Bmi

Hallo dames,

even een vraagje, ik krijg volgende week een BMI test.. omdat mijn bmi hoger was dan 25/26 krijg je in de 24ste week een extra test... om te kijken of ik ook zwangerschaps diabetes heb...??
heeft iemand dit al eens gehad zo'n test? stelt dit iets voor?

gr maaike
 
nee hebben ze het met mij niet over gehad. ben nu 25 week en 2 dagen en mijn bmi is hoger dan 40 daardoor loop ik bij de gynaecoloog. maar over die test heb ik nog nooit gehoord
 
Ik heb een normale BMI en ben wel getest op suiker, omdat ik zoveel aan kwam in de zwangerschap. Als het een test is zoals ik die heb gehad dan moet je drie keer per dag je bloed laten testen op suiker. In mijn geval was dat drie keer per dag naar het zkh, ik woon maar in een klein dorp en dat kon nog niet hier.

Groetjes Karin
 
Ja dat is bij mij ook het geval het is schijnbaar een nieuw protocol.
Je moet je nuchter melden op het lab (waar je ook boed moet laten prikken) je krijgt een beker/glas versterkt suiker water en dan moet je daar wachten na een uur prikken ze bloed en na nog een uur weer.
De uitslag gaat naar je vk...........dit is wat ik ervan weet.
Ik ben morgen 18 weken dus moet over een week of 6.
Aan de ene kant zie ik er wel tegen op aan de andere kant verwacht ik er niet zoveel van omdat bij eerdere bloedprikken mijn bloedsuiker 4.5 was dus dat is heel netjes.
Mij is ook verteld wanneer je de test niet laat uitvoeren ze de verantwoording voor je zwangerschap en bevalling niet nemen.
Het is natuurlijk in het belang van je kind maar ik weet ook uit ervaring (werk in de zorg)dat een nuchtere bloedafname (uit de aders) een net zo betrouwbaarbeeld geeft.
Ach ja ik onder ga het maar en zie het wel.
Wanneer moet jij?

gr louise
 
Hallo,

ik ben tijdens mijn 1e en 2e zwangerschap getest en ook dit keer kom ik er niet onder uit (bij mijn 2e zwangerschap had ik inderdaad zwangerschapsdiabetus!.
Nu vals de test best mee, alleen die beker met dat glucose is echt vies Maar ja gewoon knop om en in een keer opdrinken.
Ik hoop dat ik dit keer geen diabetus ontwikkel. Ben over 4 weken weer aan de beurt om te testen.

Jij succes, het valt echt wel mee!!

Groejtes Anne

 
Terug
Bovenaan