borstvoeding....moet ik dit leuk vinden?

Ook ik heb bij mijn eerste moeten voeden met tepelhoedjes. Mijn tepels waren vlak en mijn dochtertje lukte het ook niet om mijn tepel vast te pakken. Uiteindelijk heb ik het wel een half jaar volgehouden maar wat een gedoe zeg! Steeds die tepelhoedjes wassen en steriel maken wat een geklooi. Ik begrijp je helemaal. Nu ben een week geleden bevallen van mijn tweede kindje en zag er eerlijk gezegd wel tegenop om weer borstvoeding te gaan geven. Maar ik had een kei van een kraamverzorgende die het net zolang met me heeft geprobeerd tot het deze keer wel zonder tepelhoedje lukte en met succes.
Doe inderdaad waar je jezelf goed bij voelt. Je bent echt geen slechte moeder als je overstapt naar flesvoeding.

Ook ik heb bij mijn eerste moeten voeden met tepelhoedjes. Mijn tepels waren vlak en mijn dochtertje lukte het ook niet om mijn tepel vast te pakken. Uiteindelijk heb ik het wel een half jaar volgehouden maar wat een gedoe zeg! Steeds die tepelhoedjes wassen en steriel maken wat een geklooi. Ik begrijp je helemaal. Nu ben een week geleden bevallen van mijn tweede kindje en zag er eerlijk gezegd wel tegenop om weer borstvoeding te gaan geven. Maar ik had een kei van een kraamverzorgende die het net zolang met me heeft geprobeerd tot het deze keer wel zonder tepelhoedje lukte en met succes.
Doe inderdaad waar je jezelf goed bij voelt. Je bent echt geen slechte moeder als je overstapt naar flesvoeding.

Ik hoor eigenlijk niet thuis op dit forum....lees veel mee, met het wel en wee van jullie laatste loodjes.
Ben momenteel zwanger van ons 2de wondertje.
Bij de eerste heb ik 3 weken bv gegeven, nu besef ik dat ik dat toen eigenlijk niet wou maar deed idd onder het mom van ja maar het is beter enz enz en je word zowat afgeschilderd als slechte moeder wanneer je het niet doet.
Nou nu is de kogel hier door de kerk ons 2de wondertje geven de fles!!!
Niks geen schuld gevoel maar gewoon met heel veel liefde!
Ik voelde me bij de bv dikwijls heel ongemakkelijk, en iedereen wist het wel beter enz enz.
dat beter weten zal ook wel met fv zijn hoor.....
Mij is altijd geleerd voel jij je goed dan je kindje ook!!! Dus voel jij je niet goed bij de bv geef je kindje met veel liefde de fles!!!
Volg je gevoel.
Sterkte ermee Gr Louise mama v Floortje en zwanger van ons 2de wondertje!

Zoals hier al vaker gezegd wordt, ga lekker een flesje proberen te geven en je moet toch afbouwen, dus als je dan toch bedenkt kan je de borstvoeding zo weer oppakken.
Ikzelf had precies hetzelfde en baalde er ook elke keer weer van, dus bij deze ook gelijk aan de flesjes en daar worden de kindjes ook echt wel groot en sterk van!!
Maar de keuze kan soms best lastig zijn of worden gemaakt door fam/vrienden die vinden dat het zo goed gaat en dat je moet vol blijven houden. Maar ga lekker voor jezelf! Achteraf altijd beter!

Succes!

Hi M88,

Ook ik herken je gevoel. Bij de oudste ben ik onder de druk van vele "deskundigen" bezweken voor de borstvoeding. Ik deed, zonder gevoel, vaak met veel tegenzin. Ik deed het, omdat ik dacht dat dat het beste was. Na 6 weken ben ik gaan afbouwen en toen stopte ook de melkproductie heel snel.

Ik was er nl achter gekomen, dat het meest goede voor je kindje een gelukkige moeder is. En als jij ej ongelukkig voelt met de borstvoeding, dan merkt jouw kindje dat ook. Want die frummeltje zijn dan wel heel klein, ze voelen feilloos aan hoe papa en mama zich voelen.

Bij onze jongste wilde ik het borstvoeden wel weer een kans geven, maar ik had mezelf wel opgelegd dat als het niet zou gaan, ik zou stoppen. Ik stopte na 2 dagen met voeden aan de borst (tepelkloven tot bloedens toe en een dreingende borstontsteking) en na 2 weken volledig: ik zat er emotioneel volledig doorheen, moest 11 keer per dag kolven (voeden op verzoek en Isa kwam 11 keer per dag) en ik begon bijna een hekel aan mijn kind te krijgen. Ik ben heel resoluut gestopt. Omdat ze nog zo klein was, ging dat ook goed. Alleen heb ik nog wel moeten kolven omdat dit keer de productie van melk wel langer door bleef gaan.

Probeer je niks aan te trekken van deskundigen maar ook de pseudo-deskundigen (moeders bij wie het wel van een leien dakje gaat, tantes die het beter weten etc. etc.). Schuldgevoel moet je niet krijgen! JIJ weet wat het beste is voor je kind en voor jou en als het beste is dat jij fv geeft, dan is dat goed.

Sterkte met je keuze.

Gr. Tamara.
(februari forum).

Hoi,

Als je er echt tegenop gaat zien en alles, kun je misschien beter een flesje gaan geven.

Maarrrrrrrrrrrrr, ik had dit gevoel ook heel erg de eerste paar weken. Voor mijn gevoel moest Joost de hele tijd drinken, en zag ik ook op tegen de voedingen. Het deed zeer, had toen al twee keer spruw gehad, dus hier echt geen mama waarbij het van een lijen dakje loopt. Joost is nu 6 weken en ik kan nu sinds een week pas echt zeggen dat de voedingen leuk beginnen te worden.

En zoals mijn huisarts ook zei, toen ik eergisteren voor de derde keer kwam omdat we spruw hadden: Borstvoeding is niet alleen maar leuk. Kinderen zijn namelijk ook niet altijd alleen maar leuk. In deze tijd moet maar alles leuk zijn. En dat is voor mij de goede instelling, ook al vond ik het niet echt leuk om te horen, het is wel zo. Ik heb ook een goede reden om dit echt door te zetten, en dit is omdat ik zelf een ernstige allergie heb, als ik dit ook maar enigszins kan voorkomen door bv te geven doe ik dat dus ook, al kost het wel het nodige.

Probeer het anders nog een paar weken, vind je het dan nog steeds niks, kan je er altijd nog mee stoppen. Maar ik denk eigenlijk dat je voor jezelf al de keus hebt gemaakt.

Hoi allemaal,
Bedankt voor alle reacties zeg! alleen al te weten dat er meer mama's zijn die borstvoeding geven niet geweldig vinden helpt me.
ik heb denk ik gewoon ook nog wat last van mn hormonen, beetje stemmingswisselingen. de ene keer ben ik de bv echt heel erg zat, maar zoals nu en na t lezen van de reacties heb ik wel weer goede moed om verder te gaan.
ik hou het gewoon nog een paar weekjes vol denk ik.
ik hoop dat ikzelf ook minder last ga krijgen van die stemmingswisselingen en het allemaal niet zo zwaar meer in ga zien. ik doe mijn best ervoor.
Bedankt in ieder geval!

Liefs,
M

Ik ken het. Anouk heft 10 dagen in e ziekenhuis gelegen. Ik ben een dagje eerder naar huis gegaan. Ik werd gek van het aanleggen wat niet lukte en keek erg tegen de voedingdtijden op daar het niet wilde lukken (ook niet met tepelhoedje) en tegen het kolven. Iedere keer weer met je tieten bloot zitten 'melken'. Bah... Door alle ziekenhuisstress werd de produktie, die eindelijk op gang was, bjina nihil. Gestopt op dag 10 dus, net toen de stuwing vol aanwezig was. Auw!!! Ik kreeg gelukkig, zonder het te vragen, die pilletjes. God weer hoe ze heten, iets met een D.
Ik ben blij dat ik gestopt ben want het geeft me veel meer rust!

Terug
Bovenaan