borst of flesvoeding

quote: hp reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-11-2006 15:27:36'));

Ik heb dus dezelfde ervaring gehad. de oudste was een huilbaby. ze huilde de hele dag.
Ik gaf borstvoeding en volgens het consultatieburo groeide ze niet hard, maar wel genoeg.
Ik zat met een kindje wat niet te troosten was en ook niet getroost wilde worden. ik voelde mij zo machteloos. Ook was ik al bij een borstvoedingsorganisatie geweest en alles ging goed. Tot ik na drie maanden aangaf dat ik het heel raar vond zoals ze reageerde. Twee dagen later had ik een homevideoteam op de stoep die opnamen hebben gemaakt en hij vond ook dat het er niet goed uit zag.
Hij zou het bespreken en een week later terug komen. ondertussen wilde zij niet meer aan de borst ( na drie maanden) en ben ik uit wanhoop aan de fles begonnen. En je raad het al, binnen twee dagen had ik een compleet ander kind, al bleek wel dat ze door het tekort haar hele linkerkant van haar licham al niet meer gebruikte. Gelukkig is alles goed gekomen. Bij de volgende heb ik weer borstvoeding gegeven en daarnaast één fles per dag om te voorkomen dat het weer zo uit de hand zou lopen. Overdag huilde hij de hele dag en na de fles sliep hij. Na twee weken ben ik gestopt. en nu heb ik besloten om volledig fles te gaan geven.

Hoi,
Ik wil nog even reageren; laat iedereen aub in zijn en haar waarde door te respecteren wat haar keuze is! Dat de 1 haar kind tot een leeftijd van 2 jaar borstvoeding wil geven, dat vind ik raar. En dat ik geen borstvoeding wil geven vindt deze moeder waarschijnlijk raar.
Zo heeft iedereen een andere denkwijze, maar hou aub op om elkaar op een andere gedachten te brengen. Zo irriteer je elkaar alleen maar en zal je meer vrouwen in het harnas jagen, iets wat volgens mij niet te bedoeling is.
Ik ga flesvoeding geven en ik ben niemand een uitleg of excuus verschuldigd. En als je borstvoeding gaat geven; ook goed! Doe wat je hart je ingeeft en niet wat anderen je opleggen van wat goed of slecht is.
Groetjes Mickey (36,2 wk)

Hier word absoluut borstvoeding gegegeven.
Simpelweg omdat het het beste en natuurlijkst is voor mijn kindje.
Daarbij is het gratis, altijd bij de hand, altijd op temperatuur, en nog eens heel erg intiem ook!

Liefs,
Nathalie.

quote: merel2004 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-11-2006 19:39:25'));

hallo,

wij hebben gekozen bij de eerste voor de fles, omdat borstvoeding en niet inzat. ik heb nl een borstverkleining gehad. nu was het wel zo dat mijn borsten vanaf een dag of drie na de bevalling begonnen te lopen. ik ben nu zwanger van de tweede en heb sterk het gevoel dat ik nu borstvoeding ga proberen. wie niet waag wie niet wint. tenslotte heb ik 20% kans dat het lukt.

zijn er op het forum ook moeders die bv hebben gegeven na een borstverkleining.

gr. mama van merel

Hallo Merel,

Een beetje een late reactie op jouw stukje, maar ik zag het nu pas! Wij hebben idd ook gekozen voor de fles omdat ik dus ook borst verkleining heb gehad. Dit was tevens al verteld toen ik de verkleining onderging dat borstvoeding geven een probleem zou worden. Dacht er toen niet zo bij na (was 21)!

Nu werd het al afgeraden door de verloskundige, dus heb d'r verder niet meer bij nagedacht. Eigenlijk vond ik het wel prima zo! Ben nu weer zwanger maar ga toch weer voor de flesvoeding. Maar misschien dat Yvonne meer weet over bv geven na een borstverkleining!

Veel succes ermee.
Groetjes  Sandra
(22 weken!)

Sorry Yvonne,

niet goed gelezen. Had je al gedaan!

Groetjes Sandra

Hoi,

Ik hoef nog lang niet te beslissen maar nu er een tweeling komt als alles goed blijft gaan denk ik er wel over na. Ik heb altijd borstvoeding willen proberen namelijk maar 2 tegelijk.............is dit te doen? Kom ik dan nog aan slapen toe?
lfs ing

Yvonne,

ik ben het met je eens hoor dat je je schuldgevoel zelf aandoet.
Als je je keuze maakt met overtuiging dan maakt het niet uit wat een ander daar van vindt, denkt.

Ik heb mijn twee eerste langere tijd borstvoeding gegeven.Dus bij die derde wilde ik er ook weer voor gaan. Helaas na 3 weken kwam ik voor de keuze te staan, doorgaan of overstappen op de fles. Ik was er best verdrietig om, en heb van Yvonne nog wat adviezen gehad, maar maakte toch de keuze om over te stappen op de fles.

Niemand bezorgde mij mijn rotgevoel, dat deed ik zelf, simpelweg omdat ik graag ook mijn jongste die borstvoeding had willen gevoel. Daarna was het voor mij tranen drogen en verder genieten van mijn mannetje.

Nu is nummer 4 in aantocht en ik zal zeker weer voor borstvoeding gaan. Mocht ik weer voor mijn gevoel vroegtijdig overstappen op de fles, dan helaas, maar ik wel het gewoon weer proberen.

Miep

Terug
Bovenaan