borst of flesvoeding

ik weet niet of deze topic al eens is gestart vast wel maar wie weet kijken we er nu anders tegen aan weten jullie al wat jullie willen gaan doen??

ik ga borstvoeding proberen bij mn eerste heb ik het ruim 2 jaar gegeven vond het heerlijk....

groetjes Danielle

Vandaag juist een artikel gelezen over borstvoeding. Alles werd beschreven, kloven, spruw, borstontsteking enz, enz.. Heb mijn twee dochters zelf gevoed en dat is toch goed bevallen, ondanks dat het in het begin wel wat moeite kan kosten. Wil dat nu toch weer doen :). Hopelijk wordt de inspanning van de eerste weken weer beloond en kan ik maanden zonder problemen borstvoeding geven.
Mijn redenen: het is altijd klaar voor gebruik, je zit niet perse vast aan een maximaal aantal voedingen, het kan allergieen voorkomen (zit aan beide kanten in de fam) en.. ik heb er bij de meiden erg van genoten.

Wij gaan weer voor de borstvoeding, en dan zie ik wel waar het schip strand.

Bij onze dochter liep het trouwens niet geweldig. Ze viel maar af en af en we stonden een aantal keer op het punt van ziekenhuisopname ivm haar gewichtsverlies. Ze had ook overduidelijk niet genoeg aan mijn borstvoeding en was constant hongerig en humeurig. Flesvoeding verliep probleemloos ;-) Ze is nu drie en nog nooit een dag ziek geweest.

ik ga ook weer voor borstvoeding!

mijn zoontje had een kort tongriempje en kon mijn kleine tepel niet goed pakken,maar met veel hulp van mijn moeder (lactactiekundige) is het me toch gelukt! en ja..ook kloven en spruw heb ik overleefd! na 5 maanden ben ik overgestapt op flesvoeding wat ik ook heerlijk vond..dit omdat ik erge moeite had met kolven! ik kreeg er gewoon niet veel uit ondanks dat mijn zoontje het geweldig deed en eel blijkbaar genoeg uitkreeg hahahaha
dit keer zal het wel makkelijker gaan omdat ik nu wat grotere tepels heb,en natuurlijk meer ervaring!! ik vond het ook zo fijn om het atijd bij me te hebben en gewoon op tempratuur dus geen flesjes warm drama's haha :)
moet wel zeggen als ik niet de begleiding had gehad als toen dan zou ik er al met de pet na gegooid hebben..
ik heb trouwens altijd op behoefte van mijn zoontje gevoed..in het begin voelde ik me wel een koe af en toe,maar op gegeven moment kwam er een ritme in vanzelf.hij sliep ook vrij snel al door in de nacht!

Hoi,

ik hoop dat het ook bij dit kindje weer gaat lukken om borstvoeding te geven! Tijn is nu 13 maanden en drinkt nog 2 keer (als ik vrij ben soms 3 keer) bij mij, heerlijk, even een momentje voor ons samen en een moment dat mijn jochie lekker tegen me aan ligt (heeft ie anders echt geen tijd voor, nog geen tel...)
Ook hier ging het niet helemaal vanzelfsprekend. Ik was eigenlijk te ziek na de geboortje van Tijn en hij kreeg sondevoeding op de kinderafdeling waardoor de voeding pas laat op gang kwam. Toen hij een aantal maanden oud was bleek hij verkeerd aan te happen, vandaar al die tijd pijn... Lang leve de lactatiekundige!!!
Het is echter inderdaad zo makkelijk, altijd bij je (waardoor je wel ook altijd je kind bij hebt...), op de juiste temperatuur, goed voor je kindje (weet niet of het daaraan ligt maar Tijn is in 13 maanden tijd op een paar koortsaanvallen en een flinke verkoudheid na nog nooit ziek geweest terwijl andere kindjes van de oorontsteking naar de griep etc lijken te gaan)
Ook Tijn sliep al snel (5 weken) door, maakte direct nachten van 12 uur...
Ben wel heel benieuwd naar de 2e. Hoe zal Tijn dat vinden? Heb ik er de rust nog wel voor met zo'n rondsjezende dreumes om me heen? En natuurlijk het belangrijkste: vindt het nieuwe kindje het ok om aan de borst te drinken...

groetjes Natasja

Zo wat zijn er veel meiden die allemaal borstvoeding gaan geven!!!
Nou ik ga dus flesvoeding geven. Bij yordi ook gedaan en dit mannetje dus ook. Ben bij yordi toen wel naar een bv cursus geweest, omdat ik toen niet wist wat ik wou, maar toen toch besloten dat ik de fles ging geven. Ik kan namelijk al niks aan me borsten verdragen voordat ik zwanger werd. Ik wordt daar namelijk heel naar van. Ik vond het ideaal, want zo kon me man ook mooi de fles geven. Vooral de laatste avond voeding en 's nachts gaf me man altijd de fles.

Liefs marielle

Terug
Bovenaan