borstvoeding of flesvoeding?

Ha Talke,

Je heb al aardig wat reacties en meningen gekregen, maar ik wil je de mijne niet onthouden.

Ik heb mijn eerste zoon (bijna 3jr) 7 maanden vrijwel probleemloos borstvoeding gegeven. In die 7 maanden hebben mijn man en ook de opa's en oma's regelmatig flesjes gegeven met afgekolfde melk.

Toen ik zwanger werd van de 2e en mij de vraag werd gesteld wat ik wilde met de voeding, ging ik blind voor borstvoeding. De eerste keer dat ik mijn 2e zoon (nu 8 weken) aanlegde was wéér een hele mooie ervaring. Iedereen kan zeggen wat die wilt maar het blijft een mooi, bijzonder iets.
Helaas moest ik vorige week bekennen dat het teveel was.
7 weken lang van de ene borstontsteking naar de andere. De ene kloof was nog niet geheeld of de ander sprong er al weer in.
Borstvoeding is goed voor het kind, maar het moet geen straf worden voor de moeder!
Binnen een week heb ik vijf voedingen afgebouwd (dat is snel). Ik geef nu alleen nog de ochtendvoeding en dit gaat  goed. Ik hoop dat nog een paar dagen vol te houden!
De vijf andere voedingen worden met liefde en veel plezier door papa, mama of broer gegeven... en onze kleine schat geniet daar heerlijk van.

Voor ons is met twee kinderen het gezin wel compleet. Maar stel dat er een 3e kindje mag komen, ga ik toch weer voor borstvoeding...
Nooit geschoten (of beter gezegd nooit gespoten) altijd mis.

Groetjes,
Achnita
Waar je ook voor kiest, Geniet ervan!

Ik wilde NOOIT BV geven totdat ik zwanger was en emoties en hormonen erbij kwamen :p

Toen wilde ik heel graag BV geven aangezien ik in mijn leven heel wat ziek ben geweest en allergieen heb gehad (geen garantie maar toch ik wilde mezelf recht in de ogen aan kunnen kijken) alles was besproken met kinderarts, VK, gyn e.d. en mocht, ik zou 1 dag af moeten kolven.

Toen ik uiteindelijk was bevallen vonden ze het toch geen goed ideem vanwege dat dean in de couveuze lag met verhoging, zijn glucose niet goed was (en ze dus graag in de gaten houden hoeveel hij precies binnen kreeg) toen ze ze ook nog dat het geen goed idee was met mijn medicatie en door alles wat er was gebeurd, kon niet lopen, alles deed zeer, was veelste moe en ben toen gezwicht (ze mochten het namelijk niet verbieden maar wel ten zeerste afraden en de risico's (welke??) voor lief nemen.

Dus gefe ik nu FV in het begin dacht ik effe ; he dit is toch wel lekker relax andere mensen kunnen helpen en fles klaarmaken is geen wiskunde he dus dat is ook geen werk.

Maar baal er inmiddels ontzettend van en vind het heel jammer dat het niet zo heeft mogen zijn, het leek me zoiets moois, intiems, en als dean nu wat zou hebben zou ik mezelf als schuldige aanwijzen (terwijl dat helemaal niet hoeft natuurlijk maarja dat gevoel he)

In principe kan je altijd proberen blijkt het toch niets voor je te zijn kan je altijd nog FV geven toch?

Dank jullie meiden voor jullie reacties, ik ben daar erg blij mee.

Ondanks alle positieve berichten van jullie over borstvoeding, de folders die ik heb gelezen, de mensen die ik in mijn omgeving heb geraadpleegd. Ga ik voor flesvoeding!

Ik vind het fijn dat jullie zeggen dat je 100% achter de keuze moet staan.
Ik denk inderdaad dat ik het makkelijker vind om met flesvoeding in de weer te gaan. Op dit moment heb ik geen werk. (per 1 sept liep mijn contract af en werd niet verlengd) Hetgeen betekent dat ik straks na mijn zw.verlof weer op zoek ga naar een baan. Dan moeten we er flexibel mee kunnen omgaan. Zodat zowel mijn man als mijn moeder (zij gaat straks ook oppassen) gewoon kunnen voeden.

En natuurlijk valt overal een mouw aan te passen enzo maar ik denk niet dat ik supermam wordt en dat ik alles netjes passend en metend kan maken.

Deze keuze heb ik dus weer achter me op naar de volgende.

Groetjes
talke

hoi,

Ik ga nu bij de 2e flesvoeding geven.

Bij de 1e ben ik begonnen met borstvoeding (na lang twijfelen) en ik vond het verschrikkelijk! Ik kon er niet aan wennen en kreeg ook nog een borstontsteking! Ben toen over gegaan op flesvoeding en dat ging geweldig!

Ik ga er nu dus helemaal niet meer aan beginnen en de gyn. vond het in mijn geval een goed idee!

Iedereen moet echt doen waar je zelf achter staat, anders lukt het toch niet! Daar ben ik wel achtergekomen.....

Sanneke

Hoi,

Wat goed dat je doet waar je gevoel naar uit gaat !!
Hier misschien nog iets waar je wat aan hebt.
Ik heb beide gegeven, BV en FV. Wat  IK zelf zou doen bij FV,  is niet iedereen de fles laten geven. Bij mij zat in de kraamtijd dan die en dan die met de fles. Bij BV is die mogelijkheid er niet, wat wel een voordeel is ( en soms een nadeel ..)]
Ik hoorde pas van iemand die de fles alleen zelf gaf en de partner en soms een uitzondering.
Ik vond het een goed idee, zo heb je je kindje op die momenten lekker bij je !
Maar dat is een persoonlijke mening !
Succes !
Sophie
PS ik ben van plan om onze derde ook de fles te gaan geven.

Terug
Bovenaan