Borstvoeding ‘nog steeds’

<p>wie krijgt ook wel is de opmerking ; geef je nou nog steeds borstvoeding ? </p><p>of hoelang ga je het nog geven dan?! heeft ze het nog steeds nodig blabla</p><p> </p><p>mijn dochtertje is anderhalf en prematuur geboren. zij dronk thank god gelijk uit de borst en hebben we hier echt ons moment van gemaakt. ze drinkt elke ochtend en avond en soms nog middag. als zij niet lekker is merk ik dat ze veel vaker wilt. zij heeft nooit een speen gehad of een fles. maar door die opmerkingen word ik er soms onzeker van.. wil helemaal niet afbouwen zolang zij het zelf nog wilt. soms komt het echt niet uit en begint ze aan me trui te trekken maar dat neem ik maar voor lief !! </p><p>meer mama’s die nog steeds Bv geven en hoe dealen jullie met die opmerkingen </p>
 
Lekker laten praten, het is hartstikke goed dat je zo lang borstvoeding geeft en gezond voor jou en je kindje. Ik vind het reuze knap! Zelf na 6 maanden gaan afbouwen, omdat ik het te veel vond worden, en ik herken de vraag..! Dus als jij en je kindje het nog fijn vinden, vooral er mee doorgaan. 
 
Onze kleine is pas 14 weken dus ik krijg die opmerkingen (nog) niet. Ik merk wel dat er al vragen komen over hoe lang ik van plan ben om borstvoeding te geven. Maar jij moet lekker doen waar jij (en je kindje) je goed bij voelt! Fijn toch dat dit zo goed werkt voor jullie en dat het nog steeds kan en lukt! Ik zou zeggen: geniet lekker van die intieme momenten met je kleintje en laat iedereen maar lekker kletsen!
 
Haha ja ik trek me er ook maar weinig van aan.. t is een fijn moment (ook 3 per dag), goed voor de kleintjes.. 
Ik geef wel nog alleen thuis vanwege de starende blikken. Maar t is ook niet meer noodzakelijk natuurlijk, drinken..
 
Zo goed bezig jij! Ben je al lid van de groep “Borstvoedingsforum” op Facebook? Daar vind je zeker heel wat gelijkgestemden!
 
Niets van aantrekken! Ik heb mijn dochter 14 maanden gevoed, toen droogde het op vanwege de nieuwe zwangerschap. Mijn zoon is nu 8 maanden en drinkt ook nog een keer of 5-6 per dag. Ikzelf heb tot mijn 3e (!) gedronken bij mijn moeder.

... Je zou evt kunnen zeggen dat de WHO 2 jaar adviseert, mocht je de energie hebben om het gesprek aan te gaan ;-).
 
Ik krijg gelukkig weinig reacties, maar ik denk ook dat veel mensen niet weten dan mijn dochter nog borstvoeding krijgt. Ze is 23 maanden en voorlopig stop ik nog niet. 


Het is jammer dat het in de westerse cultuur niet meer normaal is om 'lang' borstvoeding te geven. Er zijn ook veel misverstanden over. Weet vooral voor jezelf dat je het heel goed doet, je komt tegemoet aan de natuurlijke behoeftes van je kind. Laat de buitenwereld maar lekker kletsen. 


Misschien vind je dit artikel fijn om te lezen: https://www.borstvoeding.com/aanverwant/speenlft/
 
Terug
Bovenaan