Borst en flesvoeding

Ik heb bij onze dochter wel borstvoeding geprobeerd te geven . Wou helaas niet ik kon te weinig geven en ze kon in verband met een tongriempje wat niet goed was niet goed aanhappen . Bij onze zoon wel flesvoeding gegeven en we zijn er bij hem zelf achter gekomen dat hij koemelk allergie heeft ... was een drama met hem in het begin met de voeding . 
heeft mij en mijn man een hoop slapeloze nachten bezorgd 
 
Ik lees ook dat een onderdeel van wat het zwaar maakt de reflux is. Heel herkenbaar! 
Bij ons kwam de kleine om de twee uur, en soms om het uur. Maar alles bleek een fase. Een fase van dagen, van een week. Maar het kwam altijd vanzelf goed. Dan ging hij toch weer terug naar om de drie uur.
De reflux echter. Daarvoor heb ik hem maanden overdag continue in een draagzak gedragen en laten slapen. Ik las dat reflux een probleem is dat vooral in landen optreed waar kinderen veel weggelegd worden (het westen) en minder tot niet voorkomt in landen waar kinderen vanuit de cultuur al veel in draagdoeken gedragen worden. Dus ik ben die keuze gaan maken. Maar goed, ik had verlof genomen tot onze zoon 6 maanden was. Dus misschien ook wat meer ruimte hiervoor..
Vervolgens hebben we zijn bedje ook schuin gezet (schuiner dan de voorschriften, maar ik wil je niks aanraden dat buiten voorschriften omgaat enkel informeren over onze keuzen) na 7 maanden was de reflux compleet verdwenen. 
Het schuine bed gaf ons enorm veel nachtrust. Omdat het de reflux tegen ging.
 
Sterkte en succes!! 
 
Terug
Bovenaan