boodschappen

A

Anoniem

Guest
hoe doen jullie dat met de boodschappen?
wij deden voor de bevalling en net erna op zaterdag samen boodschappen voor de hele week en doordeweeks haalde ik nog een keer wat dingetjes bij die niet lang houdbaar zijn zoals fruit,groente en melk.
maar de laatste maanden is het erin geslopen dat ik alleen de bodschappen doe omdat mn man veel werkt momenteel,ook op zaterdag.ik loop dan ook met boas te zeulen dus probeer alleen het hoognodige te kopen en haal andere dingetjes wel een andere keer lopend met de kinderwagen.maar als ik dan in de winkel ben denk ik;weet je wat?ik sla flink in,dat ik de komende weken voorraad heb en kleine dingetjes daarvoor huppel ik dan wel even met de kinderwagen naar de supermarkt hier in de straat.
maar in de praktijk doe ik nu zo'n 3 keer per week boodschappen,heb steeds mn tassen vol,toch is er steeds vanalles op en ik geef opeens ook 2 keer zoveel geld uit aan de boodschappen.ik doe echt iets niet goed en zo gaat het ook niet langer.
ik moet op een of andere manier terug naar 1 keer per week met een lijstje naar de aldi en vers en voor boas ga ik naar de c1000.en dan of alleen of met mn man samen.voor vlees en groente is de diepvriesman ook nog een optie.
hoe doen jullie het?

Hoi Hoi
Bij ons is het er ook ingeslopen dat ik boodschappen doe. Ik vind het verveled om met Janine te zeulen dus doe ik de boodschappen als mijn vriend net thuis is en bij Jnaine kan blijven. Zo kunnen zij lekker spelen en knuffelen en doe ik ondertussen even boodschappen voor de hele week. Ik ga ook om de dag nog even met Janine naar de supermarkt voor de verse dingen maar dat is een leuke wandeling.
Succes ermee!

liefs Nathalie mv Janine 3 3 2007

Hoi,

Wij hebben ook moeten zoeken naar een nieuw boodschappen-ritme. Tot een maand geleden ofzo ging het bij ons zoals jij omschrijft. Ik heb toen een overzicht gemaakt van alle uitgaven aan boodschappen en daar zijn we van geschrokken. Dus nu zijn we weer terug naar 1 keer grote wekelijkse boodschappen. Dat doen we dan of met zn drietjes of één van ons gaat en de kleine blijft thuis bij de ander. De laatste weken is mijn man op vrijdagavond gegaan, beviel goed. Het is dan rustig, ik kook onderstussen  en dan hoeven we niet meer op zaterdag :)

Hoi kari,

Ik doe 1 keer in de week alle boodschappen. Brood en vlees, vleeswaren vries ik in. Ook verse groente vries ik in. Mijn man is dan thuis en zorgt voor Femke. Ik doe de boodschappen sávonds.
Ik krijg elke week hetzelfde bedrag voor boodschappen. Ik weet daardoor precies wat ik uitgeef.
Fruit koop ik op de markt, want ik werk op de markt dus dat is handig. Op woensdag is het bij ons markt. Daar staat mijn man ook. Die dag ga ik altijd naar de drogist voor shampoo enzo. Dan gaan we altijd even bij papa kijken.

Wij hebben het altijd zo gedaan. Ik geef nooit meer uit dan ik in mijn beurs heb. Ik maak ook altijd een lijstje. Wil niet zeggen dat ik geen extra dingen meeneem, maar wel dat ik alle belangrijke dingen heb.

Gr linda

Mijn vriend doet de boodschappen op vrijdagavond of zaterdagochtend. Af en gaan we met z'n drietjes, maar sowieso 1x in de week. Heel af en toe moet er iets bijgehaald worden doordeweeks, maar meestal is het genoeg. En het scheelt idd geld.

Ik weet niet hoe oud je zoontje is, maar kan ie niet in een buikdrager? Dat scheelt 'n hoop gehannes.Of dat iemand even 1 a 2 uurtjes op 'm kan oppassen, zodat jij heel snel kan shoppen?
En 's avonds zijn ze toch vaak ook open tot 8 of 9 uur? Kan 1 van jullie dan ook niet?

Zo, dat waren mijn tips

wij doen 1 à 2x per week de grote boodschappen en dan voor verse dingen evt nog 1x tussendoor. Op za is het altijd het meeste, dan gaat 1 van ons alleen. Doordeweeks komt het er veelal op neer dat ik met jaap door winkel ga (maxicosi op boodschappenwagen scheelt al veel zeulen!). En dan vaak met auto, omdat dichtstbijzijnde winkel 2,5km lopen is. Dan is het verse al rot voor je thuisbent, haha
Groetjes mira

wel fijn om te lezen hoe anderen het doen.
momenteel komt het gewoon heel rot uit bij ons.mijn man werk deze week voor de derde week op rij van 6 tot 18/19 uur,soms langer.hij is op zn vroegst om 19:30 thuis en dan moeten we dus nog eten en rond die tijd gaat boas naar bed.op zaterdag is hij rond 14 uur thuis en dan is er ook altijd wel weer wat te doen.de winkels gaan hier in dodewaard nog heel ouderwets om 18 uur dicht,behalve op vrijdag,dan om 20 uur,maar dat redden we dus ook niet.
ik zet ook de maxicosi op de kar,dat gaat nog wel.maar dan moet ik met de kar naar de auto,inladen,kar terugbrengen(dan sjouw ik boas ook mee,die durf ik niet in de auto te laten)thuis eerst boas naar binnen brengen,hopen dat hij niet gaat huilen en dan 1 of 2 keer op een neer naar de auto,die staat 300 meter van ons huis.
vorige week heb ik inderdaad boas naar oma gebracht om te shoppen.ik bracht hem om half 9.kopje koffie,ik naar de winkel,boodschappen gedaan,thuis uitladen.terug naar oma,boas sliep dus nog een kopje koffie,na 20 minuten was boas wakker en had honger,dus daar een fruithap gegeven.nou bedankt,doei,knuffel...10 voor 12 was ik thuis!pffff even boodschappen doen.nee,dan is meesjouwen nog makkelijker.
vanaf volgende week heeft mn man hopelijk weer normale dienst en als het er weer bij inschiet dan ga ik staken en ga ik gewoon niet naar de winkel.ik baal er ook een beetje van dat het   MIJN probleem is.terug naar 1 keer in de week en het doen met wat er is is denk ik de beste oplossing.ook financieel.apart eigenlijk dat het zoveel scheelt??ga je ongemerkt meer eten als je vaker naar de winkel gaat ofzo?

Of je echt meer gaat eten als je vaak boodschappen doet dat weet ik niet. Maar ik weet wel dat ikzelf anders inkoop als ik vaak ga. Nu koop ik een grote zak aardappelen. als ik meerdere keren per week ga dan koop ik krieltjes. Dat is duurder. Vlees koop ik vaak grote verpakkingen en dan vries ik dat in per portie. Ook goedkopen dan kleinverpakkingen.

Ik heb pas uitgerekend wat ik per week aan boodschappen uitgeef. Dat is best veel. Ik ben niet van de dure merken, maar ik lust alleen cola van coca cola. Die is duurder dan andere merken.

Ik ben nu alles aan het aanvullen, zodat ik overal ( huodbare dingen) mee vooruit kan.
In mijn kelder staat b.v. 4 koffie, 4 thee, enz, enz.
Dan hoef ik straks niet zoveel meer bij te kopen. Misschien een idee voor je?

Gr linda

Terug
Bovenaan