borstvoeding ja of nee?

Hallo,

Bij mijn eerste zoon had ik een moeilijke start met de bv. Het ging 2 weken uitstekend en daarna begon ik met ontstekingen. Ik heb 3 keer borstonsteking gehad en de laatste keer zei de huisarts dat de ontsteking waarschijnlijk veroorzaakt werd door een grote scheur (zo' n anderhalve cm) bij de aanhechting van mijn linkertepel. Ik ben toen met 1 borst gestopt en heb nog 2.5 maand met alleen mijn rechterborst gevoed en dat ging prima. In totaal heeft mijn zoontje 4 maanden volledige bv gehad en nog 1 maand deels. Mijn tweede zoon heeft 5 maanden volledige bv gehad (met 2 borsten dit keer) en 1 maand deels zonder 1 enkel probleem. Hoe het de eerste keer gaat, wil dus niets zeggen over hoe het de volgende keer gaat.
Ik vind het geven van bv leuk en erg makkelijk (geen geknoei met flesjes en uitkoken of  voeding meenemen als je weggaat) en ik ga dit keer ook zeker weer bv geven. De enige periode die ik niet leuk vindt, is de  periode dat je zowel  bv  als flesvoeding geeft. Omdat ik vorige keren zo lang mogelijk bv wilde geven heb ik dat wel een tijd gedaan  en ik ben van plan om dit keer de bv meteen helemaal af te bouwen. Aangezien ik nu ook ouderschapsverlof achter mijn zwangerschapsverlof plak, kan ik gelukkig toch een hele tijd genieten van de bv.

Groetjes,

Sandra

PS ik ben eigenlijk een juli mama, maar omdat mijn eerste 2 kinderen allebei uitgebreid de tijd namen (16 dagen te laat en 6 dagen te laat) vermoed ik dat ik toch een augustus mama ga worden.

Terug
Bovenaan