Borstvoeding geven aan kindje 1,5 jaar en opnieuw zwanger worden.

<p>Ik heb een dochtertje van 1,5 jaar en zij krijgt nog borstvoeding. Ze krijgt op verzoek borstvoeding zoals savonds sochtends en smiddags. Ik was na een half jaar na de bevalling weer ongesteld geworden en toen ben ik aan de minipil begonnen. Nu ben ik anderhalve week geleden gestopt met de mini pil. Omdat we graag een 2de kindje willen. Maar ik ben nog steeds niet ongesteld. Kan dit komen door de borstvoeding? Of heeft dat nu geen invloed meer?  </p><p>Geeft er nog iemand borstvoeding aan een ouder kindje en is zwanger of wil zwanger worden van de 2de? Ik ben erg benieuwd hoe je dit combineert en of de borstvoeding terug loopt in de zwangerschap. </p>
 
Ik heb bewust gewacht voor een 2e omdat ze soms als je zwanger bent geen bv meer willen en de voeding kan teruglopen en ik wou nog de volle 2 jaar geven. Als ik mijn menstruatie had wou mijn kleine ook niet drinken. Was het met bv heel onregelmatig dus ja het kan door de bv komen maar het kan ook zijn dat je zwanger bent.
 
Hoi! 
Wat fijn dat je nog borstvoeding geeft! Mijn dochter is een jaar en ik geef ook net als jij borstvoeding (ochtend, middag en avond). Wat ik voornamelijk heb begrepen is dat de hormonen die je aanmaakt bij het geven van nachtvoedingen verantwoordelijk zijn of je wel of niet menstrueert.
Wat door mamatweeduizendnegentien gezegd is klopt in sommige gevallen dat kindjes niet meer willen. Soms is het ook zo dat je tepels erg gevoelig worden en/of dat je heel hard moet werken om de borstvoeding goed te houden maar het kan wel en als de baby geboren wordt dan krijgt het meteen of sneller echte melk waardoor ze minder afvallen dus wellicht wel de moeite waard om het te proberen
Liefs! 
 
Mamatweeduizendnegentien wat goed om te lezen dat je ook zo lang borstvoeding hebt gegeven of nog geeft. Ik heb vaak het idee dat ik de enige ben. Ook vragen mensen vaak wanneer ga je stoppen. Ik wil eigenlijk nog niet stoppen, maar ik zou het niet erg vinden als ze zelf stopt. Ik begrijp dat je nu zwanger bent van de 2de was je dochter meteen gestopt met drinken bij je zoals je al had gedacht? 
Eikeltje zo leuk om te lezen dat er meerdere mensen zoals mij lang voeden. Ik ben er ook heel trots op. Mijn dochtertje slaapt eigenlijk zelden door dus moet eigenlijk zeggen dat ze snachts ook vaak nog wel 1x komt.
 
Ik heb er nooit over nagedacht dat ze niet meer zou willen drinken bij mij tijdens een zwangerschap. Want ik hoop ooit tandem te kunnen voeden. Maar ik weet ook niet goed hoe ik dit voor mij zie. Aangezien dus mijn dochtertje snachts nog komt en overdag ook 3x. Maar daar hebben jullie dus ook geen ervaring mee. 
Tijdens mijn menstruaties die ik had tijdens de mini pil heb ik nooit echt gemerkt dat mijn dochter niet goed bij mij dronk. Maar dat was misschien 2x. Ze  heeft heel lang om de 3 uur nog snachts gedronken. Dus ze dronk over het algemeen heel veel aan de borst. Dus tijdens een menstruatie is dit niet echt opgevallen en ook omdat ik die maar heel weinig had. Ik had nog 4 pillen van mijn mini pil dus de kans lijkt mij klein dat ik zwanger ben omdat je dan al aan het einde van een cyclus zou zijn. Of begrijp ik dit verkeerd en zit je bij een mini pil niet in een cyclus zoals de gewone pil omdat je gewoon doorslikt normaal. 
 
Geen idee hoe de minipil werkt, maar het kan ook gewoon het effect van het ontpillen zijn. Gezien eerder je menstruatie eerder wel tijdens de bv op gang is gekomen denk ik niet dat het daaraan ligt. 
 
Hoi! Ik ben zwanger van de tweede en geef nog borstvoeding. Mijn meisje wordt in december 2 en ik ben nu een week of 10. 
Ik vind borstvoeding nu wel heel pijnlijk, veel pijn tijdens het drinken en de toeschietreflex dus het staat me wel tegen inmiddels. Maargoed ook ik wilde tot minimaal 2 jaar geven en dat lijkt te gaan lukken ondanks de gefrustreerde 'drinken op' kreten van m'n meisje :p. (Loopt dus hier wel al terug)
Ik geef geen nachtvoeding meer maar mijn menstruatie was ook onregelmatig door de borstvoeding. Gelukkig geen pcos, dat was de twijfel :p. Maar gewoon snel zwanger geworden dus, als je ongesteld wordt ben je vruchtbaar :D
 
 
Ik ben trouwens ook een paar maanden gewoon regelmatig ongesteld geweest voordat het weer een onregelmatige menstruatie kreeg. Dat kan dus blijkbaar ook gewoon -.-
Hopelijk een snelle zwangerschap met veel melk voor jou! 
 
Michelle, hier inderdaad ook de vraag gehad wanneer ik ga stoppen en dat het zo wel genoeg geweest is. Ik zei altijd bemoei je niet mijn zaken, en het is ook nog eens wetenschappelijk onderzocht dat 2 jaar bv geven kei gezond is voor je kind. Zie wel dat het steeds meer geaccepteerd wordt. Mijn kind wordt alweer bijna 3. Nee ik ben nog niet zwanger van de 2e, maar wel mee bezig. Zit in de medische molen omdat ik na de bevalling nooit regelmatig werd ook niet na het stoppen van de bv. (Eerste kindje is spontaan gelukt en had nette cyclussen) Ik lees dat je het niet erg vind als ze stopt/niet meer zou willen. Dan zou ik ervoor gaan. Ik wou echt 2jaar geven waardoor ik ook niet zwanger wou worden omdat hij ook tijdens menstruaties niet wou drinken was ik daar ook bang voor bij een eventuele zwangerschap. En alle andere dingen die de meiden hierboven zeggen. Wat mooi dat je nu al zolang bv hebt gegeven! 
 
Terug
Bovenaan