Bmi

Hoi,

Ik krijg 2 extra bloedtesten en ook 2 extra groeiecho's. En geloof me, zo dik ben ik echt niet hoor! Maatje XL past me gewoon, maar toch, BMI net te hoog blijkbaar....

Ik mag wel thuis bevallen, maar dat moet dan wel beneden en dat mag niet boven. Is dat herkenbaar voor iemand?

Ik vind het erg confronterend allemaal....ik snap het wel, maar echt.......zo dik ben ik niet.

Gr Ingrid
 
mijn bmi ligt ook net boven de 40 heb nog niks gehoord over een bloed test.
hoorde wel dat ik straks extra echo`s ga krijgen omdat het kindje moeilijker te voelen is en ze daarom extra echo`s willen maken.
ben nu op het moment 19 weken zwanger van mijn 1ste.
maar misschien hoor ik hier 2 november nog van als ik weer naar de verloskundige moet voor controle.

groetjes angelique
 
Nou ik ben ook echt niet dik en pas ook gewoon in XL nu.
Wilde echt gaan afvallen toen ik erachter kwam dat ik zwanger was.
Ook mijn BMI net iets te hoog niet veel. Raar dat hier niet landelijk 1 lijn in/voor is!

gr louise
 
hoi,

ik ben nu 8.4 dgn zwanger heb vrijdag de eerste controle gehad en mijn bmi was 27 ik moet a.s week zowiezo bloedprikken en waarschijnlijk in week 22/24 nog een keer.
Maar ik werk zelf ook in de zorg dus kan ik zelf ook testen of mijn suiker te hoog of te laag is.
Maar meestal doen ze een vingerprik dus ik wacht maar gewoon af..

Succes
 
Het zijn gewoon een stel galbakken en dit is hun manier om te zeggen je bent dik val af.

Bij mijn eerste 3 ! zwangerschappen was ik niet veel lichter of zwaarder als dat ik nu ben, en nu bij een 4e zwangerschap heb ik extra groeiecho`s en controle van suiker en ijzer omdat het weleens diabetus kan worden. Yeah right,

Ja, waarom dan niet bij de eerste 3 ?
Ja, is nieuw.
Ow, vorig jaar was dit nog niet zo
Nee, klopt. Is dit jaar ingegaan
aha. En waarom is dit ?
Om het extra te controleren, mensen met een surinaamse, hindoestaanse of marokkaanse achtergrond ontwikkelen het vaker.
Ben 100% nederlands, waarom hoor ik daarbij ?
uhm........ doodse stilte........

Nu, in week 35 en 5 dagen nog steeds geen antwoord.
Ik moest voor ELKE suiker controle en ijzer controle naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken.

Mijn bloeddruk is perfect, 100/55 bijna standaard, mijn ijzer is perfect, mijn suiker is perfect en TOCH kunnen ze het niet laten.

k laat ze maar, stress is niet goed =)
 
Tja

Hier moet het zelfs in week 20 én in week 30 van je zwangerschap.
Hier nog erger.... eerst 3 dagen een speciaal dieet volgen en dan nuchter op lab melden, bloed prikken, drankje drinken e.d.

Nu was die test met de 20 weken nog niet zo (moest nuchter melden, werd bloed afgenomen door vingerprik, ontbijten en na 2u weer prikken, lunchen en na 2u weer prikken)
Ik was het dus ook niet mee eens dat het nu wel zo moest. Mocht van vk op "oude"manier testen, aangezien ikzelf zo'n apparaat tot beschikking heb (zwager heeft suiker, heb t geleend haha)

Hier voor de rest geen rare eisen m.b.t bevalling. Mag gewoon boven bevallen en als ik test niet wilde werd er ook niet gedreigd met eigen risico nemen e.d.
Weet dat mijn schoonzus niet thuis mocht bevallen (die woont ergens anders dan ik) vanwege haar gewicht, maar die heeft nooit zo'n test gehad.
Dus nee landelijk zitten ze niet op één lijn.....

Liefs
 
wat een raar iets.. bij mij is er nooit iets over gezegd.. mijn bmi is ongeveer 32.. en nooit erover gehad dat ik extra moest testen of dat ik niet boven mocht bevallen of noem maar eens iets..
k vind t eigenlijk gewoon onzin.. ze houden je in de gaten als elke andere zwangere toch? daar gaan ze toch ook niets extra testen en gaan ze af op de klachten van de zwangere?

k ben trouwens voor de 2e keer zwanger dit jaar.. bij de eerste niets over gehoord (die is geboren in maart) en nu ook nog niets (ben 12 weken..)
we wachten af!

 
Terug
Bovenaan