Borstvoeding ‘nog steeds’

Nog even aanvullend op dat mensen om ons heen niet weten dat ze nog borstvoeding krijgt. Dat komt niet omdat we stiekem doen, of door schaamte. Het is voor ons normaal dus we hebben het er niet over. Drinken doet ze meestal voor het slapen dus thuis. Als mensen er naar vragen ben ik er open over, maakte is eigenlijk zelden onderwerp van gesprek. 
 
Ik vind borstvoedende vrouwen zo mooi, trek je niks aan van wat andere zeggen ik geef nu 14 maanden borstvoeding ook op verzoek en ben van plan net zo lang door te gaan totdat het echt niet meer kan ook al zal dat tot de leeftijd van 4 jaar zijn! Mijn dochtertje trekt ook aan mijn trui als ze behoefte heeft om te drinken en km eerlijk te zijn vind ik dat echt vertederend het is ons momentje samen en ik geniet er gewoon van dat ze mag groeien op mijn melk dat mijn lichaam aanmaakt op haar behoefte wees trots op jezelf!
 
Herkenbaar. Ik voed nu 15 maanden en rond zijn eerste verjaardag twijfelde ik over stoppen maar dat kwam inderdaad meer door de opmerkingen dan vanuit mezelf. Ik vind het altijd wel fijn om te horen als anderen ook 'lang' voeden. Ik geef 's ochtends en 's avonds voor het slapen een voeding. Dit doen we zo sinds hij 10 maanden is. 
 
Ik heb gegeven tot 10/11 maanden, maar had veel langer willen geven! Vond het zó heerlijk? maar ik ben toch afgebouwd omdat er een heftige operatie aan kwam (bij m'n zoontje) en het niet zag zitten weer voor een lange tijd te gaan kolven. Achteraf had ik het makkelijk kunnen doen, want onze superheld was na een week! Alweer thuis van een open hart operatie ??super kanjer!
Had een spijt daarna, en nog steeds! Had ik maar ... Maarja als hadden komt ..
Had m zo graag nog willen geven, idd 3x op een dag deed ik t op een gegeven moment. Zo heerlijk! Hoop dat als er een 2e komt ik het weer zolang of nog langer kan geven!

Met andere woorden; lekker blijven doen wat goed voelt!
 
Ik kan erover meepraten. Heb mijn zoon 15 maanden gevoed en mensen zeiden tegen me: 'komt er nog steeds wat uit je borsten?' Of 'je verwent hem wel erg'. Bloed irritant. Trek je er niks van aan! Je geeft je kind de beste voedingsbasis dat er is!
 
Heel knap van je, haters gonna hate, het is heel gezond voor je kindje en ik vind het goed dat je het zo volhoudt!
 
Ook ik heb de eerste 15 maanden gevoed en ben enkel gestopt omdat de productie stopte door een tweede zwangerschap. 
Bij mij maakt niemand die opmerkingen. Ik gok omdat ik van begin af aan heel duidelijk heb gemaakt dat ik er sowieso twee jaar mee door wil gaan, of zolang het kan, zolang het goed voelt. Dat gaf dan wel direct gespreksstof en vragen. Maar dat voelde altijd erg voortkomen uit verbazing en onwetendheid. Het is gewoon niet meer zo "normaal" in deze tijd. 
Ik had zelfs willen tandemvoeden. Mocht dat nog gaan wanneer de productie weer opstart en de oudste zou het willen dan zou ik het misschien zelfs alsnog doen.. wie weet.
Lekker je eigen gang gaan en niet bang zijn om op je eigen wijze ruimte in te nemen. Laat maar lekker weten dat jij het zo doet en ben er maar trots op. Elke mama mag trots zijn (bv of niet)! 
 
Ah ja hoor deze opmerking ook regelmatig, vermoeiend! Waar bemoeien mensen zich toch mee ?. Het heeft veel voordelen lang voeden en zo lang ze het fijn vind helemaal prima! Mijn dochtertje is nu 15 maanden bijna!
 
Terug
Bovenaan