BMR-prik...ja of nee

Hoi,

Mijn dochter moet binnenkort haar BMR-MC prikje hebben, maar ik heb het nu al 2 keer uitgesteld omdat ik er nog steeds niet uit ben of ik 'm wel wil laten geven.....
Ze heeft haar DKTP-prikjes wel allemaal gehad, we hebben toen de eerste 3 zelf betaald, want die moesten speciaal uit Venlo komen omdat wij persé het nieuwe vaccin wilden geven.
We zijn hier zo voorzichtig mee, omdat een goede kennis van ons een tweeling heeft (2 meisjes) en één daarvan is na het BMR vaccin gehandicapt geworden. Ik zie haar bijna dagelijks lopen, en het is zo vreselijk om te zien...haar éne meisje loopt naast haar en haar andere meisje duwt ze met een rolstoel..

Zijn er meer van jullie die twijfelen over dit vaccin, en de noodzaak ervan? Ik heb zelf zoiets van, ik laat haar wel die meningokokken prik geven, maar die BMR slaan we over totdat ze 4 jaar is. Want dan krijgt elk kind weer een BMR vaccin namelijk.
 
Even een kleine uitleg over de vaccinaties en de schade die je ervan kunt oplopen. Kinderen die allergisch zijn, kinderen die vroeggeboren zijn, kinderen met een laag geboorte gewicht, kunnen slecht reageren op de vaccinaties. Deze reacties kunnen vrij onschuldig zijn en weer te herstellen (via homeopaat) maar de reacties kunnen ook onherstelbare schade aanrichten. Het RIVM stelt dat die reacties niet met zekerheid aan de vaccinaties gekoppeld kunnen worden, dat het net zo goed spontaan of vanuit een andere oorzaak gekomen kan zijn.
Het is alleen wel erg toevallig dat die reacties binnen een paar dagen na de vaccinatie optreden...... Mijn oudste dochter heeft na haar eerste twee dktp hib prikken gereageerd, en dit was geen standaard reactie.... Na de eerste prik is reageerde zij de eerste 24 uur met ontzettend hard krijsen, daarna in hele diepe slaap storten, binnen 20 minuten weer ontzettend hard krijsen, dan weer hele diepe slaap (met snikken), krijsen etc. Volgens CB vrij normaal. Maar na een dag of twee begon zij overmatig te spugen (daarvoor spugde zij bijna nooit, daarna na iedere voeding minimaal de helft eruit). CB reageert dat alleen reacties binnen 48 uur gemeld worden bij RIVM. Alle andere reacties horen niet bij de vaccinatie.
Na de tweede vaccinatie had mijn dochter dezelfde krijsaanvallen als bij de eerste en ze is bijna twee weken bijna apathisch geweest (weet wel dat dit niet echt zo was, maar zo noem ik het. Voor de prik maakte ze al een scala aan geluidjes, na de prik lag ze hoofdzakelijk stoïcijns voor zich uit te kijken of was ontzettend aan het huilen) Kon haar na die twee weken  niet meer in de box leggen, niet in het wippertje zetten, was dan contstant krijsen en alleen tegen mij aan was ze iets rustiger.
Na een homeopathische kuur om de vaccinatieschade te herstellen, was het van de ene op de andere dag over! Volgens CB weer compleet toevallig....
Aangezien de reacties van mijn dochter dus heviger werden na de tweede prik, ben ik helemaal gestopt met de vaccinaties. Dit was geen lichte beslissing, heb hier heel lang en goed over nagedacht. Heb de hele wereld (voor mijn gevoel) al over mij heen gehad. Men is het daar niet mee eens.
De kans dat je kindje reageert op de prik is klein, de meeste kinderen verdragen hem prima. Alleen er is een klein percentage kinderen wat er wel heftig op reageert.

Wat de BMR prik betreft: Die beslissing vond ik juist erg makkelijk. Bof Mazelen Rodehond zijn ziektes die je zonder groot risico gewoon kan doorlopen. Het is alleen van belang dat ze die ziektes wel krijgen voordat ze de pubertijd ingaan (ivm onvruchtbaarheid etc.) en dat je anders tegen die tijd vaccinatie wel moet halen. Maar dan zijn de kinderen op zo'n leeftijd dat ze beter tegen de vaccinaties kunnen.

Mogelijk dat ik nu weer veel negatieve reacties krijg op mijn beslissing, maar ik vond dat ik toch even moest reageren.
 
Hoi,

Ik ga niet negatief reageren!
Ik wist dit helemaal niet ik ben daar nooit over voorgelicht. Ik kan me voorstellen dat als je kindje zo heftig reageert je een keuze maakt!

groetjes bianca
 
Dank je wel, dit is een verademing! De meeste mensen reageren vrij bot, die zeggen dan dat de ziekte erger is dan de bijwerkingen..... Ik heb de ergste bijwerkingen niet genoemd, wil niet iedereen angst aanjagen. Maar de meesten vinden mij een ontaarde moeder die haar kind willens en wetens risico laat lopen op ernstige ziektes....
Nogmaals dank je wel!
 
Hoi,
Ook ik heb een tijd in dubio gezeten.
Een collega van mij heeft een kindje dat door de bmr autistisch is geworden. Na vele onderzoeken, touwtrekken enz is dit ook daadwerkelijk bewezen.

Waarschijnlijk had hij een verhoogde kans dat door de bmr is aangesterkt en tot uiting is gekomen.
Van een vrolijk kind dat woordjes kon zeggen en zich prima ontwikkelde is hij nu een jochie dat bijna tot geen contact kan leggen, dat niet kan praten (nu met zes jaar) alleen woordjes kan noemen en niet zindelijk is en naar speciaal onderwijs moet.

Dit wist ik pas nadat mijn dochtertje haar eerste 2 prikjes dkpt al had gehad. Daarna ben ik me er in gaan verdiepen en wilde idd net als hier boven staat het nieuwe vaccin wat hier veel voeten in aarde had. Omdat niemand wilde meewerken ook al moest ik alles zelf betalen. Cb en huisarts weigerde gewoon weg. Zelf halen was toch ook een risico ivm koelen en bewaren onderweg.
Na lang aarzelen heb ik de inenting uigesteld tot het nieuwe er gewoon was.

De bmr heb ik wel laten prikken. Omdat de ziektes best gevaarlijk KUNNEN zijn en ze verder op alle andere prikken totaal geen reactie had had ik er wel vertrouwen in.
Wel ben ik dubbel zo alert geweest op reactie en heb haar niet volgestopt met zetpillen omdat je de reacties dan minder snel op merkt.

Ik heb bewondering voor mensen die kiezen om niet te enten vooral omdat ik al zoveel reactie kreeg op het uitstellen en perse willen van de nieuwe prik.
Maar tegelijkertijd was ik bang dat als ze ziek werd ze er heel ziek van zou zijn. Want wat is er dan een grotere kans de bijwerking of het ziek zijn. Zeker omdat er steeds meer mensen ver op vakantie gaan en veel dingen mee terug KUNNEN nemen vond ik dit best een eng idee.

Heel veel succes met je keuze en weeg alles goed tegen elkaar af. Want wat is wijsheid hoe moeilijk het ook is je wilt het beste voor je kind. En dat is het gene waar jullie achter staan. Enten kan ook later!

groetjes en succes
 
Bedankt voor jullie snelle reakties!
Ik ben er nu helemaal uit. Ik ga die BMR prik niet doen, misschien inderdaad als ze wat ouder is en ze heeft nog geen rode hond gehad dan is het beter om wel in te enten (voor het geval ze later eventueel zwanger wordt), maar nu ze nog zo jong is vind ik de bijwerkingen van het vaccin een veel groter risico dan dat ze eventueel één of meerdere ziektes krijgt waarbij dan complicaties kunnen optreden.
En mama van... (weet je kindje zijn/haar naam even niet meer), ik vind het juist heel goed dat je dit hebt gedaan! Ik vind het juist getuigen van goede moederschap, jij bent verantwoordelijk en dat laat je tenminste blijken!
 Nu wil ik wel die meningokokken C prik laten geven eigenlijk, maar weet iemand of daar ook bijwerkingen van zijn? Ik heb al wat op internet zitten struinen, maar kan er heel weinig over vinden.

Groetjes Fiona
 
Hi,

Wij hebben vorig jaar ook de nieuwe dktp prik geregeld (en zelf betaald). Hij heeft er helemaal geen last van gehad. Ik zat er toch wel mee in met de BMR.  Laatst was er  weer een programma op de bbc over de bmr prik en de link die gelegd wordt met autisme. In Engeland is het trouwens ook mogelijk om de injecties los te geven, dus 1 voor mazelen, 1 voor bof en 1 voor rode hond, dus niet de combinatie,  wat  nou juist  die  autisme kan veroorzaken. Wij hebben besloten om niet de bmr te geven, ik zou waarschijnlijk als het kon wel de mazelen willen geven, maar omdat dat hier niet mogelijk is dus niet. Rode hond en bof zijn niet schadelijk. Mazelen kan wat vervelende bijwerkingen hebben, maar is een hele kleine kans. Kijk anders is op   http://www.kore.nl/nvkp01.html
Ik denk ook maar, wij hebben vroeger ook geen bmr injectie gehad. En ik zou het vreselijk vinden als mijn mannetje autistisch wordt voor een onschuldige kinderziekte, dat is het mij niet waard. Heb het CB ook al afgebeld, en misschien dat hij de injectie nog krijgt als hij 4 is, maar dat zien we tegen die tijd dan wel

Groetjes
Lia
 
Terug
Bovenaan