Boek: Oei ik groei!

Ha allemaal,

Hebben jullie ook het boek Oei ik groei? Ik ben erg benieuwd wat jullie hiervan vinden!

Zelf heb ik het boek dus natuurlijk ook. Ik vind het op zich een erg leuk boek. De sprongen zijn vaak herkenbaar, alhoewel ze hier niet zo heftig en lang voorkomen als beschreven. En ook merk ik dat de nieuwe vaardigheden vaak in 'groepjes' komen. In een paar dagen zijn er opeens een paar nieuwe handelingen bij!

Maar wat vinden jullie van de winkel van de ontdekkingen? Voor mijn idee zijn deze ontwikkelingen erg optimistisch geschreven. Natuurlijk is het ene kind sneller als de andere en onwikkelt iedereen andere vaardigheden eerst. Maar als ik bekijk wat er bijvoorbeeld bij 26 weken staat val ik zowat om van mijn stoel. Zijn er echt kinderen die dan al de kamer in en uit kruipen, rond de tafel kruipen of staan en een stapje doen van bank naar tafel? In mijn omgeving ken ik iig geen baby die dat al zo snel kon!

Nou ik hoor graag wat jullie ervan vinden!
 
hoi hoi,
ik vind de winkel ook wat uitgebreid.... sommige dingen gaan ze volgens mij pas over een paar maanden doen. ik hou me dus niet zo straks aan de winkel. de ontwikkelingetjes tijdens het sprongetje kwamen wel redelijk overeen. dan met name het rijtje veranderingen in het gedrag zoals slecht slapen, slecht in slaap vallen, meer aandacht willen etc etc.
pff, hier heeft het sprongetje van ronde 25 en 27 weken niet 4 maar 6 weken geduurd bij Brenda. Gelukkig was Samantha met 2,5 weekjes klaar. Ze begon namelijk pas toen Brenda al 4 weken bezig was.

Groetjes,
Petra
 
Hoi hoi,
Ik deel jullie mening over het optimisme van het boek. Er staat echter wel duidelijk bij dat ze toegang hebben tot die winkel... niet dat ze alles ook voor het volgende sprongetje daadwerkelijk gaan leren!
Kinderen pikken er toch uit waar hun interesse ligt. Je hebt tenslotte (in mijn omgeving toevallig 1) kids die met 9 maanden al lopen maar er zijn er ook die wachten tot 19 maanden. Een ander voorbeeld is dat mijn zoon met 18 maanden al volzinnen praatte en zijn achterneefje met 2 jaar vervroegd naar de speelzaal moest omdat hij net 5 woordjes sprak, hij was er echter eentje die overal op klom etc. iets dat mijn zoon weer nooit gedaan heeft. Ik denk dus dat wat in de winkel staat echt  aangeeft wat op z'n vroegst mogelijk is op dat tijdstip. Verder bepalen de kindjes het toch zelf.

Groetjes
Marieke
 
Heey

Toevallig heb ik pas geleden hetzelfde stuk zitten lezen met ongeveer dezelfde reactie haha.
Celeno is 15 dec 6 maanden geworden.
Hij kan als hij op zijn buik ligt nog geen kant op, hij is wel druk aan het trappelen en wiebelen hahah... maar er komt nog niet veel beweging in.
Ik dacht ook eerste stapjes??? nou die zitten er nog niet echt in.
En dat van dingen uit en in doosjes doen?? hmmmm......
Wel zie ik dat hij de categorie begrijpen enzo wel veel doet.

Ach ja... ieder kind is anders!

En ik ben al reuze trots op hem in alles wat hij doet!

xx
 
Ik neem het boek met een flinke korrel zout.
Ik heb eigenlijk nooit iets bijzonders gemerkt aan mijn zoontje als hij volgens het boek in een sprong zou moeten zitten.
Ook vind ik de voorbeelden uit het boek ronduit belachelijk, ik kan me voorstellen dat sommige moeders erg onzeker worden van deze voorbeelden.
Kinderen ontwikkelen zich toch wel, ieder in zijn eigen tempo.
Hier ligt het boek dus nog vrijwel nieuw in de kast
 
Ha ha ha, ik had precies dezelfde reactie bij de 26-weken sprong! "Springt zonder van de grond te komen?" - ik ben al blij dat ze nu eindelijk kan omrollen.  Let wel, alleen van rug naar buik... ;-) Ik heb het boek maar snel weer weggelegd en besloten om er niet meer in te kijken. Ieder kind ontwikkelt zich in een eigen tempo en de eerste half jaar oude baby die van tafel naar stoel kan lopen moet ik nog tegenkomen....
 
whaha ja, misschien hebben ze zich een paar hoofdstukken vergist in dat boek? hahaha.


Ik ken het wel hoor dat boek, ik vind het wel ideaal te weten wanneer er sprongetjes aan zitten te komen. Ik denk dat ik het bij de bieb maar weer eens even ga lenen. En natuurlijk is elk kind anders en zal het met die winkel idd wel zo bedoeld worden dat ze er keus uit hebben maar het niet hoeven te doen nog pfff....met zes maanden lopen? ehhh...ik zie het ook niet voor me hahaha.

Vast een foutje!

Groetjesss Peet
 
Haha lopen met 6 maanden, die van ons ontdekte toen ongeveer dat ie voeten aan zijn trappelende beentjes had. Lopen of laat staan springen ho maar.

Toch moet ik wel toegeven dat het wel heel akelig klopt dat alles met sprongetjes gaat. Zo heb je ineens in een dag of paar dagen opeens meerdere nieuwe ontwikkelingen.

Dus het kan nog dat ie ook morgen ineens loopt
 
Terug
Bovenaan