BMR-prik...ja of nee

Jeetje, wat n verhalen! Ik wist helemaal niet dat gehandicapt raken en autisme ook bijwerkingen van de BMR- prik kunnen zijn..

Mijn dochtertje Minoes is nu 4 maandjes en heeft haar 3 DKTP- Hib prikjes al gehad..ik ben er een groot voorstander van, omdat onze voorvaderen hard hebben moeten werken voor de vaccins EN het uitroeien van ziektes als difterie, polio enzovoorts. Maar ja...als ik jullie verhalen lees, kan ik me heel goed voorstellen  dat je stopt met vaccineren wanneer je kindjes heel slecht (misschien te zacht uitgedrukt) reageren op de prikken.. Vind het ook knap dat sommigen van jullie deze keus hebben gemaakt, want kan me voorstellen dat je op scheve gezichten stuit! Eigenlijk is het ook zo dat je, volgens mij, niet meer heel bang hoeft te zijn dat je niet- ingeënte kindje polio o.i.d. opduikelt, want die ziektes zijn r  immers niet echt meer..toch?

Nou ja, als afsluiter  hoop ik dat al onze kindjes in vrede, geluk en een goede gezondheid op zullen groeien..dat is toch het belangrijkste, niet?

Veel liefs,
Jacomien
 
Mama Bal     Ik heb veel bewondering voor je.
Ik blijf het zo  moeilijk vinden, die vaccinaties. Ik lees er veel over en praat er over op het cb. Verder is het altijd lastig omdat je inderdaad op veel weerstand stuit van mensen in je omgeving.Mensen begrijpen het niet. Denken dat je onverantwoord bezig bent. Helaas zijn er zo weinig mensen waarmee je serieus over dit onderwerp kunt praten.
De BMR krijgt mijn dochter niet omdat dat inderdaad ziektes zijn die je goed kunt krijgen. Maar de rest van de entingen vind ik zo'n moeilijke keuze. Op een gegeven moment heb ik besloten haar in ieder geval niet te laten enten voor haar eerste verjaardag. Ook om er even afstand van te kunnen doen. Ik was er continu mee bezig. Mjn schatje is nu dik 11 maanden.....dus je begrijpt dat ik er weer flink mee bezig ben.
Groetjes.
 
Hallo
voor mijn zoontje duurt het nog even ( in dec. pas) maar deze vraag heeft  me wel weer aan het denken gezet. Ik heb de DKTP spuit ook alle voors en tegens tegen elkaar afgewogen en toen besloten het wel te doen. Vandaag heeft hij de laatste gehad. Ik heb  op het cb navraag gedaan voor de BMR-mc spuit. De wijkverpleegkundige gaf aan  dat het vaccin tegen de mazelen zorgt voor de bijwerkingen  maar als je kindje de mazelen krijgt er ook risico's aan verbonden zijn.En deze zijn groter dan het vaccin.
De rodehond is vervelend maar een normale kinderziekte en  de BOF kan risico's geven maar deze waren minimaal. Het opsplitsen van de BMR en MC spuit kan wel. De MC geeft ook geen bijwerkingen.
Haar advies was om wel tegen de mazelen te vaccineren, misschien is het mogelijk om via een antroposofisch bureau alleen een vaccin te krijgen tegen de mazelen en de BOF en rodehond te laten voor wat ze zijn.
Ik vind het een heleboel informatie en wil het eea nog eens goed tot me door laten dringen en met mijn man bepraten. Ik heb maar bedacht dat wanneer we er niet uitkomen advies te gaan vragen bij de huisarts, deze is m.i nog het meest objectief. Op de site kritisch prikken praten ze in hun eigen straatje en op de site van rijksvaccinatie ook. Een objectieve mening heb ik dan ook nog niet gevonden.  
Iedereen veel succes met de overwegingen.  
 
Ook wij hebben lang getwijfeld of het al dan niet de BMR-prik. We hebben besloten deze prik uit te stellen. Ons zoontje krijgt dan wel de MenC, maar niet de BMR. Hij heeft overigens wel alle DKTP prikken normaal gehad, op de daarvoor aangegeven leeftijden. De laatste DKTP krijgt hij volgende week. De enige reactie op die prikken was een dag hoge koorts en veel huilen. Ons besluit om de BMR uit te stellen heeft grotendeels te maken met de berichtgeving over het verband dat zou bestaan met autistische aandoeningen. Er wordt in Nederland beweert dat het medisch niet is aangetoond dat er een verband bestaat. In Engeland daarentegen beweert men dat er wel degelijk een verband is, zoals hierboven al wordt geschreven. Gezien de diverse gevallen van autisme en aanverwante aandoeningen in onze directe familie hebben wij besloten te wachten met de BMR tot de tienerleeftijd. Alle andere vaccinaties laten we wel gewoon doorgaan conform het rijksvaccinatieprogramma. Ik heb het in mijn omgeving nog niet meegemaakt dat mensen negatief op ons besluit reageren. De meeste mensen vinden het juist verstandig dat we niet zomaar klakkeloos het programma volgen zonder na te gaan waar je kind nu eigenlijk mee wordt gevaccineerd en welke risico's dit met zich meebrengt. Het verbaasd me eerlijk gezegd dat er mensen zijn die de prikken klakkeloos laten zetten, zonder ook maar iets te weten over eventuele gevolgen
 
Hallo!

Ik ben gistermiddag met mijn dochtertje naar het CB geweest, en heb alleen de Men.C laten geven. Ik heb met de arts afgesproken dat ik zelf ga aangeven wanneer ik de BMR wil geven. Ik denk dat ik die laat doen als ze 4 jaar is, omdat ieder kind dan normaal gesproken weer wordt gevaccinneerd met het BMR-vaccin.
Ik ben in ieder geval blij met mijn keuze, en we zien vanzelf wanneer ze eventueel wél het BMR vaccin krijgt.
Ze heeft nu in ieder geval het Men.C vaccin gehad, en ze is er tot nu toe helemaal niet ziek van geweest gelukkig.

Heel veel succes toegewenst met jullie keuzes!

Liefs Fiona
 
Hi Fiona,

Grappig jij ook hier!

Ik wist niet dat je ook alleen men C kon laten geven. Ga dat dan ook doen, hebben ze me niet verteld aan de telefoon. Hoe reageerde je dochter erop?

Groetjes,
Lia
 
Dames wees maar blij dat je in Nederland de keuze hebt ja of nee.Want dat is in Ierland dus niet zo.Als ze alle vacctinaties niet hebben, nemen vele scholen ze niet aan.Mijn zoontje Dylan is in Roemenie geboren.En de vacctinaties hier, verschillen met daar, dus hij is nu bezig met een inhaal race....ik heb geen keus. Maar Mr.reageerd gelukkig overal goed op.
Groetjes Maroesca
 
Terug
Bovenaan