BMR-prik...ja of nee

Hi mama bal,

Ik vindt het juist een goede beslissing van je hoor. Mensen reageren ook raar dat wij de bmr niet geven, maar zoals je al zegt het zijn kinderziektes, wij hebben ze vroeger ook niet gehad. Wat ik zo raar vindt, is dat de meeste mensen zeggen dat als het rivm het voorschrijft het echt wel goed is, is toch naief of niet?

Groetjes,
Lia
 
Ik ben mama van Irene, Anne en Renée. (6 jr, 3 jr en 8 weken). Het is allemaal gewoon zo tegenstrijdig. Ik ben met Anne helemaal niet meer aan de entingen begonnen (ook allergisch) en met Renée ben ik er nog niet uit. Tot nu toe reageert ze nog niet echt duidelijk op mijn voeding (deden Irene en Anne wel) maar ik vertrouw het nog niet helemaal. Volgens mij is ze ook allergisch alleen is de reactie wat minder heftig....
Ik heb het risico gewoon niet willen lopen, toen het tv programma over de gevolgen van enten gezien en vooral het kindje dat de ochtend na de enting dood gevonden werd, maakte bij mij een ontzettende indruk.... Maar volgens RIVM lag het niet aan de enting, was gewoon wiegedood... Wel vreemd dat vereniging kritisch prikken ontdekte dat in volgens mij China of Japan het Kinkhoest vaccin pas na 2 jaar gegeven wordt en dat daar de gevallen van wiegendood bijna tot nul waren gedaald....

Tuurlijk ben ik bang voor hersenvliesontsteking, en voor polio ed. maar de entingen krijgen ze met zekerheid(als je voor enten kiest), en de ziektes misschien (als je niet voor enten kiest).  

Meningokokken C was ook wel wat mee, vereniging kritisch prikken zal je wel kunnen vertellen wat dat ook al weer was. Ik weet het niet meer zeker. Het  had te maken met dat je de bacterie vaak al bij je draagt en dat hij actief kan worden als je weerstand minder is  (en dat is ook het geval na een enting).

Sterkte met je keuze, Groetjes Nynke
 
Als iemand die wetenschappelijke bewijslast boven alles stelt vind ik
de hele richting naar alternatieve geneeswijzen bij bijvoorbeeld
Vereniging kritisch prikken erg eng.



Natuurlijk heeft de reguliere wetenschap niet alle wijsheid in pacht,
maar ze moeten wel conservatief te werk gaan om risico's te vermijden.



Je moet altijd kritisch blijven en alle achtergrond informatie proberen
door te nemen, maar begrijp dat "horen van" verhalen aangedikt zijn en
de homeopathisch / new age / bloesem dokter scene hun eigen motivaties
heeft in het vraagtekens zetten bij reguliere geneeskunde (namelijk
jouw klandisie)



Het is heel vervelend als kinderen iets overkomt en dan ga je op zoek
naar een zondebok, maar de vaccinatie kun je niet alles aan hangen.



Laten we namelijk wel even stilstaan bij de hoeveelheid kindjes die
dood waren gegaan of meervoudig gehandicapt als er helemaal geen
vaccinaties waren geweest tegen deze schadelijke ziektes.

 
hoi

ik schrik toch wel als ik de verhalen lees van jullie
ik weet niet hoe oud de kindjes zijn wanneer ze de bmr prik krijgen
ik heb zelf ook een 2ling en ik wil geen autistische kingjes of dat mijn kindjes gaan overleiden.
ik ben zelf al voorzichtig met medicijnen maar dit van die prik had ik niet verwacht het zet mij ook aan het denken of ik hem wel wil laten zetten.

groetjes kristel 2lingmama
 
De kans is klein dat je kind reageert op de entingen. Mijn dochters zijn nu 6 jr, 3 jr en 8 weken. En ik heb alleen bij mijn oudste twee entingen laten doen. Maarja, mijn dochters zijn flink allergisch (kippenei, melk, kunstmatige toevoegingen zoals smaakversterkers, antioxidanten etc.). Zoals ik al eerder schreef is de kans op reactie wat groter als je kind allergisch is, prematuur, laag geboortegewicht... Maar kijk anders even op de site van vereniging kritisch prikken. (weet hem even niet uit mijn hoofd, maar via zoekfunctie moet hij wel naar boven komen)

Ik ben op zich nog steeds een voorstander van vaccineren, alleen reageerde mijn oudste vrij heftig. Me er toen beter in verdiept en na lang wikken en wegen besloten te stoppen met enten. Het niet enten is ook niet makkelijk, je let dubbel en dwars op alle symptomen van de ziektes waarvoor normaal geent wordt. Je kan niet meer zo onbezorgd met ziektes van je kind omgaan.
Mijn advies is dat je je er eerst goed in moet verdiepen en dan weloverwogen je beslissing nemen.

Succes en sterkte met je zoektocht
 
Rawan & Alan: Er is GEEN wetenschappelijk bewijs voor de link tussen BMR en autisme. Nul, niets.



Laat jezelf nou niet leiden door tendentieuze verhalen. NATUURLIJK is het een injectie met verzwakte ziekteverwekkers, waar je kind een immuun reactie op moet krijgen.



Maar waar bij een inenting 3 op 10.000 kinderen een negatieve of zelfs
dodelijke reactie krijgen vind ik een heel stuk acceptabeler dan 300 op
10.000 kinderen die doodgaan aan de originele ziekteverwekker in zijn
volle werking.



De enige reden waarom het meevalt als jij je kinderen niet laat enten
is omdat 95% van de ouders het wel doet en dientengevolge de
ziekteverwekker niet rondwaart.



Waarom denk je dat kinkhoest zo de ronde deed een aantal maanden terug
omdat mensen hun kind pas lieten enten met het nieuwe vaccin?



En voor de kritische lezer:



RTL

 
In engeland werd zeer degelijk de link gelegd met BMR en autisme, dat komt doordat je 3 vaccinaties in 1 geeft en dat kan de weerstand niet aan, ze zijn gewoon nog te jong. Vandaar ook dat je in engeland ze apart kan geven. Als dat mogelijk was in nederland had ik dat wel gedaan voor de mazelen.

We lopen in nederland toch al zo achter, ook al met de dktp vaccinatie, die ik inderdaad wel een goed vaccinatie vindt, die wij vorige jaar ook zelf hebben gekocht zodat wij de nieuwe zouden hebben, die heb CB pas dit jaar heeft. Kinkhoest, polio, difterie zijn oko hele vervelende ziektes. Maar mazelen, bof en rode hond zijn gewone kinderziektes die wij vroeger zelf ook kregen, ze kunnen alleen dodelijk zijn bij hele  zwakke kindjes (mazelen) en bijvoorbeeld zwangere vrouwen (rode hond). Ik ga niet het risico lopen dat mijn kind autistisch wordt van de BMR prik om de buurjongen die wat zwakker is te beschermen. Ik zou zeggen kijk maar is bij kritisch prikken, er zijn inderdaad verschillende studies over de bmr prik. Bovendien is al helemaal niet bekend wat de bmr vaccinatie op langer termijn zal doen. Maar goed laten we iedereen in zijn waarde laten of je nou wel of niet vacineerd.

Groetjes,
Lia

 
Ik heb mijn beide kinderen wel laten vaccineren. Met de jongste heb ik de eerste DKTP wel een maand uitgesteld, zodat ze in januari het nieuwe Kinkhoest vaccin kreeg.
Ook ken ik iemand die toen ze zwanger was in contact is geweest met een kindje wat rode hond had, (niet gevaccineerd ivm religie) en dus de rest van de zwangerschap in angst zat om haar kindje.
Het blijft een moeilijke beslissing, vooral omdat je hem voor je kind neemt en hij/zij zelf niet kan meebeslissen.
 
Terug
Bovenaan