Borstvoeding of flesvoeding?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en hoop niet dat jullie het vervelend vinden dat ik direct maar een nieuw topic open.
Inmiddels ben ik 15 wkn zwanger en over 'dingen' aan het nadenken, waaronder borstvoeding (bv) of flesvoeding.

Ik zie mijzelf geen bv geven. Het idee staat me eerlijk gezegd tegen. De één vindt het een vertederend gezicht, ik niet. Ik ga niet in het openbaar mijn truitje omhoog doen en zou daarom ook voor de fles kiezen.
Ook omdat flesvoeding minder snel verzadigbaar lijkt te zijn, zou ik eerder hiervoor kiezen.

Deze verschillende standpunten bespreek ik ook in mijn omgeving.
Als ik nu al vertel dat ik voor flesvoeding kies krijg ik vreemde gezichten en zal ik me bijna schuldig gaan voelen.

Wat vinden jullie?
Ik kijk uit naar de reacties! Alvast bedankt!
Groetjes, Sigrid H.

Hallo Sigrid,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!

Je mag toch zelf bepalen of je wel of geen borstvoeding geeft. Volgens mij maakt t tegenwoordig niet meer uit en is de melkpoeder ook goed. Als ik om me heen kijk in mijn omgeving hebben de meeste flesvoeding gegeven en de kindertjes zijn er niet slechter van geworden! Het lijkt mij ook gewoon veel makkelijker als je weg gaat dat je dan niet steeds die borst hoeft te geven. Nu kan je t ook eens aan iemand anders overlaten. Een nichtje van mij heeft pas een dochter gekregen en geeft ook borstvoeding, maar heeft al twee keer een borstontsteking gehad, nou daar zit ik echt niet op te wachten. Ik ben nu 7 weken zwanger, maar ik heb mijn keuze al gemaakt ik ga voor de fles!

Succes met je beslissing.

Gr, Liane

Hoi Sigrid,

Weet waar je aan begint met dit onderwerp. Het roept nogals eens heftige discussies op. Je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt en daar moet je je nooit schuldig over voelen.

Groetjes, Jonna (flessenmoeder)

Hoi hoi,
je moet doen waar je je het lekkerst bij voelt. Zelf ga ik proberen borstvoeding te geven en ik ben ook niet zo'n type van trui omhoog en hupsekee. Daar zie ik ook best tegen op, vooral als je moet voeden in het openbaar  maar ik ga het toch proberen, het is goed voor de baby en ook voor jezelf. Maar als het niet lukt dan vind ik flesvoeding ook prima hoor. Het voordeel van flesvoeding lijkt mij dat ze inderdaad sneller verzadigd zijn en met borstvoeding kunnen ze om de haverklap komen.
Succes met het maken van je keuze, je hebt nog even de tijd!
Groetjes Rene 25w &5d

hallo,

Ook ik zat eigenlijk met die vraag...........ook ik zag mezelf niet zitten
in het openbaar...trui omhoog en voeden maar. Maar aan de andere kant
wou ik wel bv geven.

Ik ben uiteindelijk toch voor de bv gegaan. Ben de eerste dagen lekker
apart gaan zitten (op bed) ook al zat er visite, moest me echt even over
de drempel heen zetten.
En wat ben ik blij dat ik het gedaan heb, je wordt vanzelf handig in het
'''verbergen'' zeg maar....
Ik gaf zo de voeding dat ik mezelf niet bloot voelde, dus een wat
wijdere shirt of trui aan. En het ging perfect, binnen no-time gaf ik
overal voeding (indien het moest, zorgde ook vaak dat ik gewoon lekker thuis was)
Ik heb tot zeker een half jaar bv gegeven.....en nu bij de tweede op komst
twijfel ik niet meer..het wordt weer bv. indien het lukt.

Makkelijk........ altijd bij de hand.....en goedkoop..

succes met je keuze

gr diana

hey

ik kies ook voor flesvoeding, ten eerste omdat ik geen borstvoeding kan geven, zelfs als ik borstvoeding kon geven zou ik het niet doen, ik ben daar niet zo'n type voor. Zo heeft ieder z'n mening over de voeding.
Doe vooral waar je goed bij voelt zegt mijn verloskundige, dus dat doen we dan maar

Groetjes Claudia
19 wkn 3 dgn 1e

Hoi

Ik weet wat je bedoelt. Ik ben ook van plan flesvoeding te geven. Als
ik er over na denk voel ik me daar prettiger bij dan bij borstvoeding.
Maar anderen proberen je toch over te halen om bv te geven.

Doe waar jij je prettig bij voelt, en niet omdat anderen je een schuld gevoel proberen aan te praten.

Respect voor iedere keuze.

hoi

het is inderdaad een keuze die je zelf moet maken ikzelf wil toch eerst borstvoeding proberen lukt het niet dan uiteraard flessenvoeding  
en in het openbaar hoef je toch niet   half bloot te    zitten want je kan toch ook afkolven als je naar de stad gaat ofzo en zo kan mijn vriend   ook voeding geven
maar het is een keuze die je zelf mloet maken en waar je je jezelf prettig bij voelt

groetjes priscilla (29 weken zwanger )

Terug
Bovenaan