boodschappen

hoi linda
ja,dat probeer ik dus,alleen ik doe het verkeerd bedenk ik me nu.ik heb bv de diepvries vol,maar ik koop dan :1 x sperciebonen,1 x erwtjes,1x broccoli,bakje 2 speklappen,bakje 2 karbonaatjes...eten we dan sperciebonen met speklapjes,dan is het meteen op.
ik koop inderdaad vaak krieltjes en kleine porties groente en vlees, ipv een flinke zak piepers en 10 speklappen.
goed heej!!bedankt!!

Met een beetje pech ga ik boodschappend oen met 4 kinderen.

Eentje in de kar, eentje in de buikdrager en twee loslopers die gelukkig alw at ouder zijn, maar wel nog af en toe in het gareel getrokken moetenw orden.

De laatste tijd combineer ik dingen. De meiden op zaterdaochtend naar zwemtraining. Als papa thuis is race ik naar de AH en loop ik over de markt. Is papa er niet wat af en toe ook voorkomt dan   heb ik de twee ukkies dus wel bij me.

Ik doe in een keer alle boodschappen, maar met een gezin van 6 en twee ukkies die meegesjouwd worden komt het dus wel voor dat ik twee keer de winkel doormoet.

En tussendoor haal ik wel eens vers fruit en groente, want dat lukt niet voor de hele week. Die tussendoor boodschappen doe ik altijd met de twee ukkies alleen.

Mara er kotm een probleem aan. Onze meike nu ruim 4,5 maand is al ruim 8 kilo. En dat valt haast niet meer te sjouwen in de buikdrager. En dan?

Ach ook dan los ik het wel weer op. Maar het is een gesleep.

Wat denk je trouwens van winkelen (voor kleding en zo) met 4 kinderen. Pfff da's me een gesleep, maar soms moet je wel.

Miep

hoi hoi

ik doe al jaar en dag alleen op donderdag avond me boodschappen en soms met een vriendin

na het eten als de kinderen op bed leggen ga ik naar de DIRK VAN DEN BROEK of de AH en moet zeggen vind het heerlijk geen kinderen om me heen ( nou hebik van jayla geen last maar kaya daarin tegen) en geen zeurende man om heen die zig iriteerd aan alle winkel karren of aan de langen rijen en de kleppende kassa medewerkers bij ons gaan de winkels om negen uur dicht maar ik presteer het om 22;00 thuis te komen want sta zelf ookaltijd te kleppen of ga nog effe een bakkkie doen aan bij het cafetje aan de overkant het is echt mama uitje

verder ga ik iederen dag effe langs de winkels me loopie maken en en iederen dag naar de markt vind het gewoon leuk ik geef ook standaart teveel geld uit als ik ga want er is altijd wel iets wat ik kan gebruiken of leuk vind dat is wel vervelend
om boodschappen te doen

maar mij man moet ook vaak langer werken maar dan vraag ik gewoon of oma kan oppassen of dat kaya en jayla hun grote zus bij de kleintjes wilt blijven (is wel 21 hoor niet dat jullie denken dat ik een kind op kinderen laat passen)

groetjes mariella

met 4 valt inderdaad helemaal niet mee miep!en dan te bedenken dat ik er wel 4 wil.....dan zal toch echt mn man eraan te pas moeten komen,als ik nu al loop te klagen
toen ik nog leidster aan huis was huppelde ik met 3 peuters van 2 in een dubbele buggy en een baby op mn buik door de appie hein en ging taartjes eten bij de v&d.maar dat is echt heel anders als wanneer je echt dingen nodig hebt,veel nodig hebt,goed na moet denken of je alles wel hebt en niet teveel uitgeeft.dat is nog een hele sport.

Met alle respect hoor, maar ik hoor wel veel over afwezige mannen, of mannen die mokken bij lange rijen (alsof vrouwen dan jubelen).

Is het voor sommigen niet handig als de vrouw de boodschappen doet, terwijl de  man kookt en de kids voedt (of andersom)?

En ik denk wel dat je meer eet als je vaker gaat. Als je een keer gaat, dan neem je er genoegen mee dat bijvoorbeeld de koekjes op zijn, maar als je er toch loopt, dan is het nieuwe pak zo gekocht. (bij mij tenminste, ik ben zo'n snoepkous)

quote: Suuz en Pluis reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-08-2007 14:21:58'));

Met alle respect hoor, maar ik hoor wel veel over afwezige mannen, of mannen die mokken bij lange rijen (alsof vrouwen dan jubelen).

Is het voor sommigen niet handig als de vrouw de boodschappen doet, terwijl de  man kookt en de kids voedt (of andersom)?

En ik denk wel dat je meer eet als je vaker gaat. Als je een keer gaat, dan neem je er genoegen mee dat bijvoorbeeld de koekjes op zijn, maar als je er toch loopt, dan is het nieuwe pak zo gekocht. (bij mij tenminste, ik ben zo'n snoepkous)

tja,als hij er niet is kan hij ook niet koken of boas voeden.mijn man zorgt elke vrije minuut die hij heeft voor boas en is hier ook de kok in huis.ALS hij er is dus.
en hier gaat er ook elke boodschappenronde een pak koekjes en zak chips mee hoor

Lastig zeg, zo'n drukke baan voor je man!

Laatste poging
Kan hij de boodschappen niet na z'n werk gelijk meenemen... Is 'ie half uur/drie kwartier later, maar is iedereen klaar...

Tja, anders weet ik het ook niet hoor, ik duim dat 'ie het binnenkort minder druk heeft!

nee,sorryals hij het al haalt om voor sluitingstijd bij de winkel te zijn gaat hij mij niet aardig vinden als ik het hem vraag,want hij is smorgens om 5 uur opgestaan en rammelt van de honger.bovendien weten we nooit hoelaat hij klaar is.dus als ik geen boodschappen doe in de hoop dat bas op tijd is en hij is niet op tijd hebben we dus geen eten.
maar hopelijk helpt je duimen  .als hij volgens normaal rooster werkt is hij of tot half 1 thuis of vanaf 14 uur.dan is het prima te doen.en dan bof ik nog hoor.veel mannen werken van 8 tot 5 en die vrouwen moeten het ook zelf oplossen.was alleen benieuwd hoe die dat dan doen.het word ook wel tijd dat hier de winkels langer open gaan hoor.om 18 uur sluiten is bijna niet meer van deze tijd.de drogist is zelfs op woensdagmiddag en maandagochtend en tussendemiddag  nog dicht.dat is wel heel ouderwets en ik vergeet nog weleens op de klok te kijken voor ik daarheen ga,dus dan sta ik ook nog eens voor een dichte deur.

Terug
Bovenaan