Borstvoeding en flesvoeding

Ik zit met een probleem!

Ik wil heel graag deels borsvoeding en deels flesvoeding gaan geven,maar nu is mijn vraag kan dat eigenlijk wel?
Want ik wil niet weer een hele lange periode borstvoeding gaan geven net als bij met dochter 13 maanden lang.Want het probleem was dat me dochter niet uit een flesje wou drinken en dat wil ik nu heel graag verkomen.En na het stoppen met de borstvoeding heeft ze dat ook niet gedaan.En dan weet ik wel ieder kind is natuurlijk ook anders maar toch heb ik zo iets van als het maar niet weer gebeurt.

Hoopelijk zijn er mensen die mij met deze  vraag kunnen helpen,of die het zelfde probleem hebben.

Groetjes haagsemama.
 
hoi,

ik gaf de laatste in plaats van de laatste bv een flesje (en ze sliepen
lekker de hele nacht door!) en kolfde dan beide borsten goed leeg na
een lekker warme douche

dan stroomde de melk vlot,dan slapen en 's morgens bv want het was echt
hoognodig dan haha!en de eerste voeding erop heb ik er daarna ook
afgehaald.

weer even warme douche en kolven ..

en of je geeft gewoon die afgekolfde voeding op het moment dat je het flesje geeft

(dat deed ik,ik vroor het in in ysblokzakjes)

of je geeft een flesje poedermelk...je kan haar ook een speentje geven
natuurlyk,dan went ze ook aan het gummygevoel,maar ze moet er ook weer
vanaf!

myn oudste besloot(hy had een speentje van dag 1!)toen hy anderhalf was
en byna al zyn tandjes had dat hy geen speen meer hoefde en hy heeft er
nooit meer om gevraagd!groetjes,anne

 
Hallo,

Ik ben ook van plan de fles (poeder) en borst voeding te gaan geven.
Mijn partner kan dan de fles geven. Wil liefst niet kolven.

Ik vraag me echter af of dit wel kan:
 
Neemt de aanmaak van  melk af naarnate je minder aanlegt?
M.a.w.: als je flesje erbij geeft (dus om en om) moet je dan zowieso ook kolven om je borsten 'leeg' te maken? Of past de productie van melk zich aan aan de 'vraag'?

Hoop dat ik het beetje duidelijk heb uitgelegd.
Hoor graag.


 
Hai,

Mijn ervaring is dat je niet te snel de fles moet aanbieden. Je krijgt dan tepel/speen verwarring... Mijn eerste dochter accepteerde na 8 weken de fles, tweede dochter ook en derde ook. Echter wel met bv erin.... Eerste accepteerde geen poedervoeding, zelfs de buurvrouw heeft het geprobeerd, was drama!!!! Uiteindelijk dus 2,5 jaar borstvoeding gegeven. De tweede wilde eerst ook geen kunstvoeding, maar ondertussen gehoord dat je mag aanlengen met borstvoeding (mixen dus) Eerst veel bv en weinig kunstvoeding en steeds verder bv verminderen en meer fv erin.... Dat was dus de truc....
Mijn tweede vond echter de fles veels te makkelijk gaan en werd dus lui aan de borst... borstvoeding liep drastisch terug... Let dus goed op de speen van de fles, deze mag niet te makkelijk gaan....
Kortom, eerst volledige borstvoeding en dan zou je rond de acht weken een flesje erbij kunnen geven, eerst borstvoeding (vanwege de smaak) en dan langzaam aan aanlengen met flesvoeding.... Als je dan als eerste de late voeding laat vallen (dan produceren je borsten het minst) krijg je ook niet zo snel last van stuwing en borstontstekingen.....

Succes, groetjes Nynke
 
Ons kereltje is nu 5 weken oud en ik kolf af ent toe melk af en dat geef ik of iemand anders hem in een flesje. Tot nu toe gaat dat goed, al drinkt hij uit de fles minder dan ik kan kolven (drnkt 50 cc en ik kolf tussen de 80 en 110 cc).
Hoe dit gaat met poedermelk weet ik nog niet; dat moet ik nog uit proberen. Ik wil op een gegeven moment ws wel de late avond voeding met poedermelk gaan doen, omdat ze daar dan beter op schijnen door te slapen. Nu komt hij nog 2 keer per nacht en daar wordt je aardig gebroken van.
Maar volgens vriendinnen kun je BV en poedermelk prima combineren.
groejts
greet
 
Hallo,

Ik zou niet te snel een flesje aanbieden, omdat het dan kan gebeuren dat je baby'tje helemaal niet meer aan de borst wil. Dus ik zou sowieso een maand volledige borstvoeding gaan geven en dan af en toe een flesje proberen.
Je moet dan wel gaan kolven, omdat je anders teveel stuwing in je borsten krijgt. De spanning wordt dan zo groot dat het echt pijnlijk schijnt te zijn. En anders loopt de borstvoeding ook terug.
Poedervoeding en borstvoeding zijn echter wel goed te combineren, maar ik denk dan als je het toch moet afkolven, waarom zou je dan niet gewoon borstvoeding volledig geven? Dit is trouwens niet mijn eigen ervaring ben zwanger van de eerste, maar heb op een kinderdagverblijf gewerkt en hoorde de verhalen van de moeders daar. Dus wie weet denk ik er straks wel heel anders over hoor!
Ik wil straks ook gaan kolven als het allemaal wil lukken met de voeding. Zodat je inderdaad eens kan zeggen tegen manlief ga jij nu maar je bed uit, dat ik af en toe ook eens 'door kan slapen' of als ik in de stad of bij vrienden ben niet op de klok hoef te letten.

groetjes kirsten
36w5d
 
Hallo dames,

k ken het probleem. Bij mijn dochter werd de eerste nacht in het ziekenhuis een flesje glucosewater gegeven,dit was standaard. Ik wist wel dat dat eigenlijk niet goed was ivm tepel-speenverwarring maar kon er op dat moment niks tegenin brengen. Je raadt het al, mijn dochtertje wilde 3 weken lang geen borst zien, dat was echt vreselijk voor mij! Ik wilde zo graag borstvoeding geven! Uiteindelijk snapte ze het systeem en ging het goed, totdat ze daarna geen flesje meer wilde drinken, en al helemaal niet met kunstvoeding! Ik heb 7 maanden volledig bv gegeven en daarna ben ik gestopt, eerst wilde mevrouw geen melk maar al snel dronk ze het toch maar.
Ik geloof dat je moet wachten tot ze oud genoeg zijn om allebei te kunnen, en dat is ongeveer met 6 weken, dan mag je ze een speen en flesje geven en moet het goed gaan! Maar dan nog wil het niet altijd vanzelf gaan!
Succes
 
Hoi meiden,

Ik heb met mijn zoontje 9 maanden bv gegegevn en ben met 6 maanden begonnen 1 middag voeding te vervangen door kunstvoeding en dit ging goed. Daarna ben ik langzaam meerdere voedingen gaan vervangen, ook door groente en fruit met kv na en dit ging goed. Heb toen  ook de nachtvoeding vervangen door bv met rijstebloem in een fles om hem beter te laten doorslapen. En toen tot 9 maanden de ochtend voeding gedaan. Ik heb wel de eerste 3 dagen dat ik bezig was een voeding te vervangen die voeding gekolft voor het geval het niet lukte en ik dus gewoon kon terug schakelen. Ik moet zeggen dat het met hem erg goed is gegaan. Nu is het ook afhankelijk welke voeding je aanbied (ik had friso) en welke fles je gebruikt (avent met de 3 standen speen, ook voor pap) Ik heb wel 2 maanden bij de kv johannesbroodpitmeel toegevoegt omdat hij de kv makkelijk terug spuugde en met dit niet meer.

Nu is mijn dochtertje bijna 2 weken ( was ruim 3 1/2 te vroeg) en krijgt allleen mar bv, in het zh hebben ze geprobeerd haar bij te voeden met fles, maar dit wilde ze niet, ze deed gewoon d'r mond dicht en je kreeg hem niet meer open en wilde dus alleen bv. Mijn zoontje was 4 1/2 te vroeg en heeft de eerste 2 weken via sonde gehad (bv) en heb ik dus gekolft en toenis hij pas aangelegd en heeft dus sonde, bv en flesvoeding gehad en een speen en heeft geen moement de tepel-speen verwarring gehad. Mijn odchter trouwens ook niet en die heeft nu ook al een speen ivm de zuigbehoefte.

Dus kijk gewoon wat je kindje wil en maar je er niet te druk over. Gewoon wel op tijd beginnen met naar de bv een flesje aan te bieden eventueel met water of wat bv erin. Kan even duren maar uiteindelijk komt het goed

groetjes carreen
 
Terug
Bovenaan