Boek: Oei ik groei!

Wat lezen jullie toch allemaal slecht. Bij elk sprongetje staat weer opnieuw. Dat je kind nu de mogelijk heeft om nieuwe dingen te gaan leren. Maar dat ie nooit alles tegelijk kan leren. En dat ie het leren van nieuwe vaardigeheden over meerdere maanden  zal gaan spreiden.

Cas heeft nu net zijn tweede sprongetje genomen. Hij heeft nu dus het VERMOGEN gekregen om patronen te herkennen. Daarmee kan hij VAARDIGHEDEN gaan leren zoals ontdekken van eigen handjes en voetjes, en daarna pakken van speeltjes die voor het grijpen liggen, slaan naar speeltjes etc. Dat doet ie nu dus nog niet. Hij heeft sinds giosteren door dat hij handjes heeft. Die zal hij dus eerst gaan onderzoeken voor hij er iets mee gaat doen (slaan naar speeltje ed)

KLopt dus wel wat er staat. Je moet alleen wel effe doorlezen en niet aleen maar het boeken openslaan en denken dat na exact  zoveel weken ineens een hele winkel van vaardigheden is leeggekocht.
 
Oja.. De voorbeelden die in het boek staan zijn soms wel maf. Zo stond er een verhaal over een kindje dat onrustig was aan de borst ondertekend door "Rob".

hmmmm Kan me voorstellen dat dat kindje onrustig was. Uit mannenborsten komt meestal niet heel veel melk.

Maar onzelr wordt ik er niet van. Juist veel rustiger. Als Cas huilerig is  zonder dat ik een reden kan vinden, zeg ik gewoon... Ach... een sprongetje. EN dan geef ik hem en knuffel
 
Helemaal mee eens Mama t, ik herken de momenten ook echt en een vriendin van mij (heeft 2 kids) ook. Overigens zijn er echt wel kinderen die met 6 maanden kunnen staan en snel kunnen lopen hoor. Ik heb dat zelf vroeger ook gedaan.
Het ene kind is nu eenmaal sneller dan het andere kind. Ik vind het een leuk boek om te lezen en te zien wat ze nu ongeveer allemaal gaat leren en kunnen!
 
quote: Mmmh reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-04-2009 13:32:20'));

Helemaal mee eens Mama t, ik herken de momenten ook echt en een vriendin van mij (heeft 2 kids) ook. Overigens zijn er echt wel kinderen die met 6 maanden kunnen staan en snel kunnen lopen hoor. Ik heb dat zelf vroeger ook gedaan.
Het ene kind is nu eenmaal sneller dan het andere kind. Ik vind het een leuk boek om te lezen en te zien wat ze nu ongeveer allemaal gaat leren en kunnen!


Ik ben het er ook helemaal mee eens. En idd nogmaals GOED lezen wat er staat en niet denken dat het allemaal wonder kinderen zijn haha. Echt niet. Ze krijgen een vermogen en bepalen zelf wat ze wanneer gaan leren en waar hun nieuwsgierigheid naar uit gaat. Ik heb 3 kinderen en bij alle 3 volg (en volgde) ik het boek. Niet omdat ik dan bij elke week dacht van...oh nu MOET hij dit al kunnen. Nee hoor, gewoon om te kijken wat er allemaal gebeurt in zo'n koppie van een baby. Er is zoveel gaande voor die kleintjes en dat maakt het huilen echt draaglijk. Ik heb een makkelijke baby en hij huilt en is hangerig meestal voor een dag of 2 terwijl het in het boek soms wel met een paar wekenlang staat aangegeven. Denk je dat ik me daar druk om maak dat het niet geheel klopt met de hangerigheid van mijn baby? Mijn tweede was een wat moeilijkere baby en die huilde wel wat vaker en langer gedurende de sprongetjes.

Ik vind het over het algemeen een goed boek maar ik heb wel een ander iets wat me soms stoort aan het boek. De onderzoeken die ze gedaan hebben zijn al van wat langer geleden en de commentaren van de ouders over hun baby's vind ik wat ouderwets enzo. Het is alsof het uit een andere tijd stamt. Ik kan het niet zo goed uitleggen. Ik vind dat ze opnieuw wat mensen aan het woord zouden moeten laten met nieuw fris commentaar van deze tijd. Dat is het enige minpuntje aan het boek wat mij betreft.


 
quote: mama t reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-04-2009 09:35:07'));

Oja.. De voorbeelden die in het boek staan zijn soms wel maf. Zo stond er een verhaal over een kindje dat onrustig was aan de borst ondertekend door "Rob".

hmmmm Kan me voorstellen dat dat kindje onrustig was. Uit mannenborsten komt meestal niet heel veel melk.

Maar onzelr wordt ik er niet van. Juist veel rustiger. Als Cas huilerig is  zonder dat ik een reden kan vinden, zeg ik gewoon... Ach... een sprongetje. EN dan geef ik hem en knuffel



Deze reactie geeft al aan dat er inderdaad niet goed gelezen wordt;
Elk voorbeeld verhaaltje wordt ondertekend met de naam en de leeftijd van de kleine...
Dan zou Rob (bv 48 weken) dus ook al papa zijn??

Kritiek is prima maar wel op gegronde feiten dan doen hè?
Ik ben het eens met de stelling dat die voorbeeld verhaaltjes wel eens erg ver gezocht zijn vooral qua leeftijd maar over all kan ik mijn ventje er toch wel in terug vinden hoor!
Gewoon goed lezen met een korreltje zout dan kun je er best wel wat aan hebben!

Groetjes Saskia
 
Wat grappig, ik kom weinig op dit onderdeel van dit forum. Nu na een lange tijd ben ik hier weer en wat zie ik? Het topic staat nog heel hoog...

En dan te bedenken dat ik het boek net een paar weken geleden verkocht heb via marktplaats . Ik keek er eigenlijk niet eens meer in, want ja de ontwikkeling liep toch niet gelijk met het boek. Het heeft me in het begin alleen maar onzeker gemaakt.
En nu, de kleine is bijna een jaar, is ie al zover ontwikkelt! Misschien in een ander tempo maar het komt echt wel!!
 
quote: Sas95 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-04-2009 14:20:09'));


quote: mama t reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-04-2009 09:35:07'));

Oja.. De voorbeelden die in het boek staan zijn soms wel maf. Zo stond er een verhaal over een kindje dat onrustig was aan de borst ondertekend door "Rob".

hmmmm Kan me voorstellen dat dat kindje onrustig was. Uit mannenborsten komt meestal niet heel veel melk.

Maar onzelr wordt ik er niet van. Juist veel rustiger. Als Cas huilerig is  zonder dat ik een reden kan vinden, zeg ik gewoon... Ach... een sprongetje. EN dan geef ik hem en knuffel

Deze reactie geeft al aan dat er inderdaad niet goed gelezen wordt;
Elk voorbeeld verhaaltje wordt ondertekend met de naam en de leeftijd van de kleine...
Dan zou Rob (bv 48 weken) dus ook al papa zijn??

Kritiek is prima maar wel op gegronde feiten dan doen hè?
Ik ben het eens met de stelling dat die voorbeeld verhaaltjes wel eens erg ver gezocht zijn vooral qua leeftijd maar over all kan ik mijn ventje er toch wel in terug vinden hoor!
Gewoon goed lezen met een korreltje zout dan kun je er best wel wat aan hebben!

Groetjes Saskia





eeuhm ja... De pot verwijt de ketel weer eens...  . Maar intussen zit onze zoon wel mooi met zijn 12-weken sprongetje. Vermoeiend!  
 
Terug
Bovenaan