borstvoeding of flesvoeding?

Ha,

Ook ik sluit me aan bij ieder zijn eigen keus. ik denk doordat er zo idioot wordt gepusht het vaker misgaat. Vrouwen die zich onnodig schuldig voelen. Ik ken maar weinig vrouwen in mijn omgeving waarbij het gelukt is. Men moet vooral niet blijven tobben met borstontsteking of ondervoede kinderen. Dat is niet de bedoeling. Een kinderarts (prof) heeft daar 1,5 jaar geleden een lang interview in de krant overgegeven dat vrouwen te ver gaan vanwege die druk. Hij was wel voor BV maar niet op die manier. Bovendien gaf hij aan dat veel van de voordelen die aan BV zitten, helemaal niet zijn onderzocht in het Westen, maar in derdewereldlanden, waar je je iets meer kunt voorstellen, want minder schoon water.
Ik ben ook prima groot geworden op KV.

Bij mij is het "toevallig" wel gelukt met BV en kijk ik ook met plezier op terug. Ik hoop dat het met nr. 3 weer lukt. Ook weer ong. een half jaar is dan mijn plan.
Goede, rustige, begeleiding maakt alles uit.

Iemand vroeg over voedingskussen: die heb ik en is erg handig. Ik heb veel in tuinstoel gevoed en kon het kussen goed over de leuningen leggen, zodat ik mijn handen vrij had (bij eerste voor telefoon, drinken, boekje lezen etc en bij tweede ook om eerste nog een beetje te begeleiden).

Heel veel succes iedereen, waar je ook voor kiest en waar je ook op uitkomt.

Groeten
Tamar (decemberMama)

Hey,

Ik zie het inderdaad ook niet zitten om borstvoeding te geven. Als mensen het aan mij vragen, en ik antwoord dat ik flesvoeding ga geven krijg ik hele verschillende reacties. De meeste zijn negatief! Terwijl ik juist zoiets heb van, als ik er zelf al niet achter sta, dan zal het ook wel niet lukken. Maarja, wat mensen ook zeggen, ik heb me eigen redenen om voor flesvoeding te kiezen. Ik werk zelf op een kinderdagverblijf dus zie kinderen met borst en fles voeding genoeg. Ze worden allemaal groot. En ook kinderen die borstvoeding krijgen worden wel eens ziek.
Trek je niets aan van wat andere mensen zeggen, en trek gewoon je eigen weg hierin.

Groetjs Jennifer

Terug
Bovenaan