boodschappen

He Kari,

Bij jou is het nadeel dus dat de winkels om 18.00 uur dicht zijn. Bij ons zijn ze elke dag open van 8.00 tot 20.00 uur. Mijn man is om 18.00 uur thuis. Dan heb ik al gekookt. We eten dan, zorgen voor Femke en dan ga ik boodschappen doen. Mijn man is dan gewoon thuis. Op zaterdag ga ik nooit, want dat vind ik te druk en bovendien is mijn man dan werken.

Maar zoals ik al schreef is het de kunst om een voorraad te hebben en te behouden. Ik heb ook altijd genoeg in huis. Mijn man is een vreselijke snoepkont en helaas is dat niet aan te slepen.

Als je een voorraad wil gaan makmen, moet je een aantal weken achter elkaar dezelfde dingen kopen, terwijl je dat dan niet nodig hebt. Dat kost ook extra geld. Maar ls je het dan eenmaal hebt, dan kost het veel minder omdat je het meeste standaard in huis hebt.

Ik heb dit systeem van mijn moeder overgenomen. Werkt perfect.

Gr linda

ik heb van dingen waar geen houdsbaarheid datum bij is alles op vooraad
zoals schampoo en dat soort dingen koop iederen keer tien flessen
voor ons en de kinderen maar ook kwa baby voeding heb zes pakken nu staan

als die op zijn koop ik weer tien pakken tenzij ze overgaat stappen naar nummer die dan reken ik uit hoeveel weken nog en koop alvast vooraad nummer 3

ook de pyama pap van de oudste koop ik in vooraad bestel bij de kruidvat een doos

is wel een uitgaven ineen keer maar of ik het nou ik ene doe of iedere week een beetje

weet je wat ook een oplossing is heb ik gedaan tijdens me zwangerschap

de online dienst van de AH
je besteld het via je com en ze komen het thuis brenegn moet eerlijk zeggen je koopt bewuster want in de winkels zie je allemaal lekker dingen   en op de computer zie je dat niet
 dus je bent meer gericht op wat je echt nodig heb

je kan zelf je bonus kaart en airmails gebruiken
is voor mij echt DE oplossing gweest toen ik zwanger was had absolute bedrust en kon toch me boodschappen doen

bij de AH servis zit ook een etos en gall en gall dus is iets in de aanbieding bij jou etos uitverkocht bestel je hem gewoon via de AH

groetjes mariella

toen ik in mn zwangerschap met 30  niet meer van de bank mocht heb ik ook zitten kijken naar ah-online maar die komt hier helaas nog niet.ik weet eerlijk gezegt niet eens meer hoe we toen aan eten kwamen hihi.mn man denk ik.wat stom,dat ik dat niet meer weet

Grappig, bij ons is het boodschappen ritme eigenlijk nauwelijks veranderd...
We werkten beide 5 dagen in de week, beide pas om 18:30 thuis. Dus wij doen al sinds jaar en dag de boodschappen voor een hele week op zaterdag ochtend. En dat doen we nu nog steeds, met het verschil dat papa alleen gaat en mama bij de kleine blijft. Simpel en relaxed.

wij werkten voordat we senna kregen ook allebei 5 of 6 dagen per week.
en wij werkten allebei ook op zaterdag. ik deed altijd boodschappen als ik doordeweeks een dag vrij was en anders 's avonds een keer in de week grote boodschappen en dan tussendoor nog een paar keer 's avonds naar de supermarkt voor de verse spullen. en zo gaat het nu nog steeds. ook niks veranderd eigenlijk...

was even getriggered door Albert.nl, maar helaas... Albert doet mijn huisje nog niet aan... Dus we moeten nog steeds om vrijdagavond of zaterdagochtend...

Ik breng de kinderen als ik 's middags moet werken eerder naar de oppas zodat ik even de 'grote' boodschappen kan doen en dan doe ik de kleine dingetjes later evt samen met ze

groetjes Yvonne

Hoi dames,

Nou ook hier was het voorheen effe aanpoten met de boodschappen. Andre mijn man zit al zes weken thuis met een hernia en mag dus niks sjouwen enz. Eerst deed ik op de fiets alle boodschappen met de oudste maar dat werd me op een gegeven moment te veel, daarna nog het huishouden erbij doen, en nog 3 dgn werken pfff. Nog een beeb thuis die aandacht wil en de oudste ook. HEB VEEL RESPECT VOOR ALLEENSTAANDE MOEDERS DIE OOK WERKEN MET KIDS PFFFF

Nu komt mijn werkster hier 1 keer per 2 weken soppen en bestel ik bij www.albert.nl, die komt hier wel gelukkig. En als je een beetje oplet met eigen merk van ah valt het best mee qua prijs. En idd een keer per week inslaan scheelt een hoop. Er staat onder ouderschap --> geldzaken--> hoeveel besteed je aan boodschappen
wel leuk om te lezen hoeveel mensen eraan uitgeven, wij tussen de 70-100 euro per week.

Gr. Jeannette

mv van Thomas 29-02-2007 en Wesley 19-01-2007

Terug
Bovenaan