borst of flesvoeding

Ook weer borstvoeding, beide kids een jaar gegeven en nu wil ik het weer een jaar doen! Bij jordi gingt perfect, wel 6 weken kloven gehad omdat ie begon te bijten en trekken toen ie tanden kreeg mar het was het doorzetten waard!
Mijn dochter bakte er eerst niks van, die zat eerst lekker te sabbelen :s en de eerste keer dat zij mij beet heb ik haar eens streng toegesproken en daarna heeft ze het nooit meer gedaan!

Moet wel zeggen dat de eerste week bij mijn dochter erg tegen viel omdat ik ff was vergeten dat het int begin ook een beeetje pijn doet, als je tepels moeten wennen, aiiii!

Ik wil ook graag borstvoeding gaan geven. Het lijkt mij heel mooi om te doen. Lukt het niet dan stappen we gewoon over op de fles. Ik ben zelf ook met de fles groot gebracht.
Groetjes Peet

Jaa, hier ook BV! Heb mijn zoontje 20 mnd gevoed en dat ging allemaal heel goed. Ga er vanuit dat het nu ook weer gaat lukken. Bij de eerste wel kloofjes gehad in de eerste week, maar denk dat ik dit nu wel weet te voorkomen.

Heb er weer zo'n zin in, zo'n kleinje in mijn armen!

Borstvoeding hier! Ik heb een cursus gevolgd via Borstvoeding Natuurlijk, en hoop daarmee zo goed als mogelijk voorbereidt te zijn... Via hen kan je ook vragen stellen, mocht je ergens tegen aan lopen.
Ook bij de kraamzorg aangegeven dat ik borstvoeding wil geven.
Ik ben erg benieuwd.

Groetjes Linda

ik ga het ook een derde keer proberen. de eerste kreeg spruw wat ons veel stress gaf, 1,5 uur voeden, 1,5 uur slapen enz. dat we het vrij snel op hebben gegeven. ze viel ook alleen maar af en ging achteruit. ze nam de fles en DRONK. een hele opluchting, wij waren er klaar mee.
mijn zoontje had koemelkallergie en later bleek lactose en ga zo maar door. na 6 weken ellende ben ik wederom gestopt.
nu heb ik er toch verbazingwekkend veel zin in en heb me er meer in verdiept. ik hoop dat het nu wel goed gaat want ik wil graag deze keer langere tijd zelf voeden. lijkt me heerlijk ook eens te weten hoe het is om zonder stress te voeden!!

Ik ga ook weer voor bv, maar sowieso niet meer dan 3 maanden. Kolven op het werk vind ik echt niets. Maar ik moest ook zeggen dat ik nooit van bv heb genoten, ik vond er niets aan, deed het alleen voor mijn dochter.

Hoi,

Hier dan eentje om de weegschaal een beetje
in evenwicht te trekken. Ik ga flesvoeding geven!
Ik vond bij mijn dochter het geven van borstvoeding
het meest vreselijk uit mijn hele kraamtijd!
Het paste helemaal niet bij mij! Het voelde als een inbreuk op mijn lichaam. Ook de regeldagen die ertussen zaten en mijn dochter de hele dag een mijn borst lag vond ik verschrikkelijk! Voeden op verzoek is niet aan mij besteed. Ik ben een vrouw die een ritme nodig heeft, ook m.b.t het geven van voeding aan de kleine. Ik vond het een verademing om over te stappen of vaste voedingstijden dmv flesjes. Ik en mijn dochter knapte hier allebei van op! Ze zeggen niet voor niks R.R.R, oftwel de drie R' en. Rust Reinheid en Regelmaat. Die Regelmaat
is me heel goed bevallen!
Op deze manier kon ik veel makkelijk bezoek tijden plannen en kon mijn man ook voeding
geven aan de kleine, zowel overdag als s' nachts.
Dat was ook wel fijn! Ha ha!

X Geluksvogeltje

Hier ook flesvoeding geven.
ivm de medicijnen die ik gebruik mag ik geen bostvoeding geven.
Ben heel blij dat ik geen keuze hoef te maken wat nou beter is voor de kleine. De kinderarts heeft het gewoon eerlijk uitgelegd dat in mijn geval het beter voor de baby is om kunstvoeding te geven,
Ik weet ook wel dat borstvoeding het beste is voor je kindje in de meeste gevallen maar in mijn geval is dat dus niet zo. En ben ik heel gelukkig met het alternatief. Bij mijn eerste kon ik geen borstvoeding geven ik had geen melk en mijn zoontje heeft geen natuurlijk hap/zuig refelx wat voorkomt bij een op de 100.000 baby's. Kolven was toen een optie er kwam alleen niks uit, ik heb toen ook nooit stuwing gehad, dus ik hoop dat de stuwing nu ook uit blijft.

Succes allemaal met voeden op jullie eigen unieke manier. En laat je niet kisten als je voor een ander alternatief kiest als de mensen om je heen graag willen zien gebeuren, net als mijn kraamverzorgster destijds.

Terug
Bovenaan