Boehoe wie heeft er budgettips

ja net als loon al zegt gewoon aldi lidl en ik heb dan supercoop luiers omdat ik die het beste vind passen .......tsja hoe doe je dat ik zal eens een lijstje proberen te maken voor je en dan stuur ik je die wel via hyves ok

Wij komen ook rond van minder dan jouw vriend verdient, met 2 kinderen in de luiers. Is goed te doen, ze zien er goed verzorgt uit en krijgen zat te eten.
Waar ik op let zijn de boodschappen, de luiers enz. Wij hoeven niet perse merken.
Wat ook uitmaakt is of je huurt oof koopt, wij zitten in een ruime huurflat.

groetjes Mieke

wij hebben precies een jaar geleden ons eerste huisje gekocht en alleen daaraan zijn we al 800 euro kwijt (krijgen nog wel wat terug van de belasting hoor)
Ik ga gewoon mijn best doen, moet er gewoon een sport van maken om ze goedkoop mogelijk alles te doen.
Alsnog een groot respect voor iedereen hier.

gr tammy

Wij moeten het ook doen met 1300 euro en 2 kinderen.
- geen tijdschrift / krant
- goedkope luiers
- geen potjesvoeding, maar vers mee-eten met de pot en een appel pureren.
- kleding in de uitverkoop kopen, dan koop je voor een kind van 4 een broek voor 3 euro die anders 16 euro kost.
- letten op de boodschappen
- binnen de stad de fiets nemen ipv de auto
- en zo nu en dan wel iets leuks doen natuurlijk! (wij gaan zo nu en dan naar vrienden in Belgie, dat is dan een beetje onze 'vakantie')

En als er echt wat is heb ik mijn ouders om op terug te vallen gelukkig ;-)

Hoi

Ik moet rondkomen met minder dan jou salaris! Idd luiers in reclame kopen (heb al een grote voorraad) eten in aanbiedingen kopen, zelf geen kleding kopen of bij c&a of ook in uitverkoop niet ff een terrasje pakken enz.... De rest heb je al van andere gehoort.

grt suuz mv joshua 8-2-07

hoi

overal is een mouw aan te passen,
meteen nachtstroom aanvragen, dan heb je 2 meters, vanaf 23 uur ongeveer gaat de stroom over op goedkoop, en natuurlijk is het zaterdag en zondag ook goedkoop,
dus wassen int weekend....
tja boodschappen.......geen luxe dingen nemen, aanbiedingen halen,
maar zeker niet bezuinigen op eten! want je moet wel lekker eten, voor je gezondheid
maar geen overdreven dure gerechten hoor.

luiers van bumblies zijn goedkoop en nog beter dan pampers!

fruit halen op de markt!
voor fruithap!

ik zelf werk niet, dus wij moeten ook rondkomen van 1 salaris,
gelukkig verdiend mn man goed, en heeft hij ook een nieuwe auto van de zaak,
waar we ook altijd prive in mogen rijden, kost het ook niks.
zelf rij ik in een autotje van 10 jaar oud hihih

ow en over kleding, bij zeeman hebben ze ook vaak leuke dingen voor heel weinig
van de week 1 shirt gekocht voor mezelf, erg leuk ding, maar 4.99, dat vind ik toch wel een soort sport hahaha. woudenberg is leuk sjoppen, de kledingwinkels zijn heel goedkoop daar!

kijk eens na of je goedkoper kan bellen? internetten? kabel tv?? digitenne van kpn is goedkoper! bellen via kpn internet plus bellen!

oppaskindje erbij nemen?

Hoi,
ik vind het een sport om met zo min mogelijk geld uit te komen. Als je het zo benaderd dan heb je al heel wat gewonnen. Dan is het niet iets wat je overkomt, maar wat je zelf aangaat. Maar ja, misschien heb ik ook wel makkelijk praten, want wij hebben goede inkomens.
Mijn tips (misschien dubbel, maar toch):
* geen tijdschriften/krant/boeken etc. kopen of abonnementen opzeggen.
* geen sponsorloten, goede doelen etc steunen en anders afzeggen.
* eten in het vooruit maken en dat invriezen.
* op de markt je groente en fruit kopen.
* boodschappen doen bij Aldi en Lidl
* kleertjes  op het einde van de  opruiming kopen (heb hier nu al maat 92 op voorraad liggen. Veel gekocht voor 1 of 2 euro, waar je normaal veel meer voor betaald).
Of eventueel tweedehands via marktplaats.
* speelgoed op kindermarkten kopen of via marktplaats (scheelt echt enorm veel geld)
* luiers op voorraad kopen als ze in de aanbieding zijn.
* babyvoeding alleen in de aanbieding kopen.
* voorlopig geen eigen kleding meer kopen of in de opruiming
* minder bellen. Meer via internet of je laten bellen.
* kijk naar opties voor een goedkoper abonnement van tv, internet, telefoon.
* meer op de fiets doen. Auto vaker laten staan.
* abonnementen op sportschool en andere clubs (tijdelijk) opzeggen.
* niet meer uitgaan, uiteten of op terras gaan zitten. Maar bijv. lekker gaan picknicken. Je kunt ook veel leuke dingen doen die niks kosten.

Kijk eens op de site van het Nibud of budgetteren met kinderen. Staan op internet veel tips te vinden. Op www.koopjesannie.nl vindt je alle wekelijkse aanbiedingen van kinderspullen (eten, luiers, speelgoed etc.). Hoef je die zelf niet meer te zoeken.
Succes.
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan