borstvoeding of flesvoeding

Ik heb gehoord dat je iets met witte kool schijnt te moeten doen, maar wat dat nou precies is weet ik niet. Wat ik heb gehoord moet je de witte kool tussen je borsten leggen en dat zou dan de stuwing tegengaan. Net zoals anijs en pindakaas de stuwing schijnen te bevorderen.
Over medicijnen heb ik niks gehoord.

hoi,
hihiihh bij mij is het net andersom, ik heb last van de flesvoedingsmaffia.
ik wil het proberen, bij   mijn zoontje is het niet gelukt maar iedereen zegt dt ik beter gewoon de fles kan geven..... ik twijfel dus nog

die witte kool is echt super!!!!!! je legt hem in de koelkast en pakt er een paar bladeren af die kneus je (even tussen je handen) en vult je bh er zo mee op dat het lekker tegen je borsten aan zit..(klinkt idioot ik weet het) maar het is zo lekker koel en door een stof die erin zit is de stuwing zo voorbij! ik had er nauwelijks last van soms als ze hard of warm werden weer nieuwe kool en het was zo over, ook als je niet de borst geeft echt een supertip

groetjes brenda

Hoi,

Ik vind het moeilijk te begrijpen dat je al zo overtuigd bent dat je het beste wat je je kindje kunt geven, niet wilt geven.
Ik moet zeggen dat ik tijdens mijn zwangerschap ook veel makkelijker dacht over borstvoeding. Ik zag mezelf ook niet kolven enzo. Maar toen ik eenmaal begonnen was met borstvoeding, was het een logische stap.
Het is zo mooi, goed, makkelijk en gezond.

Ook voor jezelf heeft het veel voordelen. Daar al eens over nagedacht?

En inderdaad..... reken me maar tot de borstvoedingsmaffia als je wilt!

Hoi Feather,

Na het lezen van je berichtje werd ik niet bepaald vrolijker. Ik vind dat je niet mag oordelen wanneer iemand vind dat hij wel of geen borstvoeding zal gaan geven.
Ik heb mijn besluit gemaakt, maar dat betekent niet dat ik dat niet goed heb overwogen. Ik heb tal van redenen (waaronder veelal medische gezondheidsklachten) waardoor ik niet over wil gaan op borstvoeding.

Ik hoop dat je dat ook kunt begrijpen van mensen die besloten hebben om flesvoeding te geven.

Groetjes,
Claudia77

Ik wil ook even reageren op Feather. Dat mooi, makkelijk etc. dat mag misschien voor jou gelden, maar voor een heleboel vrouwen is borstvoeding geven een pure hel. Dit wordt niet makkelijker gemaakt door veroordelende mensen. Wat een baby het hardste nodig heeft, is liefde, warmte en een ontspannen, uitgeruste moeder.
Ivy

Hoi hoi

Ik wil toch even reageren. Ik ben niet van de borstvoedingsmaffia, maar wel voor borstvoeding. Tegelijkertijd vind ik ook dat een ieder moet doen wat zij het beste lijkt voor de baby en voor zichzelf.
Heb je er goede redenen voor om geen borstvoeding te geven, dan moet je het niet doen.

Zelf had ik vantevoren zoiets van ik begin er aan en stop als ik weer ga werken. Ik had ook echt zoiets van ik zie wel hoe het gaat. Gaat het niet, dan stop ik er mee.
Deze insteek heeft bij mij goed geholpen. Ik heb last gehad van spruw, dat was erg pijnlijk. Maar na een paar dagen doorbijten, ging het heel goed. Ik heb het dan ook bijna 6 maanden gedaan.
Wel moet ik eerlijk zeggen dat ik het soms wel zat was. Altijd als er visite was, moest ik een half uur boven gaan zitten. Ik deed het namelijk niet waar anderen bij waren. Toen ik het kolven onder de knie had, hielp dit ook. Zo kon mijn man ook de fles geven.

Nogmaals, als je het niet wilt doen, dan moet je het zeker niet doen. Je moet je eigen hart daarin volgen. Maar proberen kan altijd en je kan dan altijd nog stoppen. Dat werkte bij mij heel goed.

Doe lekker waar je zin in hebt en veel plezier met de kleine straks!!!

Groetjes Ria

Ik wil toch even reageren op deze opmerking:

"Dat mooi, makkelijk etc. dat mag misschien voor jou gelden, maar voor een heleboel vrouwen is borstvoeding geven een pure hel. Dit wordt niet makkelijker gemaakt door veroordelende mensen. Wat een baby het hardste nodig heeft, is liefde, warmte en een ontspannen, uitgeruste moeder."

Klopt, BV geven is niet altijd zo makkelijk, vooral in het begin niet, maar dat verschilt van persoon tot persoon. Maar de meeste mensen die hier reageren zijn zwanger en moeten nog een kindje krijgen, en zijn niet eens bereid om het te proberen. Dus dan weet je niet eens hoe BV geven is. Jouw verhaal gaat misschien op als je stopt met BV geven na borstontstekingen, kloven, spruw en het helemaal zat bent, maar vaak gaat BV geven ook probleemloos. Dat weet je van te voren niet als je het niet probeert.

Hai,

Hier nog een flesgever.
Ik heb hele gevoelige tepels, als mn vriend er al naar kijkt krijg ik kippevel, laat staan als hij ze aanraakt, dan heb ik echt de nijging om hem te slaan. En ik vind dat je op deze manier geen borstvoeding kan geven.
En daarbij vind ik mijn borsten iets sexueels, en zie daar bij mij al helemaal geen baby aan drinken.
In mijn omgeving krijg ik daar helemaal geen commentaar op. Ze begrijpen het allemaal en vinden het mijn keuze. Ik heb het er nog wel over gehad met mn vriend, als hij het echt heel graag had gewilt, had ik er nog eens over na moeten denk om het 1 x te proberen. Maar hij vind dat helemaal niet nodig, en wil ook eigenlijk wel liever de fles geven. Is ook leuk voor mn oudste, die kan dan ook het flesje geven.

Wat mij zo erg opvalt is dat de vk er zo ontzettend moeilijk over doet. Hoe vaak heb ik wel niet uit moeten leggen dat ik het niet wil en waarom ik het niet wil. Maar het lijkt wel of ze het niet wil horen. Ik snap niet waarom ze dat willen opdringen, he tis mijn lichaam en ik ben al blij dat ik die einderlijk na 9 maanden weer eens voor mezelf heb.

Ik heb er geen midicijnen voor hoeven te nemen. Na een dag of 2,3 kreeg ik stuwing, 2 dagen later was dat weer weg en de melkproductie ging ook vanzelf weg. Dus volgens mij gaat het vanzelf als je het niet stimuleert.

Groetjes,Ris 34 weken van de 2e

Terug
Bovenaan