Boosterprik

Hoi!! Ik ben 14 weken zwanger en heb 2x Astra zeneca gehad en in oktober 2021 Corona waar ik goed ziek van was. In januari aan mijn huisarts gevraagd wat zij aanraadde..Deze gaf aan wel te prikken maar dat ik wel kon wachten tot na de 12 weken. Inmiddels zijn de berichten over zwanger zijn en Corona krijgen iets positiever en twijfel ik heel erg of dat ik een boosterprik moet gaan halen…En zo ja wanneer… want als hij maar 3 maanden werkt dan zou ik vlak voor de geboorte nog een keer moeten. Zo lastig! Hoe denken zwangeren rond de zelfde week hier over? <br />

Ik ben helemaal niet gevaccineerd, simpelweg omdat het nog experimenteel is en ik wel afwacht wat het op de lange termijn doet. Niemand weet nog wat de effecten op de lange termijn zijn, laat staan voor een ongeboren kind. Ik vind het dan ook bijzonder dan verloskundigen en artsen durven te beweren dat het veilig is. Ik zou daarom ook zeer zeker niet voor de booster gaan. Maar dat is mijn persoonlijke mening..... ik zou het risico niet durven nemen.

Ik ben ook niet gevaccineerd om dezelfde redenen als hierboven worden genoemd. Vorige week heb ik 'corona' gehad terwijl ik 20 weken zwanger ben. Meer dan een snotneus was het niet.

Ik persoonlijk vind de booster onzin. Ik neem hem niet tenzij ik daardoor bijvoorbeeld niet meer uit eten kan een of op vakantie, maar zeker niet voor mijn gezondheid omdat het niks helpt.

De vaccinaties heb ik afgelopen najaar na mijn bevalling gehaald, omdat ik dat echt niet aandurfde tijdens de zwangerschap. Ook alleen gehaald omdat je de pas nodig had voor cafés en vakantie.

Hoi, voor de eerste reactie, snap ik helemaal hoor! Zelf ben ik wel gevaccineerd en raad je ook wel aan om te vaccineren. De booster is dan wel een goede vraag. Die drie maanden die je noemt zijn op dit moment alleen voor kwetsbare mensen, en zal je waarschijnlijk niet nodig hebben (2de booster). Astrazenica was niet het beste vaccine en daarom zou een booster kunnen helpen. Ik snap het punt dat het experimenteel is, maar zo simpel is het niet, voordat een vaccine wordt goedgekeurd moet het door een hele procedure heen. Die procedure is nu sneller gegaan omdat deze vaccines voorrang kregen op al het andere papierwerk. Ze zijn dus weldegelijk veilig voor jou en je kindje. Dus daarom zou je prima een booster kunnen gaan halen. Maar je kan je afvragen of het nog echt nodig is, de nieuwe omicron variant is minder ziekmakend en zal dus nog minder effect hebben. Eventuele aandoeningen aan de placenta etc die ze geconstateerd hebben zullen al minder snel van toepassing zijn op jou zwangerschap aangezien je al eerder vaccinaties hebt gehad (en was vooral delta variant). Maar dat is wat ik erover te zeggen heb/mijn mening is. Ik zou vooral doen waar je jezelf fijn bij voelt!

Ik ben niet gevaccineerd omdat het nog in de testfase zit allemaal. Mijn verloskundige vertelde ook dat het vooral de koorts is die gevaarlijk is voor de baby, en die kun je bij een gewone griep ook flink krijgen.

Erns met de eerste reactie. Ik ben 25 weken zwanger van een 3e kindje, niet gevaccineerd. Corona gehad in november 2020 en vorige week voor de tweede keer! Alleen wat verkouden geweest en flink rugpijn. Alles was na 3 dagen weer over. Mijn man is wel gevaccineerd, heeft ook Corona gehad tegelijkertijd met mij en onze klachten waren hetzelfde. Dus gevaccineerd of niet maakte in ons geval geen fluit uit, en dat hoor ij overal om me heen. Zeker met alle milde varianten van Corona tegenwoordig stelt Corona toch echt niet veel meer voor dan een griepje. Ik vind het enorm onzin om me daartegen te laten inenten. Wie weet wat de vaccins doen op lange termijn???? Het is ons allemaal nogal opgelegd en aangedrongen in het laatste jaar als je het mij vraagt..

Wij hadden laatst met z'n allen flinke buikgriep, nou daar waren we 100x zieker van dan van Corona...

Mijn 2 dochters heb ik nooit laten testen, waren allebei wel verkouden in de periode dat wij Corona hadden dus ze zullen het vast wel gehad hebben. Ik vind het niet boeiend om dat te weten. Ik ben vorige week ook geen moment bang geweest voor de baby in m'n buik, toen ik Corona had. Ik bekijk het echt als niet meer dan een verkoudheid (bij de meeste mensen tenminste) en ben banger voor wat het vaccin misschien uitwerkt op de lange termijn, dan voor Corona zelf.

Zeker met al die boosters nu vind ik het een lachertje. Elke zoveel maanden jezelf laten prikken en volspuiten met iets, waar je zeeeer waarschijnlijk amper ziek van wordt? Hoe lang gaan we daarmee door? Ik vind het echt onzin en lachwekkend en snap echt niet dat jonge en fitte mensen zich steeds zouden laten boosteren, ik zie daar echt het nut niet van in.

Ik ben wel volledig gevaccineerd, boosterprik met 12 weken zwangerschap gehaald. Het gaat na anderhalve maand nog steeds hartstikke goed met de tweeling (en het vaccin is waarschijnlijk al uit mijn systeem, dus wat zou er nog moeten gebeuren? ?). Werd me ook door meerdere artsen aangeraden. Mijn man werkt in de farma, dus ik weet wel een beetje wat er bij komt kijken bij het op de markt brengen van zo'n vaccinatie. Dat het experimenteel zou zijn of onbetrouwbaar omdat het zo snel op de markt is gekomen, is flauwekul (alle stappen zijn doorlopen, maar met de hoogste prioriteit en spoedprocedures en heeeel veeeeel (overheids)geld wat er in is gepompt om het onderzoek te financieren, vandaar dat het veel sneller goed werd gekeurd dan gemiddeld), maar die discussie ga ik hier verder niet voeren. 
Mensen moeten doen waar ze zich goed bij voelen, maar waarom zijn er nu mensen die opeens de arts of expert die ervoor gestudeerd heeft niet meer vertrouwen en afgaan op Facebook berichten en onderbuikgevoelens? Net zoals bij zoveel andere medicatie en vaccins wordt er door experts gezegd dat het covid vaccin veilig is, maar bij die andere medicatie en vaccins vertrouw je ze wel, en nu niet? Dat vind ik vreemd. 

Terug
Bovenaan