Boehoe wie heeft er budgettips

hoi meiden,
bedankt voor jullie reacties.
Ik heb vandaag al mijn abbo en donaties opgezegd, ga alleen nog in de nacht of weekend stroom gebruiken (wassen, vaatwasser ect)
Ben bezig met een andere baan buiten het onderwijs (door de vakanties verdien je uiteraard minder) ben bezig met eenbijbaantje particulier.
Ga in de vakantie de auto laten staan en lekker lopen met de kleine (deed ik toch al maar nu conseqenter)
Ga alleen nog naar de liddle en voor kleine dingen naar de bas.

Ik maak er gewoon een sport van, mijn kleine meisje komt niets te kort en met haar kan ik alles aan!!
Bedankt meiden.

gr tammy mv jadey 02-04

Hoi hoi,

en over sporten etc gesproken.....ligt er wel aan waar je woont.
Je kan heel veel proeflessen op dingen nemen.
Bijv.alle sportscholen langsgaan,maar ook aquarobic etc,veel verenigingen geven je een gratis les of zelfs een week gratis sporten :D

Ik heb hier een c1000 die altijd hele vreemde actie's heeft een soort overvooraad denk ik.
allerlei kaasjes (vers) 50 cent,vis van iglo 50 cent,iglo wokgroente met saus69 cent,spare-ribs(vers) 1 kilo voor 2 euro,etc etc.
Mischien zit er ook wel zo'n supermarkt bij jou in de buurt.

Bonnen uit kranten knippen,bijv 2 voor de prijs van 1 kaartje,en dan samen met een vriendin gaan en de kosten delen etc

koopjesannie is een hele goeie site idd,in mei hebben ze een soort centerparks voor 1 euro pppn,ook hebben ze veel gratis uitjes(nog leuke ook),of kortingsbonnen.

succes Merel

Even over de nachtstroom. Dit kan alleen maar als je een dubbele meter hebt, die dit kan registreren. Ook moet je je hiervoor aanmelden bij je energieleverancier.

Nachtstroom is een term die gebruikt wordt bij de levering van elektriciteit. Sommige elektriciteitsmeters hebben twee meterstanden, een voor de gewone stroom, ook wel dagstroom genoemd, en een voor de nachtstroom. Voor het gebruik van nachtstroom wordt een hoger vastrecht betaald, maar de prijs per kWh is lager, zodat het bij voldoende gebruik toch voordeliger is.

Hieronder een artikel uit de krant:

Duurder uit met nachtstroom

AMSTERDAM - Duizenden mensen die gebruikmaken van een dubbele elektriciteitsmeter zijn onnodig duur uit. Zij verbruiken te veel stroom in de dure ’piekperiode’ (wanneer het dagtarief geldt) en kunnen daarom beter een enkele meter nemen.
Dat blijkt uit een berekening van consumentenplatform www.UnitedConsumers.com. Mensen met een dubbele meter betalen ’s nachts en in de weekeinden een daltarief en overdag een piektarief. Dat piektarief ligt hoger dan het ’ normale tarief’ dat mensen met een enkele meter betalen. ,,Veel mensen hebben daar geen benul van’’, meent Paul van Selms van UnitedConsumers. ,,Huishoudens die denken dat een dubbele meter vanzelf voordeel oplevert, komen bedrogen uitUit de berekening van Van Selms blijkt dat mensen gemiddeld pas een voordeel uit de dubbele meter halen als ze minstens 50 procent van hun stroom tijdens de daluren verbruiken. ,,Dat is nogal wat. Het gros van de mensen haalt dat niet en is daardoor soms wel 100 euro per jaar te duur uit. Want niet al het elektriciteitsverbruik laat zich sturen. De wasmachine kun je nog wel in de daluren aanzetten, maar de koelkast blijft uiteraard ook gewoon dag en nacht aan.’’
Daar komt bij dat veel consumenten niet eens weten wanneer het daltarief ingaat. Die tijden verschillen per netgebied. Een zegsman van Eneco meent dat de berekening van UnitedConsumers ’wel aardig klopt’. Klanten van Essent hoeven zich géén zorgen te maken, zegt een woordvoerder. Zij zijn nooit onnodig duur uit. ,,Ook al heb je een dubbele meter, als je het omslagpunt niet haalt rekenen we gewoon het enkel tarief.’ Nuon maakt onderscheid tussen een ’nachttarief’ (dat om 23.00 uur ingaat) en een ’avondtarief’ (aanvang: 21.00 uur). ,,Het eerste is rendabel wanneer je 42 procent van je stroom in de daluren verbruikt. Voor het avondtarief moet je 49 procent in de dalperiode verbruiken. Daar wijzen we klanten ook op.’’

Dus wat er nu goedkoper is? Tja, dat kan iedereen beter voor zichzelf bepalen.

Groetjes,

Annemiek

Hoi Tammy,

Ik las in je laatste stukje dat je ook een Bas inde buurt hebt. Nu weet ik uit eigen ervaring (heb op het hoofdkantoor gewerkt) dat je daar in vergelijking met andere supermarkten zeker goedkoper uit bent. Wekelijks kijken ze naar de prijzen en zijn ze niet de laagste, dan veragen ze de prijs. Ze letten ook op de prijzen van de Lidl en de Aldi. Zij verkopen geen a-merken, maar de supermarkten zelf hebben hun eigen merk en die zetten ze ook tegenover de Aldi en Lidl.

Deze week hebben ze trouwens bij de Dirx drogist de Pampers in de aanbieding. Een voordeelpak (1,5x een normaal pak) voor 10,99. Andere partijen hebben ook een aanbieding, maar zij zijn het goedkoopst.

Voor de rest sluit ik me bij de anderen aan qua tips.
Succes ermee.

Groetjes, Marieke (mv Nikki)

Sinds ik parttime werk ben ik eens kritisch naar onze uitgaven gaan kijken en het bleek dat wij vooral veel geld aan 'niets' uitgaven. Tientje hier, tientje daar en voor je het weet gooi je honderden euro's over de balk.

Wij shopten altijd al deels bij Lidl en deels bij AH. Dat kan veel schelen en Lidl heeft goeie producten. Niet alles, maar daar word je vanzelf eigen in.

En voor wat betreft nachtstroom; jij geeft aan dat je parttime werkt, dus ben je overdag ook vaak thuis. Dan zet nachtstroom geen zoden meer aan de dijk. Wij hadden het ook, toen we nog met z'n tweetjes fulltime werkten en hebben het helemaal tot op de cent uit laten rekenen. En nu ik twee dagen thuis ben, is het absoluut niet goedkoper!!! Je stroom is nl. niet alleen je wasmachine, maar ook je verwarming, je kooktoestel (en je kookt niet na 23.00 uur...) je magnetron enz enz. Daarbij kost het laten aansluiten van de dubbele meter ook nog eens 90 euro...

Ik neem trouwens aan dat de salarissen die jij noemt netto zijn en dan valt het mij met je hypotheeklast eigenlijk wel mee. Kritisch zijn op je uitgaven, dan kom je er echt.

Aan het begin van m'n zwangerschap had ik ook slapeloze nachten, maar het was allemaal voor niets.

Ik heb voeding van Kruidvat, de gewone scheelt 4 euro per pak (ongeveer, want er zit 100 gr minder in) en het is net zo goed hoor ik van iedereen,

ik vind 4 euro nog wel de moeite en ze doet het er prima op!!!

groetjes Yvonne

Nog een budgettip:
Spreek met mensen af dat je niks geeft aan elkaar met de verjaardag. Vaak is dat toch geld of een fles wijn of zo uitwisselen. Jij geeft die aan hen en zij aan jou bedoel ik.
Bij de Action hebben ze ook hele leuke spullen en erg goedkoop.
Ook babyspullen en speelgoed.

Super...
Ik heb vrijdag voor de verandering eens alles gehaald bij de liddle, meestal haalde ik daar alleen lekkernijen en drinken en de rest bij de bas, maar nu eens niet, ik was 36,0 in totaal kwijt.... super.
Ik heb alles eens op een rijtje gezet en het moet lukken....valt gelukkig nog mee, wat ben je dan eigenlijk verwent he met je loon als je altijd full-time hebt gewerkt.
gr tammy

Terug
Bovenaan