borstvoeding na keizersnede

<p>Wie heeft ervaringen met succesvol borstvoeding geven na een keizersnede en wat heb je mogelijk gedaan om hier vooraf al iets aan te kunnen doen?</p>
 
Hoi, ja zeker mijn dochter is in 2018 geboren met een kz en ik heb 10 maanden bv gegeven! Wel veel strubbelingen gehad maar dat had niks met de kz te maken! Vanaf dag 4a5 kwam het echt goed op gang.
Ik heb niks van te voren eraan gedaan.

In november krijg ik weer een kz en wil wel vragen over van te voren met de hand kolven maar vraag me af of dat echr verschil maakt qua productie.

Dus samengevat! Komt goed!!
 
Hier succesvol borstvoeding aan het geven na een spoed keizersnee. Heb dus vooraf er niks aan gedaan. Het is wel even intensief, na het aanleggen/voeden meteen kolfen. Na 6 dagen had ik zelf genoeg en was dit niet meer nodig. Het ziekenhuis heeft een kolf apparaat en alle benodigdheden. Toen ik naar huis mocht heb ik er 1 gehuurd.
 
Hoi wilde ook graag borstvoeding gaan geven in 2018.
Ik kreeg een een spoedkeizersnede gehad. Hadstikke valse start gehad ik had niets pad nouwelijks productie. Mijn lichaam koos het helen van wond boven de productie van borst voeding.
Ik had een topwijf van een kraamhulp en zij heeft het voor elkaar dat ik goed ging produceren. Alleen had kind wat wist wat de fles was en zij heel veel moeite had met de borst omdat dus veel meer energie kost en ze dat niet had. Ik ben preventief gaan kolven en heb het haar met de fles gegeven 4 maanden. 
Als wij nog een tweede kindje krijgen via de keizersnede weet ik niet of ik het nog maals zo doe ligt er aan wat mijn lichaam doet.
 
 
 
Ik kreeg direct melk, maar ik had te veel pijn bij het voeden. Ik had geen complicaties, maar gevoelige tepels of een dorstige baby, ik weet het niet precies. In combinatie met mijn wond was me het te veel pijn. Ik heb 5 weken gekloft en ben toen gaan afbouwen. Mijn zoontje was erg gulzig en had al bijvoeding nodig. De tweede is nu op komst. Ik ga het weer proberen. Mocht het weer te pijnlijk zijn zou ik nu langer proberen te kolven.
 
Ik ben in 2019 bevallen via een ongeplande keizersnede en borstvoeding ging prima! Voldoende melkproductie en mijn zoontje had snel genoeg door hoe het moest
 
Hoi,

Ik heb dit jaar april een geplande KZ gehad. Ons meisje kreeg hierdoor niet de kans om zelf aan te geven of ze klaar was om geboren te worden. Onze ervaring was dat ze, ondanks 38 weken zwangerschap, erg moe was en weinig kracht had om uit de borst te drinken. Als ik het over kon doen, zou ik eerder zijn begonnen met kolven, nu pas op dag 3 of 4.
Mijn tip zou zijn, maak een goed plan over wat je wil en geef dit aan in het ziekenhuis. Ik denk dat ik me te veel heb laten leiden, waardoor ik te laat ben gaan kolven.
Mijn productie is uiteindelijk na goede begeleiding van een lactatiedeskundige op dag 5 met veel en vaak kolven, powerpumpen, etc. goed op gang gekomen, maar het is onze dochter niet gelukt om zelfstandig uit de borst te drinken.
 
Ik heb 21 maanden borstvoeding gegeven na een spoedkeizersnede in 2019. Het was in het begin pittig maar ben blij dat het gelukt is. Ik heb nooit gekolfd in de beginperiode. Het kan dus zeker! 
 
Terug
Bovenaan