Borst + flesvoeding combineren

<p>Hallo! </p><p>Ik ben opzoek naar mama's die ervaring hebben met het gelijk starten na de bevalling met zowel borst als flesvoeding. </p><p>Momenteel ben ik 37+4 weken zwanger van de 2e. Bij mijn 1e ben ik na een maand gestopt met borstvoeding. ik kreeg er enorme stress van dat alles om mij draaide en mijn zoon vaak en lang aan de borst wou. </p><p>Dus nu in overleg met mijn verloskundige en lactatiedeskundige  besproken om nu al te kolven zodat het vertrouwd gaat voelen en ik dit al kan geven na de bevalling. Ik wil gewoon gaan aanleggen maar liever niet alle voedingen meer. </p><p>Zijn er moeders die hier ervaring mee hebben? Ik weet dat het mogelijk is om het te combineren en heb daar ook goed over gesproken. maar zou graag wat ervaring of tips/advies willen lezen :) </p><p> </p><p> </p>

Is kolven al wel nodig? Ik heb er geen ervaring mee, maar mijn kraamverzorgster zei dat je moet oppassen met te vroeg weinig melk geven, omdat je niet wil dat t niet goed op gang komt. Maar als een lactatiekundige zegt dat het geen punt is, zal t wel goed zijn. Ik snap dat je het veel vond, zo alles op jezelf. Al zijn de eerste weken wel het zwaarst hoor! Het wordt echt makkelijker!

Heftig is die eerste tijd met zo'n pasgeboren babietje he!

Heeft de lactatiekundige je niet geïnformeerd over het risico dat je melkproductie heel snel terugloopt en stopt als je borst- en kunstvoeding al snel gaat combineren? Pas vanaf dat je kindje een maand of 9 is kan je regelmatig voedingen overslaan zonder dat melkproductie daar last van heeft. 
Als je al zo vroeg gaat combineren, en dus voedingen aan de borst overslaat, is de kans heel groot dat de borstvoeding heel snel stopt. 
Als je dat geen probleem vindt is dat natuurlijk prima en kun je kijken of het voor jou werkt. Maar ik vind wel dat je van dit risico bewust moet zijn om een goede keus te maken.