Bmi

Ook ik heb hier nog nooit van hgehoord! Ben inmiddels ruim 14 weken zwanger...
Bij mijn vorige zwangerschappen ook niks over gehoord! Blijkbaar is dit nog niet 'verplicht'? Anders had iedereen ervan moeten horen toch?
 
Hoi,

Ik ben tijdens mijn 1e zwangerscgap ook getest op suiker vanwege mijn bmi en die was prima. Ik kreeg rond 16 weken trouwens ook te horen daty je met een te hoge bmi ook niet thuis mag bevallen, dat was iets waar ik erg van baalde. Ik was erg verbaasd ik werk in de kraamzorg en ben bij thuisbevallingen geweest waar de kraamvrouw net zo dik was als ik. Ik ben hiert tegen in gegaan en er zou op mijn aandringen met de gyn. worden overlegt. Dat was uiteindelijk overbodig want ik ben met 33 weken met een spoedkeizersnede bevallen. Maar dit is nu 2 jaar gelden en dus was dit vorig jaar ook al bekent, dus Aeryn ik weet niet waarom je vlk. zegt dat dat dit jaar nieuw is dat blijkt al veel langer zo te zijn......

Ps. Volgens mijn huisarts is het zo dat als je bmi te hoog is en je tijdens je zwangerschap geen suiker creert dat je waarschijn later ook geen diabetes krijg, uiteraard is dit niet 100% .
 
Ik heb ook een te hoog BMI en bij m'n vorige zwangerschap moest ik rond de 10 weken prikken op zwangerschapssuiker.
Nu ben ik nog maar 6 weken, maar dat zal ik nu ook wel weer moeten doen straks.
De vorige zwangerschap is geëindigd in een miskraam, dus ik weet niet of ik verderop nog een keer had moeten testen.
 
Mijn BMI is 40+ zoals ik al schreef en ik loop gewoon bij de VK. Alleen moet ik met 35 weken naar de gyn ivm twee eerdere keizersnedes anders had ik gewoon bij de VK mogen blijven. Mijn bloeddruk is 120/60 en ik ben nu 30 weken zwanger. Alleen mijn hb is vorige week geprikt met een vingerprikje en dat was prima. Verder heb ik alleen de standaard bloedtesten gehad aan het begin van de zwangerschap. Raar dat dit niet landelijk geregeld is en per VK verschilt.
 
Hoi,

mijn bmi is op het randje 40, al bleek achteraf dat de vk mijn gewicht van tijdens de vorige zwangerschap had genomen..... Nu mocht ik bij de vorige 2 zwangerschappen gewoon bij de vk blijven, de oudste is met een spoedks geboren en bij de 2e mocht ik tot 35 weken bij de vk blijven.
Nu werd ik met 15 weken doorgestuurd naar de gyn ivm bmi. Er waren nieuwe regels en ze mochten de verantwoordelijkheid niet meer nemen. Ik baalde wel, maar goed, nu wel gelijk contact met een gyn. Bij de eerste afspraak begon de gyn gelijk over suikerziekte en over de grootte van mijn 2 kids (8 pond), dat was toch wel zwaar, etc etc. Ik heb aangegeven dat mijn man en ik beiden ook 8 pond waren, dus ik verwachtte ook geen kleine kindjes.
2e Afspraak bij een andere gyn gehad, zij heeft aangegeven dat ik wel met 31 weken een groei-echo krijg en met 35 weken nog een keer. Vanaf 28 weken ook elke keer urine meenemen waarop eiwitten wordt gecontroleerd, wel raar dat er dus niet landelijk 1 lijn wordt getrokken.
Nu trouwens bijna 26 weken zwanger.

Groetjes Danielle
 
Nou idd erg raar allemaal wat jullie schrijven, dat de een verplicht moet en de ander niet. Hier ook niets van gehoord maar mijn bmi was 25.6 dus miss daarom.
Sterkte allemaal met prikken enz! Zo'n dieet lijkt me geen pretje!
 
Terug
Bovenaan