Ik zou zeker weten weer borstvoeding geven. Ik heb de vorige keer 8 maanden borstvoeding gegeven ondanks mijn kleine voedingshandicap waardoor ik 8 maanden lang tepelhoedjes mee heb gesleept.
Ik ben er erg realisch in, ik wil niet koste wat het kost borstvoeding geven. Dat gaat emotioneel ten koste van mezelf.
Bij een geboorte na een keizersnede heb ik al 3 keer mee gemaakt bij vriendinnen dat uiteindelijk je lichaam op de een of andere manier niet goed borstvoeding wil geven. Maar aan de andere kant, heeft zo'n bevalling als nadeel dat de hechting aan het kind na geboorte heel moeizaam is en kan borstvoeding dat verbeteren.
Bij vroeggeboorte (ook ervaring van omgeving) is de zuigkracht van het kindje nog niet goed genoeg om goed te kunnen happen. Maar zo'n kindje moet echt goed gevoed worden dus, zou ik eerst kolven en vingervoeden, wil het na een tijdje nog niet zelf aan de borst dan flesvoeding.
Ik ga niet maanden lang kolven, da's echt een martelwerktuig, je moet echt van je kind houden en een giga doorzettingsvermogen daarvoor hebben. Op werkdagen is een ding, maar 24/7 echt niet.