borstvoeding....moet ik dit leuk vinden?

hey allemaal.
8 april is mijn meisje geboren. na een lastige start is ze nu thuis en drinkt ze goed aan de borst met behulp van een tepelhoedje. (ze zuigt niet genoeg aan mijn tepel)
maar ik ben dat borstvoeding geven nu al zo zat!. terwijl het me juist zo handig en fijn leek als het zou lukken van tevoren.
nu kijk ik iedere keer op de klok en denk ik o straks moet ik weer, weer met mn borsten bloot en maar hopen dat ze genoeg drinkt en erna in slaap valt. ik had dit echt niet van mezelf verwacht. ik zou stiekem willlen dat ze gewoon alleen maar flesjes krijgt, maar ik voel me bij voorbaat al schuldig als ik haar die borstvoeding zou onthouden. zijn er meer moeders die dit hebben?

waarom zou jij je schuldig voelen? Je baby voelt het aan als jij het niet prettig vindt en dan kan het zelfs zo zijn dat de borstvoeding dadelijk niet meer voldoende is. Het maakt je niet een mindere moeder als je stopt met borstvoeding. Je hebt het toch geprobeerd? Een goede moeder is naar mijn mening een moeder die juist goed voor zichzelf en de baby zorgt!

waarom zou jij je schuldig voelen? Je baby voelt het aan als jij het niet prettig vindt en dan kan het zelfs zo zijn dat de borstvoeding dadelijk niet meer voldoende is. Het maakt je niet een mindere moeder als je stopt met borstvoeding. Je hebt het toch geprobeerd? Een goede moeder is naar mijn mening een moeder die juist goed voor zichzelf en de baby zorgt!

Ben het helemaal met Meike eens!!
Ik heb tijdens mijn zwangerschap steeds gezegd: ik zie wel wat ik doe na mijn bevalling. Ik had een afschuwelijke bevalling en had echt zoiets van niet dat gedoe ook nog aan mijn lijf. Het was daar beneden al een soort van "oorlogsgebied" zeg maar hahahaha!!
Carmen drinkt uit een fles en dat doet ze prima. Ik zie wat er naar binnen gaat en ze groeit als kool.
Ik vind mezelf een hele goede moeder!! Carmen komt op de eerste plaats, maar mama is er ook nog....
Heel veel succes met het maken van je keuze!!

Groetjes Sonja

Ik vraag me nu eerlijk gezegd ook af waarom ik borstvoeding geef. Ik word er zo verschrikkelijk onzeker van. Gisteren begon ze opeens om het uur om eten te vragen en vandaag heeft ze heel veel krampjes en knuffeltijd nodig, terwijl we eigenlijk een heel prettig ritme hadden.
Ze groeit goed, is wakker en alert genoeg. Kortom het gaat prima, maar bij alles wat er weer net even verandert word ik zelf weer onzeker en dan vraag ik me af, waarom doe ik dit?
Maar er zitten nogal veel allergieën in de families dus ik wil haar graag een goede afweer meegeven, daarom doe ik het dus. Ik hoop dat het met 4 weken een beetje gewend is, tot die tijd moet ik mijn onzekerheid maar even aan kunnen vind ik.

Liefs,

@Mammik... Als ze nu bijna 4 weken is, dan heeft ze waarschijnlijk een regeldag... als de groei goed is, waarom zou je je dan zorgen maken? :) Jasmijn komt soms ook wat vaker maar is een heel tevreden baby'tje. Soms drinkt ze ook maar 1 kant en de andere keer 2, overdag komt ze heel soms om de 2 uur en maar meestal om de 3 uur, ik volg haar ritme maar een beetje... Gisteren bij het CB geweest en ze is een kilo aangekomen op bv dus het zal wel goed gaan :)

@m88, gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt! Dat is het belangrijkste... BV of fles, ze groeien er allemaal op... als het goed gaat natuurlijk..

Roosmarijn is morgen 2 weken oud. Ze heeft heel veel krampjes sinds gisteren, daarvoor had ze het een keer op de dag en sinds gisteren na iedere voeding. Hierdoor vind ik dat ze ook veel minder slaap krijgt. Maar soms is ze ook wel lekker wakker en kijkt ze om zich heen. Ze kan helemaal totaal ontspannen zijn als ze bij mij of bij pappa op de buik ligt. We hebben haar nu dus veel vast.
Ik voed haar ook als ze aan geeft dat ze honger heeft, dus dat moet sowieso goed zijn. Ze was in 1 week tijd 260 gram aangekomen dus dat moet ook goed zijn.
En dan te bedenken dat ik mijn ouders jarenlang nachten lang wakker heb gehouden. En ik vind dit al heftig.

Liefs,

Waarom proberen wij moeders toch altijd het beste te doen voor onze kinderen...terwijl we dan ook nog altijd het gevoel hebben dat het beste nog niet goed genoeg is?!?
Zo zorgen we er toch voor dat we altijd een schuldgevoel houden? Is het niet omdat de borstvoeding niet lukt, dan wel omdat we niet op de "goede" manier zijn bevallen! Of omdat we "teveel" werken, ïk heb zelfs al eens een moeder horen zeggen dat ze zich schuldig voelt omdat ze geen broertje of zusje voor haar kindje meer kon krijgen...
Helaas meiden, ik weet precies waar het probleem ligt...maar een oplossing, nee, die heb ik niet zomaar klaar liggen.
Oh ja, m88, je vraagt of meer moeders je gevoel herkennen? Helemaal hoor! Ik heb mijn eerste ook geprobeert om bv te geven. Net als jij ging ik tegen iedere voeding aan zien, en dan maar hopen dat ze een half uurtje langer stil bleef.... En wat heb ik me schuldig gevoeld toen ik overging op de fles....
Je kunt het natuurlijk ook omdraaien: je hebt haar al drie weken de borst gegeven! Dat is helemaal super! Wees trots op jezelf, en als je die fles geeft, ga je mischien (nog) meer genieten van je kleine meid!!!

Veel liefs en succes!

Terug
Bovenaan