Borstvoeding geven aan kindje 1,5 jaar en opnieuw zwanger worden.

Wauw zo bijzonder toch nog veel mensen die lang hun kindje voeden. 
Pooh-beer ik dacht eigenlijk bij de mini pil hoef je niet te ontpillen. Maar ik durf dit niet met zekerheid te zeggen. Ik ben inderdaad wel ongesteld geworden na 6 maanden na de bevalling. Maar ik weet dus niet of ik regelmatig ongesteld zou worden omdat ik toen meteen met de mini pil ben begonnen en die zorgt vaak dat de menstruatie uit blijft. Dat was bij mij ook op 2x na. 
Zwanger yes wauw zo bijzonder al bijna 2 jaar. Ik heb nooit gezegd ik wil tot deze leeftijd voeden. Ik vindt het al erg bijzonder dat het zo lang lukt om te voeden. Wel balen dat het nu al terug loopt bij jou. Zou je straks als de baby er is tandem willen voeden? Of dadelijk bouw je af voor je dochter en dan is het ook klaar voor haar met de borstvoeding? Zo leuk dat je snel zwanger bent geworden. Toen ik zwanger wilde worden van mijn dochtertje slikte ik de pil microgynon en toen moest ik wel echt ontpillen en was ik erg onregelmatig ongesteld. Maar de mini pil heeft geen hormonen dus dacht dat je niet hoefde te ontpillen. 
Mamatweeduizendnegentien ah zo. Ik was er vanuit gegaan dat je al zwanger was. Sorry verkeerd begrepen. Wel fijn dat het meer geaccepteerd wordt het lang voeden. Ik vindt het ook gewoon normaal. Hoe lang ben je dan nu bezig als ik vragen mag? En ben je dan nu gestopt met borstvoeding geven nu je in de medicische molen zit. Of heeft het geen invloed op je menstruatie. Ik zou graag tandem willen voeden. Dus het zou leuk zijn als ze straks door de zwangerschap gewoon nog kan blijven drinken. Maar ergens ben ik ook bang dat als zij ook nog drinkt dat ze jaloers wordt als er een baby bij komt. Dus een beetje dubbel. Ik zou het heel jammer vinden als ze stopt met de borstvoeding maar ik hoef niet perse tot 2 jaar te voeden. Ook omdat ik gewoon heel graag een 2de kindje wil.
 
ik ben er ook trots op dat ik al 1,5 jaar borstvoeding geef zelfs langer want ze is van 1 maart 2017. 
 
Nou ik zie wel hoe het loopt. Het schijnt heel fijn te zijn voor de oudste als jouw borst er ook nog voor haar is en niet opeens niet meer van haar maar voor de baby. Dat lijkt me lastiger. Ik wil op zich wel beide kinderen voeden als dat zo loopt. Als mijn borstvoeding nog meer terug gaat lopen, het veel meer pijn gaat doen of mijn dochter niet meer wil dan maakt het me niet uit, ze heeft nu 22 maanden borstvoeding gehad dus de goede stoffen zitten er wel in ;). Het moet ook niet ten koste gaan van mij. 
Ik ben benieuwd wanneer je menstruatie komt. Ik zou ook niet weten of je kan ontpillen bij de mini pil
 
Zwanger yes ja dat lijkt mij ook het fijnste allebei voeden. Juist ook voor mijn dochter. Maar zoals je al zegt het moet wel niet terug lopen en niet pijn doen want dan is het niet leuk meer om te voeden. En idd niet ten koste gaan van jezelf. Benieuwd of jij het volhoudt. Zou het heel knap vinden mocht het je lukken en anders is het zo 22 maanden is al erg goed. 
 
Zwanger yes ik ben ook erg benieuwd wanneer mijn menstruatie komt. Liever vandaag nog want dan weet je gewoon dat je een cyclus hebt. Nu weet ik niks. 
 
Ik kreeg mijn eerste menstruatie pas vier of vijf weken na het stoppen met de minipil. 
Ik was ong tegelijkertijd gestopt met het geven van bv. Dus weet niet of het daardoor langer duurde. Maar ik zou nog een paar weekjes geduld hebben. 
Met bv en zwangerschap verder geen ervaring. Wat ik om me heen zie en hoor wisselt het heel erg per persoon of het goed gaat.
 
 
Koot81 dan weet je idd niet zeker of het daar aan ligt of toch aan de pil. Geduld is lastig als je iets graag wilt en het liefst meteen hihi. Maar idd ik moet even afwachten. 
Was je gestopt met de borstvoeding omdat je zwanger wilde worden en niet ongesteld werd? Of wilde je al stoppen? 
Dan ben ik erg benieuwd zwangerschap en borstvoeding. We mogen het hopelijk snel zelf gaan ervaren. 
 
MichelleN, bv werd ik altijd onregelmatig ongesteld. En dat is normaal sommige menstrueren zelfs hun hele borstvoedingperiode niet. Na het stoppen van de bv werd ik het nog steeds niet regelmatig. Ben dus al paar maanden gestopt. Echo gehad, en teveel eitjes. Nu aan de Clomid om eitjes te laten rijpen en een regelmatige cyclus te krijgen. Tot nu toe gaat dat goed. Tandem voeden lijkt mij ook wel wat, maar dat jaloers zijn enz niet. Maar daarnaast heb ik zelf de eerste maanden bv heftig ervaren. Was er echt moe van. En dan heb ik liever een kindje aan de borst dan twee haha. Maar ieder zijn ding, lekker zwanger worden en hopen dat je eerste nog de borst wil. Vaak stoppen ze ermee (smaak veranderd) of vindt de mama de laatste maanden toch erg vermoeiend om nog bv te geven. Ik zou zeggen, geef het een kans en dan zie je wel hoe het loopt. Aangezien je niet persé twee jaar wil voeden en het niet erg vind als je kindje ermee stopt zou ik ervoor gaan! 
 
Mamatweeduizendnegentien je had verder dan ook geen anticonceptie. Klopt ik ben ook lang niet ongesteld geworden. Je hoort het best vaak. 
Hopelijk krijg je snel een regelmatige cyclus door de Clomid. Hoe lang gebruik je dat nu al? 
Ja dat tandem voeden is wel een uitdaging. Maar we gaan het zien. Misschien haal ik dat niet eens. 
 
Ik verlies erg veel afscheiding. Zou dit dan bij het ontpillen horen. Herkent iemand dat? Ik heb dit normaal nooit zo erg. 
 
Terug
Bovenaan