borstvoeding of flesvoeding

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben helemaal nieuw op dit forum, maar vind het ontzettend leuk om mijn zwangerschap met jullie te delen. Ik ben 20 weken zwanger van mijn eerste kindje en zit dus vol met vragen.  Vanaf het begin van mijn zwangerschap heb ik gezegd dat ik geen borstvoeding wil geven. Dus ik stap gelijk over op de flesvoeding.
Kan iemand mij vertellen of je dan medicijnen krijgt om de melk in je borsten af te breken of gaat dit vanzelf?

Groetjes,
Claudia77

Hmmm... ik ben ook wel benieuwd. Ook ik heb besloten om geen borstvoeding te geven. Ik zal heel veel mensen over me heen krijgen (de borstvoedingsmaffia) maar het is onze beslissing. Ik wil oa. graag dat mijn vriend ook kan voeden en ik zie mezelf niet afkolven. Daarnaast zijn we allebei zonder borstvoeding groot gebracht en weinig ziek geweest. Ook de band met onze moeders zijn helemaal prima.

Ik heb begrepen dat je melkproduktie vanzelf stopt als je geen borstvoeding geeft. Maar als dit niet juist is dan hoor ik het graag. Zal dit ook nog aan de verloskundige vragen wanneer dit aan de orde komt.

Hoi Daantje74,

Ben blij te horen dat er nog meer mensen zijn die er hetzelfde over denken. Mijn man vind het ook leuk om te kunnen voeden. Maar als ik had gezegd dat ik borstvoeding wilde geven, vond hij het ook goed. Ik sta er zelf alleen niet achter om borstvoeding te geven en ja, inderdaad, veel mensen zeggen van "zul je het niet proberen". Maar het is onze beslissing.

Als je meer weet hoor ik het graag en als ik iets weet zal ik het ook aan je vertellen.

Groetjes,
Claudia77

Er is een medicijn dat er voor zorgt dat er geen melk (meer) aangemaakt wordt. weet ff niet meer hoe het heet, maar moet je ff aan je verloskundige of gyn. vragen.
het bestaat dus wel, en als je geen borstvoeding wilt geven is dat toch je eigen keuze?!! als je er niet voor 100% achterstaat moet je er gewoon niet aan beginnen, dan lukt het toch niet. succes .groetjes leetje

Helaas krijg ik nu al vreemde gezichten als ik zeg dat ik geen borstvoeding wil geven. Het is inderdaad onze eigen beslissing maar helaas denken heel veel mensen dat ik wel "over te halen" ben. En ik wil het ook niet proberen.
Haha, wat een vragen  krijg je nu al he? Wil je thuis of in het ziekenhuis bevallen, borst- of flesvoeding geven. Ik kreeg laatst zelfs de vraag of ik de placenta in de tuin plant om er een boom op te zetten (?). Ja zeg, laat ons prulleke eerst maar eens groeien in mijn buik (kreeg vandaag weer een trapje toen ik in de rij stond bij de Hema) Ben nu al zo trots op dit wezentje. Wat een geweldige ervaring!

Hoi

Ik heb er ook bewust voor gekozen om flesvoeding te gaan geven.
Ik wilde het graag samen doen met mijn partner. Ik ben zelf snel moe.
Wilde niet gaan kolven, krijg ik zo'n gevoel bij van ik ben geen melkkoe.
Ik voelde me ook niet prettig bij het idee om borstvoeding te moeten geven.
Merkte wel duidelijk dat je jezelf moet verantwoorden. Mensen respecteren lang niet altijd je keus. Terwijl je moet kiezen waar jij je het prettigst bij voelt.

Ik heb niets gekregen om het tegen te gaan. De eerste tijd slaap je met beha aan. Je krijgt wel last van stuwing, dat is zeer gevoelig. Ik kon twee dagen echt niets tegen mijn borsten verdragen. Moest weinig drinken, veel drinken brengt borstvoeding op gang. Zelf weinig beschuiten met muisjes, de anijs brengt ook de borstvoeding op gang. Ze hebben bij mij wel een tijdje gelekt.

Een vriendin van mij heeft ook flesvoeding gegeven die kreeg wel medicijnen. Bij mij zeiden ze dat doen we niet. Dus vraag het even na bij de verloskundige.

Groetjes Jannie moeder van Lieke (15092005)

Hoi,
Bij mij gaat de borstvoeding altijd maar een paar dagen goed, daarna gaat het echt gruwelijk zeer doen. Echt dat ik zit te schreeuwen en kleinzierig ben ik niet, want tijdens de bevalling hoor je me niet! Twee keer ben ik dus snel opgehouden, net toen de productie goed op gang was. Nooit medicijnen voor gehad. Was ook niet nodig. Gewoon een strakke bh aan, en ja, je hebt even hele gevoelige borsten, maar die heb je ook als je wel borstvoeding geeft. Dan krijg je ook stuwing. Het is maar even lastig. Valt in het niet bij borstvoeding. Ik heb dit keer besloten maar ongeveer 2 dagen borstvoeding te geven, voor de gezelligheid en dan stap ik lekker over op de fles. Laat je niet ompraten, want dat proberen ze, en na de bevalling ben je meestal emotioneel niet erg stabiel. Laat je man je steunen.
Groetjes Ivy

Hoi!

Bij ons eerste kindje heb ik twee maanden helemaal borstvoeding gegeven en daarna een half jaar 1 keer per dag. Dit kon bij mij heel goed omdat ik een enorme melkproductie had. Ik heb dus ook 8 maanden lang op een handdoek moeten slapen.
Dit keer zag ik er enorm tegenop om borstvoeding te geven..maar ja..die maffia inderdaad...ben ik toch overgehaald. In de kraamweek ben ik na drie dagen in huilen uitgebarsten toen de verloskundige vroeg hoe de voeding ging....en wonder boven wonder zei zij dus...stop lekker meid! Wat was ik blij! En natuurlijk verbaasd dat het nu wel zo makkelijk kon...Het liefst wilde ik een voeding per dag houden en het zou me gelukt zijn als onze dochter niet de borst geweigerd had. Uit het niets vertikte ze het om uit de borst te drinken. Dat vond ik wel jammer omdat ik toch graag 1 keer per dag de  borstvoeding gegeven had.

Veel last van stuwing heb ik niet gehad. Blijkbaar was de voeding nog niet goed op gang. En weet je wat ik vooral zo lekker vind? Ik weet precies wat onze dochter binnen krijgt. Dat scheelt een hoop zorgen. En ik kan zelf weer eten wat ik wil!

Maar goed..er zijn dus ook nog deskundigen die wel naar jou als persoon kijken en niet als melkkoe. Die zien ook dat een kind beter een vrolijke moeder met flesvoeding kan hebben dan een depressieve moeder die de borst geeft! Ze bestaan nog!

Maartje

Terug
Bovenaan