Boos bij het consultatiebureau vandaan gekomen...

Hee hoi,

Vandaag was het weer zover, ons mannetje mocht naar het consultatiebureau. Maar het was niet zoals altijd in ons dorp, maar een dorp verder. Ik heb 5 minuten rond gereden omdat het super slecht stond aangegeven.

Gelukkig was dit geen punt en hebben zelfs zitten wachten. Meneertje werd gemeten en gewogen, hij is nu 2 jaar en 4mnd en weegt 16 kilo en is 97 cm. Niet mis mee, maar beide boven het gemiddelde.

Na wat oefeningen, kwam taal aan bod. Volgens haar was dit wel een aandachtspunt, het begon behoorlijk te borrelen bij mij, misschien moesten we maar eerder afspreken.

Ik zie echt geen probleem en ik heb nog nooit iemand erover gehoord. Hij is nu juist een inhaalsprint aan het maken, dus ik heb dit verzoek afgewezen.

Wat me boos maakte was het feit dat zo'n vrouw in 5 minuten tijd een stempeltje op m'n mannetje drukt die amper praat met vreemden erbij. Ik hoefde me nergens zorgen om te maken zei ze, waarom bezorgd ze me dan wel een rot gevoel?

Ik had deze vrouw nog niet eerder gehad en ik hoop haar ook niet weer te treffen!

Liefs Lientje

Grrrr! Tja, consultatiebureaus, ik kom er eigenlijk niet meer....... Soms tref je een geweldige arts, maar er zijn ook hele irritante mensen tussen die inderdaad binnen 5 minuten een 'oordeel' klaar hebben. Ik zou wensen dat een consultatiebureau veel gerichter aan de moeder (of vader) zou vragen: is er iets waar je je zorgen over maakt? en dat als leidraad gaat gebruiken.
Laat ze lekker aanl*llen, en goed dat je het verzoek om een eerdere afspraak hebt afgewezen.....

ik kom ook nog amper op t bureau , alleen voor de prikken
verder laat ik ze maar wat aanl*llen
ik luister er nieteens meer naar

ze moeten idd eens naar de ouders gaan luisteren en niet alle kindjes over 1 kam scheren
ieder kind ontwikkeld zich anders

maar kan me voorstellen dat je je boos voelt
probeer t van je af te zetten en kijk lekker naar je mannetje hoe hij zich ontwikkeld

liefs maurilla

Hallo Lientje,

Je moest eens weten hoe vaak ik ziedend van het consultatiebureau ben afgekomen!
Wat ze daar allemaal uitkramen, niet te geloven.

* Op een neerbuigend toontje: 'Oja, u bent die mevrouw die vier dagen in de week gaat werken'. (Ja, inderdaad, mijn man neemt het grootste gedeelte van de zorgtaken op zich)

* 'Tja, uw zoontje zit toch echt niet goed hoor. Hij moet eigenlijk op fysiotherapie.' En dat omdat hij zat te wiebelen op een groot kussen waar de verpleegkundige hem op gezet had.

* Ik denk echt dat uw zoontje loenst. (Nooit door iemand anders opgemerkt, en zeker niet door ons zelf) U moet ermee naar de oogarts. Kom je vervolgens bij de oogarts, krijg je te horen dat het echt belachelijk is dat we doorgestuurd zijn.

* 'Het is nu echt de hoogste tijd dat uw zoontje van de fles afgaat', Toen was hij net 1 jaar. Laat me dat lekker zelf bepalen.

* Uw zoontje gebruikt zowel zijn rechterhand als zijn linkerhand om dingen te pakken, hij heeft geen dominante hand. Misschien moet u dat wel gaan stimuleren (Huh?)

* En ga zo maar door....

Ik zeg altijd maar zo: consultatiebureau=consternatiebureau. Vertrouw op je eigen waarnemingen en ervaringen met je kleintje.

Groetjes,
Janneke

Ik heb nergens geen problemen mee. Hier luisteren ze zeer goed en ik heb altijd dezelfde kinderarts als altijd ze kent mij ook van Milton. Ik heb wel een andere wijkverpleegkundige omdat ze daar nogal in wisselen maar ik geef zelf ook aan dat ik altijd bij dezelfde wil en als het niet kan zeg ik ook hoe ik erover denk als ik niet in hetzelfde vaarwater met hun zit.

Zo over de psz ook de wijkverpleegkundige op huisbezoek kwam zij vind het heel belangrijk maar de kinderarts zegt geen probleem hoor Shanice heeft het qwa ontwikkeling niet nodig. Zij redeneert ook jij ben de moeder en jij weet hetzelf als de beste.
Gewoon ene oor erin en andere eruit ik ben daar heel makkelijk in ik let wel op met wat hun zeggen of er een klein beetje waarheid in zit.
Laat je eigen niet gek maken en ik zou gewoon de confrontatie aangaan ze moeten dan met goede punten komen waarom het zo is.

groetjes lisette

Echt waar hoor!!!! consultatie bureau ik snap niet waarom die er nog zijn.

Ze zullen nou nooit eens iets leuks over je kind kunnen zeggen het zijn echt van die zeur mensen die er hun beroep van hebben gemaakt andermans kinder af te zeuren.
Mij zien ze alleen voor een prik en verder echt niet.

Ik zou zeggen volg lekker je eigen gevoel en trek je van dit mens helemaal niets aan jij weet echt wel of je mannetje goed praat of niet dat kan zij met 5 min echt niet bepalen hoor.

Gr Lique

ppfff,waarom denken vreemde mensen het altijd goed te weten.nicky praat ook niet met vreemde mensen hoor..die kijkt eerst de kat uit de boom..
nicky hoeft overigens pas terug te komen als ze 3 is.Vanmiddag moet ik met kay heen..ppff ff kijken wat ze van hem zeggen..en vooral niet naar hun luisteren.liefs,karin

Het is voor ons al weer 2 maanden geleden dat we er zijn geweest, Eigenlijk wel grappig, ik was bang dat ze commentaar zou hebben op het praten omdat ze bij vreemden ook altijd heel stil is. Ze heeft haar mond ook niet open gehad. pas toen we met de bal moesten overgooien zei Silke: 'Mama daar zitten'. Die vrouw zei meteen, mooi, ze kan al in zinnen praten!!! Dat was ook het enige zinnetje wat ze toen kon maar dat heb ik maar niet gezegd;)
Het is ook echt een moment opname, niks van aantrekken wat ze zeggen, als jij je als moeder al geen zorgen maakt is het ook vast niet nodig....

Groetjes Tamara

Terug
Bovenaan