Borst + flesvoeding combineren

[quote quote=10374180] Nee, heel weinig last van stuwing gehad toen ik stopte op de voedingsmomenten te kolven! Mijn zoontje dronk toen nog om de 3 uur, en heb wel voeding voor voeding afgebouwd en echt de tijd genomen. Dus in eerste instantie nog wel een tijdje bijv om 12 uur kolven en om 6 uur dan weer, tot ik voelde dat de voeding ertussen echt helemaal uit was. Daarna rustig die van 12 uur afgebouwd. Verder eigenlijk alle voedingsmomenten gehouden, tot ik stopte met borstvoeding. Maar een aanrader is hierbij echt een goede lactatiekundige, want ik kon na onze kraamweek nog steeds met onze kraamhulp appen voor advies (en ze is nog een paar keer langs geweest als lactatiekundige ook). Trouwens wel die eerste anderhalve week gigantisch veel last van stuwing gehad, echt verschrikkelijk vond ik dat. Maar daar moest ik dus even doorheen en daarna was het over (volgens mij heeft elke vrouw dat, maar dat weet ik niet zeker).[/quote]

Dat is wel fijn ..
stuwing herinner ik mij ook wel in die eerste week. Logisch denk ik omdat alles op gang komt. 
Een van mijn verloskundige is ook lactatiedeskundige dus ik kan nog lang bij haar terecht na de bevalling. 
Nog even de vraag hoe ik het kolven en aanleggen het beste kan combineren vanaf dag 1. Maar het lijkt me heerlijk dat ik niet altijd live moet gaan voeden .. beetje me time is wel iets wat ik nodig heb ook nog omdat ik nog een zoontje heb rondlopen die aandacht wil ??

Kolven is wel de ideale oplossing tegen stuwing. Heerlijk alles weer leeg en gelijk weer extra stimulans voor de productie! Helemaal niet erg om in het begin vaker te kolven als je een gevoel van stuwing ervaart denk ik.
Ik werd op een gegeven moment wakker omdat ik moest kolven. Bij die 4x per 24 uur moest ik het in het begin wel netjes verdelen. Er mocht 6, maximaal 7 uur tussen zitten. Dus mijn nachten waren 6 uur slapen, kolven en nog weer een paar uurtjes terug het bed in.

Terug
Bovenaan