Borstvoeding ‘nog steeds’

Ja zeker, dochterlief van 17 maand krijgt ook nog steeds borstvoeding. Als het aan haar ligt wel een keer of 7 of 8 per dag. Gelukkig niet meer 's nachts. Ik ben het nu aan het terugbrengen naar 4 voedingen per dag en ook niet meer overal.
Ik herken de opmerkingen wel. Vooral mijn schoonmoeder heeft al een paar keer gevraagd of het niet mooi geweest is. Ik trek me er niets van aan. Mijn dochter geniet er nog steeds van en ik ook. En zolang dat zo is blijven we lekker doorgaan. 
 
Hier nu 15 maanden en ook nog 2-4 keer per dag/nacht. In elk geval overdag en soms nog een keer in de nacht en soms overdag. Maar die tussenvoedingen zijn beide variabel. Ik heb het er ook weinig over; maar als het ter sprake komt maak ik er zeker geen geheim van. Maar dit uit zich over het algemeen niet in negatieve reacties. 
Het belangrijkste is wat jij wilt. Ik vinder niet heel relaxed als ze overal aan mijn trui zou trekken, maar ik heb altijd meer op mijn dan haar verzoek gevoed. Dus dat maakt het anders. Ik bied het dus buitenshuis ook niet aan. Als we bij huis zijn en ze drinkt maar matig wel. Dit werkt goed voor ons. 
 
Ik voed mijn dochtertje nu ook al 15.5 maand. Inmiddels nog maar 2x (ochtend en avond), rest eet ze goed vast voedsel. Ik heb idd afgelopen maanden een aantal keer een rot opmerking gekregen als ik vertelde dat ik nog voedde, dus ik vertel het gewoon niemand meer. Mijn man, (schoon)ouders en een paar hele goede vriendinnen (waarvan een aantal ook lang gevoed hebben) weten het alleen nog, maar vinden het allemaal hartstikke goed en vol lof. Niemand heeft er ook wat mee te maken, dus ik hou het nu lekker privé ? 
 
Wat is dat toch een raar iets dat mensen daar een rotopmerking over moeten maken! Dat ze verbaasd zijn ok,.. maar om er echt iets raars van te zeggen gaat wel heel ver! 
 
Terug
Bovenaan