Boek: Oei ik groei!

Hallo dames,

Ik heb het boek niet dus misschien kunnen jullie mij helpen. Wat staat er beschreven bij het sprongetje van 8,5 maand?

Misschien kan ik er wat mee want ik wordt nu een beetje gek van de gebroken nachten.

Thanx!

groetjes LAR
 
Hoi,

Ik heb het boek ook. Voor zover ik het kan beoordelen klopt het wel aardig tot een maand of drie. Daarna heb je een wonderkind als je het boek mag geloven. Het enige waar ik het nu nog voor gebruik is de sprongenkalender, deze klopt meestal. Zodra mijn zoon moeilijk doet vind ik het makkelijker om mee om te gaan als ik weet dat hij in een 'sprong' zit.

Janine
 
Nou, zelfs de kalender klopt bij mijn dochter niet..(bij mijn zoon wel destijds) Voor mij is het hele boek nu dus n aanfluiting!
Het valt me ook op dat bijna iedere moeder als haar kind wat hangerig is meteen roept: O een sprongetje! Gebruiken we het niet voort als soort van oplossing voor iedere lastige periode?? Het is maar 'n boek verzonnen door de schrijvers...
 
Hoi,

Ik heb het boek zelf ook. Kan nog niet meepraten of de sprongetjes op het juiste moment komen en of mijn zoon dan ook leert wat er in de winkel te leren valt. Hij is namelijk nog maar 3 weken.

Maar.... Ik heb wel de inleiding van het boek gelezen en daarin staat: Dat je het aantal weken moet rekenen vanaf de uitgerekende datum. Dus als jouw baby een week voor je uitgerekende datum is geboren, komt het eerste sprongetje pas in zijn 6e week ipv in de 5e.
En dat de in de winkel staat beschreven wat je baby Kan gaan leren na het nemen van de betreffende sprong. Dus na 6 maanden is je baby er mentaal aan toe om te gaan leren staan of kruipen Als hij daar zin in heeft. Hij hoeft het dus niet te gaan leren. Het boek zegt alleen maar dat zijn hersenen zover zijn ontwikkeld dat ie het zou kunnen gaan leren.
 
Ik heb het ook. Op zich wel een leuk boek maar idd, bijna alle kinderen die erin voorkomen zijn " wonder kinderen"!!!!

Ze lopen en praten allemaal al met 6 maanden!!! Ik zou me er niet teveel van aantrekken, doe ik ook niet.

Groetjes Fenna.
 
Oef!! Gelukkig maar, mijn kinderen zijn niet zwakbegaafd, hihi... Heb zowel bij mijn dochter (nu 3,5) als bij mijn zoon (bijna 7 mnd) niet echt veel aan het boek gehad. De zogenaamde sprongetjes hadden ze altijd op andere tijden (beiden later als aangegeven, terwijl mn dochter met 38 wken en mn zoon met 41 weken geboren is). Ook de vaardigheden beheersten ze op dat moment nog lang niet!! Soms zelf na twee sprongen nog niet. Nu heb ik twee 'kijkertjes' en geen 'doeners', dus dat scheelt wel. Maar ben bij Iris toch een paar keer behoorlijk onzeker geworden of ze wel 'op schema liep'. heb er bij Sam niet al te vaak meer in gekeken, om dat te voorkomen.
 
Ja, die zijn binnengelopen met dat boek! Vlgs mij heeft iedere moeder hem wel in de kast staan. Maar wat een hilarische onzin staat erin!! Vlgs het boek beleefd je kind bijna continu een 'sprong'. Ja natuurlijk dat die keer dat je eigen kind een paar dagen jengelig is er een 'sprong' in de buurt is.
Ben je niet onzeker dan zou je het er haast van worden. Want, o nee, mijn kind zegt nog geen mama met 4 weken of staat nog niet met 10 weken. Wie hem wil hebben mag hem gratis bij me af komen halen.

 
Terug
Bovenaan