borstvoeding in het openbaar

Weet je waarom je zo weinig moeders in het openbaar ziet voeden?
Omdat het vaak helemaal niet opvalt! Zodra je er een beetje handig in bent, denken de meeste mensen dat je kind gewoon lekker dicht tegen je aan ligt te slapen. 't Komt zelden bij ze op dat je aan het voeden bent (of ze moeten er zelf al ervaring mee hebben). Beetje op je kleding letten wil ook helpen natuurlijk, dan gaat voeden een stuk discreter.
Ik heb mijn kinderen altijd anytime, anywhere gevoed, en meestal wisten mensen echt niet wat ik aan het doen was.

Hoi Dirksmamma!

Geweldig statement - waarom zie je het haast nooit? Omdat het idd niet opvalt!
Heeele goeie!!!!
Tegenwoordig met bv kleding of met laagjes zie jeniks geen blote borst en lijkt het net of je je kleintje gewoon lekker tegen je aan hebt liggen!

Groetjes Edith

Hoi allemal,

Mijn mening wijkt blijkbaar licht af. Misschien wel leuk om dit dan ook te lezen.
Zelf heb ik er totaal geen problemen mee om in het openbaar te voeden, maar ik probeer altijd wel een plekje te vinden waar anderen er geen last van hebben. Zo is er in een restaurant vaak wel een zaaltje of andere ruimte vrij en in bijvoorbeeld een tropisch zwembad kan je ook wel een rustig hoekje opzoeken. Dit doe ik zelf vooral om anderen geen aanstoot te geven en omdat mijn dochter dan beter drink, als er veel te zien is draait haar hoofdje alle kanten op, want stel je eens voor dat ze iets zou missen.

groetjes mama van Marieke

Hoi!
Natuurlijk zoek ik ook niet het drukste hoekje op het terras op - als het even kan zit ik liever ook een beetje rustig. Maar dat doe ik voor mezelf of voor mn zoontje, zeker niet voor een ander. Je ziet tegenwoordig echt niks en als ik mensen raar zie kijken denk ik "dan kijk je de andere kant maar op hoor".
Maar idd wel leuk om ook andere reacties te lezen dan alleen van die felle "bv tantes"   Ach, en bovendien - hóe we het doen maakt ook niet uit, we doen het tenminste overal!

Groetjes Edith

hallo Rachel,

Mijn dochtertje Sarah van bijna 11 weken krijgt volledige borstvoeding. Ik neem haar overal mee naar toe, en voed haar dus overal. Ik moest er voor die tijd niet aan denken, maar het ging eigenlijk vanzelf. Laatst had ging ik winkelen, en had ik een flesje afgekolfde melk meegenomen, maar daar had ze (natuurlijk) niet genoeg aan. Dus heb ik haar in het restaurant van de V&D gewoon nog even aangelegd. Het went snel. Ik let er wel altijd op dat niemand de hele borst te zien krijgt, door haar eerst voor me neer te leggen en dan pas de BH open te doen, ik doe ook altijd eerst de BH over m'n borst voor ik haar rechtop zet voor een boertje. En ik denk altijd maar, het is puur natuur, en gelukkig heb ik alleen maar positieve reacties gehad, nog nooit negatieve. Ik denk dat als je zelf er al rustig onder bent dat het veel mensen niet eens opvalt dat je aan het voeden bent.

Liefs van Liset

Aanstoot geven...blote bors(ten), zo even een paar woorden.
Aanstoot? Mensen raken echt niet overstuur hoor! Blote borsten, vaak is het één borst. Blote borsten mogen wel op tv, dan raken (de mannen) niet overstuur, vrouwen worden dagelijks op tv en in reclame als lustobjecten gebombardeerd (mannen eigenlijk weinig tot niet) en dan zal borstvoeding in het openbaar aanstoot geven. Laat me niet lachen!
Het zal mij een worst wezen...
Mijn eerste heb ik kleine 3 maanden borstvoeding gegeven, mét tepelhoedje...dan zit je nog eens te mieren zeg, maar ook dat heb ik een paar keer in het openbaar gedaan.
De tweede is op komst, elk moment zeg maar...,   en ook daar ga ik weer gewoon bv proberen, hopelijk zónder tepelhoedje (dat zou fijn zijn!)
Maar nog ff over FV: daar bestaan ook een hoop misverstanden over!
Wat nu opwarmen???? Gewoon zo'n minithermoskan mee, daar kan wel voor 6 keer voeding warm water in. Een flesje koud water om te mengen, de poeder, en klaar is kees! Je kunt het de hele dag gebruiken dat warme water, zelf in de winter met vrieskou van - 15 graden ( alleen hoef je dan de laatste 2 voedingen niet meer met koud water te mengen) Heb ik ook altijd als handig ervaren, je raakt er heel handig en snel in hoor!

Terug
Bovenaan