Borstvoeding en flesvoeding

Hoi hoi

Hier nog een berichtje van mij. Begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut een voorstander van bv. Maar wat ik niet begrijp wil je maar een paar weken volledige bv geven en daarna gedeeltelijk overstappen op de fles. Of wil je helemaal stoppen met de bv na een paar weken.

Kijk de eerste weken geef je veel stoffen door, maar zeker het eerste half jaar is heel goed voor de antistoffen van je kindje.
Als ik het goed begrijp is het bij je eerste fout gegaan omdat hij/zij na een aantal weken bv geen fles meer wilde.
En dat jij je aangetast voelde in je vrijheid. Begrijpelijk hoor!

Als ik je een advies mag geven, tenminste zo zou ik het doen. Geef bv de eerste 4 weken. Ga daarna 1 voeding vervangen door de fles. Dit kun je dan poeder voeding doen. Het kan zijn dat die kleine de fles niet wil drinken bij jou omdat jij naar bv ruikt. Dus vaak lukt het bij papa of iemand anders wel. Gaat dit goed dan kun je de week erna of twee weken erna weer een voeding vervangen. En of jij poedervoeding geeft of kolft hangt natuurlijk af van hoe je dag eruit gaat zien na je zwangerschapsverlof.
Misschien kun je uiteindelijk als je weer gaat werken of je gewone dagritme weer oppakt alleen s'morgen en sávonds bv geven. Zo blijf je toch een intieme band houden en je kindje krijgt alle stoffen binnen. En het belemerd je niet zo in je vrijheid.


Wat ik je verder wil zeggen, maak je niet te druk erover, want dan zal het zeker niet lukken. En wie zegt dat je bv moet geven. Kijk wat het beste bij je past.

Groetjes Doortje
 
Terug
Bovenaan