Boehoeeeeeé, alle foto's kwijt van een heel jaar!!!

A

Anoniem

Guest
Echt vreselijk dit,

Ik heb alleen mijn foto's op hyves nog, maar dat zijn foto's van gemiddeld 35 kb.

Hoe stom kon ik zijn. Ik wilde alle foto's van Ties op een schijfje zetten. Maar er waren ook nog andere mappen bij. Zodoende gaf de comp aan dat er de veel mb klaar stond om op schijf te zetten. Dus ik weer knippen en plakken met een deel van de foto's (o.a. de map van Ties) Ik zag ze zo weer verschijnen in de map; afbeelingen.

Toen gaf de comp. ineens aan dat er gecomprimeerd moest worden wat de C schijf was vol. Ik gedaan natuurlijk. Ik dacht doe ik ook ff mijn prullebak legen, scheelt ook weer ruimte. Toen weer terug naar mijn afbeeldingen..... WEG???? WEG... Hoe kan dit? Waar zij ze nou? Ik werd echt opslag misselijk. Letterlijk ziek. Ik jankend naar beneden, naar mijn vriend (totaal geen verstand van computers) Komt wel goed zegt ie.
Nou ik Heb nu van iemand een programmaatje gehad (active@ UNDELETE) Nou heb ik wel een heleboel oude foto's terug van jaren geleden die ik kwijt ben geraakt doordat mijn comp. een keer crashte (Heel blij mee) Maar mijn lieve Tiesie komt er niet mee boven

Vraag: Heeft iemand een idee wat er met mijn foto's is gebeurd?

Groetjes Tamara

Ik heb geen idee, maar ik zou op dit moment gewoon niks meer met je computer doen (zelfs niet afzetten!)  en er een professional bij halen. Die mensen weten vaak precies wat ze moeten doen en kunnen vaak heel veel dingen....

Dit zou mijn ergste nachtmerrie zijn. Vandaar dat ik ook een externe harde schijf heb, waar ik regelmatig mijn foto's op kopieer. Om dit soort dingen te voorkomen!! Misschien een tip voor je voor de toekomst?

Succes...

Groetjes Fonske.

Hoi Fonske,

Ja je hebt ook gelijk. Ik ben een beetje laks geweest. Maar eindelijk dacht ik ze op een schijf te zetten, gebeurd dít! Ik ben er echt ziek van geweest joh. Maar de computer is al 10 keer aan en uit geweest daarna. Dat maakt op zich niet uit, want als ze nog ergens zijn (heb overal al gezocht hoor) dan staan ze heeeeeeel ver weg.
Thnx voor je medeleven...

groetjes Tamara

Misschien heb je je map versleept in een andere map.
Bert zegt misschien in program files, die is verborgen.
In de verkenner en dan bij zoeken aanklikken alle bestanden en mappen en dan de naam invoeren van je map.
Je kunt ook naar alles *.JPG zoeken in je verkenner  
Als je met dat programma gezocht hebt en je kunt het niet vinden betekend het waarschijnlijk dat ze niet verwijderd zijn, maar verplaatst.
Dit was de wijze les van Bert.

En als je dit alles al hebt geprobeerd; STERKTE!!

Pauline en wijze Bertje

hai paulien,

Bedankt voor je bericht.
Ik heb voor de zekerheid *.JPG nog geprobeerd, maar tevergeefs...
Waar denk Bert dat ze naar toe verplaatst zijn dan? Ben wel nieuwschierig,
Lees: Wanhopig

Groetje Tamara

Och arme jij. Wij hebben een keer een crash gehad, maar gelukkig kon mn zwager de harde scijf aan die van hem hangen (vraag me niet hoe), maar hij is iets met computers.

Bert zei gister dat ze nog in program files kunnen staan. Dit is een verborgen map, dus die zie je niet in je verkenner met wat er allemaal in zit zeg maar.
Waar woon je? Anders stuur ik hem ff langs hihi

Ik ga het ff voor je aan mijn man vragen. Het is zijn werk om dit soort problemen op te lossen, dus als er een oplossing voor is zou hij het moeten weten. Ik zal voor je duimen.

Annemieke

Hoi,

Wat een grote pech! Ik hoop dat ze nog ergens staan voor je.

Wat je eerst kan doen is de verborgen folders en files aanzetten (mijn laptop staat in het engels dus even vertalen)
 In verkenner:
-Tools (is het 5e woord na bestanden, bewerken..... )
-Folder Options (Map opties? onderste in het pull down menu)
-View  (2e tabje)
-Files and Folders (Bestanden en Mappen) -> Hidden files and  folders  (Verborgen  bestanden en  mappen)
 -> Show hidden...(laat verborgen zien)

Nu kan je in ieder geval alle folders en bestanden zien. Dus misschien ook ergens je missende foto map.

Je kan ook nog eens zoeken op *.JPEG en zorg dan dat je op de hele PC zoekt. Alle andere foto's zouden ook in de lijst moeten komen.

Ik hoop dat je geluk hebt, helaas is het vaak een minder goede uitkomst.

Succes Nanda

Terug
Bovenaan