borstvoeding of flesvoeding?

Hi

je moet gewoon doen wat jij wilt, fles of borst het is allebei net zo goed, en beide hebben voor- en nadelen.

ik ga wel zelf weer borstvoeding geven (bij eerste ook gedaan) alleen ga ik deze keer zo snel mogelijk de laaste voeding een fles voeding van maken, dat vond ik namelijk het ergste dat ik gewoon geen nacht normaal kon slapen omdat hij elke 3 uur voeding nodig had, terwijl de fleskinderen allang doorsliepen. Dat heeft me wel opgebroken en daardoor ben ik na 2 1/2 maand gestopt met borst omdat ik eraan onderdoor ging. Maar goed, dat hoeft natuurlijk niet bij jou zo te zijn mocht je wel voor borstvoeding kiezen. Volg gewoon je gevoel.

succes,
lia

Hi,

Ik ga voor borstvoeding, ik ben er altijd heel simpel in geweest, die dingen hangen er niet voor niks.
Je lichaam maakt het aan, het is altijd op juiste temp, je hebt alles bij de hand, naast kind en luiers kun je zo vertrekken.

Ik heb m'n dochter negen maanden zelf gevoed, en toen ik er net vanaf was, gingen we uit eten met hele familie en je raadt het al, was ik dat stomme flesje vergeten, kun je dus weer op huis aan.

Ik vond het heerlijk, en kei gezellig.
X

Oja
En mijn dochter heeft vanaf het begin doorgeslapen, van twaalf tot negen uur
X

Ik ga voor de borstvoeding, want laten we eerlijk zijn: borstvoeding is gewoon het allerbeste voor je kind. Natuurlijk krijgen ze van flesvoeding ook niets, maar in borstvoeding zitten toch natuurlijke afweerstoffen voor je kind.

Ik heb wel in 2003 een borstverkleining gehad, dus ik hoop dat het nog gaat lukken!
Zou het in iedergeval wel graag willen. En lukt het niet, dan ga ik niet alle truken etc. uit de kast halen waar ik alleen maar gefrustreerd van word en mijn kind ook: dan krijgt het gewoon flesvoeding.

Maar ik ga het wel proberen!!

Kies gewoon waar je je lekker bij voelt: wil jij flesvoeding geven, dan geef je dat. Daar hoef je je niet voor te verdedigen! Jij wilt toch ook het beste voor je kind? En jij denkt er nu eenmaal zo over!

Veel succes en een leuke kraamtijd!!

Groetjes Renata.

Hoi,

Ik ga zeker weer voor bv! Zelf lijkt mij juist fv een heel gedoe: melk warmen (is t niet te heet?), hoeveelheid voeding (richtlijnen, maar niet ieder kindje is hetzelfde) en dan nog de vraag welke soort voeding en idd gesleep met flesjes, poeder en op zoek naar warm water... Nee, niks voor mij...

Bij bv is het altijd precies goed op temperatuur en in verhouding, perfect afgestemd op je kind, je kan nooit teveel voeding geven en wanneer je kindje moet eten vraagt ie er zelf om en het belangrijkste: je hebt t altijd bij je!
(en het is natuurlijk heerlijk intiem!)

Dan neem ik graag het kleine ongemak van kolfen voor wanneer mn studie weer begint of voor wanneer mn vriend een keer een flesje wilt geven graag op de koop toe!

En bv hoeft helemaal geen gedoe te zijn: ik heb mijn zoontje tot 2,5 de borst gegeven zonder ook maar een keer problemen of kwaaltjes: en hij groeide er super op: binnen 3 a 4 dagen zat ie alweer op geboorte gewicht!

OK, dit was mijn mening en motivatie, maar zoals al meerdere keren is gezegd: je moet doen waar jij je het beste bij voelt!    

Liefs Nika

Hallo!
Ikzelf heb gekozen voor flesvoeding, wat ik ideaal vind.
M'n huisarts was voorstander van borstvoeding, maar ging niet eens een discussie aan.
Als ik in m'n omgeving kijk, zijn er vooral problemen bij borstvoeding: kloven, ontstekingen, niet willen drinken etc. Ik heb nooit problemen met de fles gehad.
Is natuurlijk wel bij iedereen anders.
Doen waar je je het beste bij voelt.
Mijn zoontje(19 mnd.)  is nog nooit ziek geweest, wie kan garanderen dat dat bij borstvoeding ook zo was geweest...?
Succes!

Groetjes, mama van Jari

Hoi
Juist...dat is het hem: wie garandeert dat je kind bij bv niet last krijgt van allergieen, kwaaltjes, vaker ziek is enz.??????
Dus, daar hoef je het zeker niet voor te doen (hoewel ik me kan voorstellen dat je bij echte vervelende allergien die voorkomen bij jouzelf of dichtbij in de familie, toch voor bv kiest voor de zekerheid, al garandeert het niks) want ook borstvoedingskinderen worden over het algemeen gewoon ziek als er virussen heersen.
Fv komt tegenwoordig zó dicht in de buurt van bv, dat het gewoon wel goed is!
De verpleegster van het CB zei tegen mij: de beste voeding is de voeding die de moeder/vader met het meeste plezier geeft! Dat vond ik een goeie.
Ik had namelijk bij mijn tweede (een dochter) veel moeite met de bv qua tijd. Mijn zoontje van bijna 3, kon ik geen aandacht schenken. Ik was per voeding 3 kwartier tot een uur bezig. Dat heb je vooral de eerste 4/5 weken. Daarna wordt het beter, maar alsnog kun je niet voorspellen hoe lang ze drinken. Als ze zin hebben om het er van te nemen, nou dan zit je maar mooi.... en mijn zoontje maar rottigheid uithalen en aandacht vragen (op een negatieve manier)
Ik van te voren en tussendoor genoeg aandacht aan hem schenken: even een boekej lezen, spelen echt heel gezellig hadden we het. Maar dan is je huishouden er nog, en de jongste wil ook toch nog wel andere aandacht dan alleen maar BV.
Bovendien moest ik met tepelhoedje voeden, dan grijp je niet zo gauw in als je kind rottigheid uithaalt of raar doet. Ze pakte de borst dan ook niet meer.
Ze is nu 9 weken en we zijn sinds twee dagen helemaal over op de fles, ik heb het héél langzaam afgebouwd vanaf 6 weken. Wat een tijd heb ik over!!!
Ten eerste komt ze om de 4 uur/5 uur ipv 3 uur of eerder. ten tweede: 10 min a 15 min en de fles is leeg! Heerlijk!
Bij mijn zoontje heb ik ook ongeveer 10 weken bv gegeven en toen overgeschakeld op de fles ook ivm werk, waar het gewoon moeilijk is om mee te combineren. Hij is nooit ziek eigenlijk. Hij was vorig jaar voor het eerst echt een keer ziek, echte griep. maar voor de rest....helemaal niet.
Dus: BV is prachtig, je kunt er echt van genieten en je er over verwonderen hoe mooi de natuur zijn gang gaat. En, als je het niet probeert weet je niet wat het is en hoe het gaat, dus je zou het in ieder geval een paar weken kunnen proberen.(minimaal 6 weken, dan loopt het vaak goed)
Maar FV is ook prima en in sommige situaties praktischer!
Succes!

Je moet de voeding gaan geven waar jezelf voor 100% achter!Bij mijn zoontje heb ik bv geprobeerd maar ik heb het ervaren als een drama en ben na 6 week gestopt.4 week geleden ben ik bevallen van mijn dochter en ben gelijk fv gaan geven maar dit gaat ook niet van een leien dakje.Eerst uitvinden welke fles,speen ze het best op odet en dan de voeding zoveel merken.Uiteindelijk ben ik op friso1 normaal  uitgekomen.Toen voor de harde ontlasting naar friso comfort en nu gemend met extra voor hongerige babys omdat ze teveel kreeg.Fv is dus ook niet altijd leuk en vanzelfsprekend.Als iedereen de voeding geeft waar ze zich het best bij voelen komt het goed.

Terug
Bovenaan