Borstvoeding ja of nee?

Ik wil het nog een kans geven, maar...... niet meer ten koste van alles.

Bij Myrthe ben ik 10 dagen lang bezig geweest. Zij bleef afvallen en gaf mijn bloed op. Op gegeven moment was ik aan het voeden, kolven, vingervoeden, met slangetje e.d. en toen was de maat vol.
Ik wilde het niet kostte wat kost voeden omdat het het beste was voor mijn baby. Ik vond en vind de intimiteit geweldig en zeer moeilijk om op te geven.
We hebben nu besloten het 3 dagen te proberen en anders over te stappen op de fles.
Achteraf gezien maar beter ook. Myrthe had erge reflux en kon nu speciale voeding krijgen waardoor alles beter binnen bleef.

De discussie borst of fles blijft altijd wel. Je moet doen waar jij je goed bij voelt.
Tuurlijk zal borst beter zijn, maar flesvoeding in Nederland is ook heel goed en er is menig kind al groot mee geworden!
Ik hoop niet hiermee iemand te beledigen, ik spreek nu uit mijn eigen ervaring en hoop zeker dat bij de tweede alles beter gaat. Zo niet dan halen we de flessen weer uit de kast.

Liefs

Bij onze eerste op advies ivm ernstige allergieen en eczeem van mij begonnen met borstvoeding. De eerste dagen ging prima, maar na een kleine week kwam er niet genoeg uit. Ik heb nog een weekje gekolfd, maar met een half uur zitten aan de melkmachine had ik telkens maar max 70 cc. Toen ben ik gestopt en dat is een hele goede keuze geweest. Het gaf ons veel meer rust en ook voor mijn vriend en de opa's en oma's was het erg leuk dat zij ook eens konden voeden. Ik mistte alleen het hele intieme moment met Coen.

Deze keer wil ik wel weer gaan proberen om borstvoeding te geven, maar lukt het niet dan gaan we zonder moeite over op de fles. En ik ben ook van plan om de baby al snel aan de fles te laten wennen, ik ben niet van plan 6 maanden volledige borstvoeding te geven.

Ik weet dat er altijd gezegd wordt dat je minder kans hebt op allergieen met borstvoeding, maar ik en mijn broer zijn het voorbeeld waarin dat niet opging. Mijn broer heeft nooit borstvoeding gehad en heeft geen enkele allergie, eczeem of astma. Ik heb 6 maanden volledig borstvoeding gehad en heb vanaf 2 maanden oud ernstige eczeem en heb diverse allergieen. Zo zie je maar dat het niet altijd op gaat....

Succes met kiezen iedereen!
Groetjes, Irene

ik ga weer bortstvoeding geven maar weet nog niet hoelang

Bij onze oudste heb ik het ten koste van mezelf 6 maanden volgehouden En dat viel niet mee met een baby die geen een nacht doorsliep en om de 2 uur bleef komen voor voeding

Bij de jongste heb ik het maar zo´n 8 weken volgehouden Vanaf de 3de dag wilde hij niet meer aan de borst drinken prima krijg je het uit de fles dus kolfde ik het af Zo zag ik ook precies hoeveel hij dronk en wist ik dus ook wat hij binnenkreeg Toen mijn man weer aan het werk ging had ik grotendeels ook geen tijd meer op te kolven maar had nog genoeg ingevroren dus dat was niet zo´n ramp Toen hij niet genoeg meer aankwam heb ik ook heel snel de keuze gemaakt om over te gaan op de fles
Ik zie het ook niet als falen hoor dat ik het bij Marek zo lang heb volgehouden en bij Jens niet!
Borstvoeding is iets moois als het lukt Maar het moet niet ten koste gaan van jezelf!

Nu ga ik het ook gewoon weer proberen en ik zie wel hoe het gaat

Borstvoeding!
De eerste dagen vond ik echt een verschrikking. Teder noemen ze zo'n kleintje. Nou, ik had het gevoel dat mijn tepels werden opgegeten! Maar na die dagen was het heerlijk en praktisch. Ik moest echt huilen toen ik na 4 maanden moest stoppen. Ach de flesjes zijn net zo makkelijk. Alleen minder intiem. Ik zie wel hoe het deze keer gaat

Ik wil ook bv gaan geven, al heb ik er nu wel al angst voor.. je zulke verhalen en ik wil niet koste wat kost doorgaan.. maar ga het gewoon proberen en zie het wel!
Wil wel ff naar zo'n cursus gaan, hoorde wel dat de eerste 10 dagen het belangrijkste zijn. Ik wil idgv niet meer voeden als ik moet werken dus houdt het op 3 maanden. Ik heb er niet altijd tijd voor op mijn werk en ook geen pauzes, wil niet opeens met pijn en lekkende boobies lopen als er een crisis is op het werk ;)

Bij mijn zoon wilde de borstvoeding echt niet op gang komen. Ik bleef maar kolven en kolven en kolven en er kwam bijna niets! Daarom hebben we nu besloten om gelijk flesvoeding te gaan geven. Scheelt mij een hoop stress en kan ik lekker genieten!

Ik heb bij de eerste BV geprobeerd maar ze dronk niet bij mij. Daarom zijn we overgestapt op de fles. Bij de tweede heb ik gelijk flesvoeding gegeven maar daar heb ik wel spijt van gehad. We hebben hem met 3 weken eens aangelegd en hij heeft meer dan een kwartier "gedronken". De derde krijgt dus BV. Ik heb inmiddels nagevraagd of dat nu beter geregeld is na een keizersnede en als het met ons allebei goed gaat kan ik hem binnen een uur aanleggen op de recovery. Ik wil er deze keer echt voor gaan maar niet ten koste van alles, vooral omdat ik al twee kinderen heb die ook aandacht nodig hebben.

Ik heb het bij mijn eerste en tweede geprobeerd. Mijn eerste was na ongeveer 10 dagen ineens heel veel afgevallen en moest bijgevoed worden met de fles, nou die wilde echt niet meer aan de borst, werd zo kwaad als ik haar aanlegde, uit die fles kwam gewoon melk, veel makkelijker. Bovendien kreeg ik er een pnd bij en moest aan de medicijnen, wat niet samengaat.
Bij de tweede heb ik het 5 weken volgehouden, toen weer een pnd, weer aan de medicijnen.
Dit keer ga ik er niet aan beginnen. Gelijk een fles en ik hoop dat het me rust geeft, niet meer het gevoel dat ik net zo goed niet kan gaan slapen, omdat ik over 3 uur toch weer moet voeden. En zo hoop ik deze keer zonder pnd te kunnen.

Terug
Bovenaan