borstvoeding of flesvoeding?

Hey allemaal,

Ben even nieuwsgierig, wat gaan jullie straks aan je kleine geven, borstvoeding of flesvoeding. Ik heb bij mijn eerste flesvoeding gegeven en nu wil ik dat weer gaan doen! Het is misschien niet het allerbeste om je kindje te geven, maar de 1e is er ook mooi groot mee geworden! Je merkt alleen veel weerstand als je zegt dat je flesvoeding wilt geven! Ik moet gewoon eerlijk zeggen dat ik het gewoon niet zie zitten, ik heb hele gevoelige tepels/borsten dus ben bang dat het gewoon veel pijn gaat doen! Misschien gek maar ik zie het gewoon niet zo erg zitten!

Ben benieuwd!

Liefs Janne

Hopelijk net als bij de eerste borstvoeding...
Het duurt wel effe voordat het goed gaat..!
Zeker 6wk maar de aanhouder wint.
Ruim 9mnd bv gegeven, ivm komende tandjes deed het zeer.
Was er net mee gestopt en we werden toch ziek.
Zelf last van buikkrampen en mijn zoon overgeven en wel 4 á 5 diarree luiers op een dag.
Heeft zeker een week aan gehouden.

Hopelijk lukt het nu weer.
Heb alweer aardig volle borsten en bij temperatuur verschillen vaak jeuk of steken in mijn borsten.
Af en toe ook al opgezet.

Groetjes Natasja

Hallo,
Ik wil borstvoeding gaan proberen. Het lijkt mij juist een fijne ervaring :) Ieder mens is verschillend he. Wel zal ik dan op een gegeven moment moeten gaan kolfen als ik weer ga werken enzo, dat zie ik iets minder zitten, maar goed elk voordeel heeft ze nadeel en anders om.
Ik ben wel erg benieuwd of het een beetje gaat lukken, dat is natuurlijk toch altijd weer afwachten.

LIefs,
Mar

Ik ga ook weer aan borstvoeding beginnen. Ik zie er wel een beetje tegenop aangezien ik bij de eerste nogal wat problemen heb ondervonden. Ik ben toen ook gedwongen moeten stoppen bij 3 maanden omdat ik een fikse borstonsteking had.

Ik wil het wel weer proberen, als ik het niet meer zie zitten of het niet prettig vind, stop ik er mee. Ik ga deze keer ook eens proberen hoe het is met kolven.

@ Janne: kindjes worden zeker ook groot met flesvoeding. Die is zeker heel goed! Niets mis mee.

@ Natasja: goed zeg, 9 maanden. Zolang zou ik geen borstvoeding willen geven denk ik. En lijkt me ook niet fijn idd maar tandjes, auw.

@ Marjolein: het is ook een hele bijzonder ervaring. Daarom wil ik het ook nog een keer gaan proberen. Proberen kun je altijd hè. En al besluit je er na 1 week mee op te houden, heb je het toch kunnen ervaren.

hoi hoi

jane: ook ik ga gewoon flesvoeding geven hoor!!! ik heb bij de eerste geprobeerd om de borst te geven maar naar vijf weken was ik het zo beu en hij sliep niet!! het leek gewoon of hij niet genoeg voeding binnen kreeg. daarom heb ik nu al gekozen en aangegeven bij de vk om de fles te geven en dat ik ook niet gepusht wil worden om de borst te gaan geven.

@iedereen die wel borst gaat geven: ga er vooral voor en geniet er van als het lukt. heb je het idee dat je er helemaal doorheen zit en zie je het echt niet meer zitten??? schroom dan niet om over te stappen!!!! het is echt niet slecht hoor voor de baby flesvoeding!! onze bob is er een grote sterke vrolijke mooie jongen van geworden, luister naar je hart en je gevoel en laat je de kop niet gek maken.

kus inge

Hoi

Ik wil ook weer borstvoeding geven
heb het bij onze eerste ook gedaan
3 maandjes en toen zat er niet meer genoeg
voeding in...
Ik had wel wat problemen met goed aanleggen
hoop dat dat nu wel wat beter gaat.

had bij de 1ste geen voedingskussen en wil er nu wel een gaan halen heeft iemand hier ervaring mee??

groetjes

Ik heb mijn dochtertje in totaal een jaar lang borstvoeding gegeven. Tot ze een half jaar was volledig, daarna gecombineerd van 1 fles per dag en de rest nog de borst. Ondanks opstartproblemen en in de loop van de tijd ook 2 beste borstontstekingen al die tijd toch kunnen volhouden. Toen ze 1 jaar was wou ze zelf niet meer drinken s morgens en s avonds en is het langzaam afgelopen.
Het kolfen vond ik het zwaarste en daar zie ik ook een beetje tegenop, helemaal nu er al een dreumes rondloopt :)
Met goede begeleiding en veel motivatie is het zeker de moeite waard om borstvoeding te geven!

Hoi hoi,

Ik ga ook gewoon weer de fles geven.
Onze zoon heeft ook de fles gehad, en doet het super.
Ik zie het niet zitten om het te doen, dus ik begin er geen eens aan.
Ik vind het knap voor de gene die het wel doen, je moet er echt achter staan anders werkt het volgens mij al niet.

Terug
Bovenaan