borstvoeding of flesvoeding?

Hi Janne,

Als jij gewoon de fles wilt geven, gewoon doen! Laat ze maar kletsen. Bij sommige vrouwen gaat het gewoon makkelijker dan bij de anderen. Ik heb bij de eerste een week of 6 borstvoeding gegeven, met heel veel ellende. Meer doordat de vk hier er nogal wat nadruk op legden.
Nu ga ik kolven, maar ik heb wel de afspraak met mezelf: als het niet gaat stop ik gewoon!

Iedere vrouw mag doen wat zij zelf wil en niemand mag daar wat mij betreft commentaar op geven!

Succes.

Gr. Tamara
februari forum

Hey dames,

Iedereen doet weer wat anders, en ik vind ook idd dat je iedereen in haar waarde moet laten, al merk ik dat iedereen in de directe omgeving ervan uitgaat dat je automatisch bortsvoeding gaat geven. Vandaar dat ik d8 ik zal het eens even hier vragen!

Liefs Janne

Hallo,
Ik ga borstvoeding geven. Andere kids hebben gemiddels 1,5 jaar BV gehad. Ik heb bij de 3e geluk, want kinderdagverblijf zat tegtenover mijn werk, dus kon daar ter plekke voeden.
Nu probeer ik weer een kinderdagverblijf te zoeken wat te bereizen is.
Succes met jullie keuzes en weet.....ieder kind wordt vanzelf groot of het nou BV of flesvoeding krijgt!!
Groetjes.....

Ha moeders,

Ja, ik ga ook weer bv geven. Heb na wat aanlegmoeilijkheden (een paar dagen) eigenlijk echt kunnen genieten van de bv. Mijn dochter vond het ook lekker en fijn. Ik heb 6 mnd volledig gegeven en daarna gecombineerd met vaste voeding. Na 15 mnd was mijn afbouwschema afgerond. De tweede hoop ik ook weer een tijdje te kunnen voeden. Ik hoop dat het gaat zoals de eerste keer. Mijn werkgever houdt zich gelukkig ook goed aan de wettelijke regels en geeft mijn zonder gedoe ook alle ruimte (figuurlijk). Ik kan beschikken over een kleine afgesloten ruimte (geen wc) waar ik rustig kan kolven.
Ik heb er ook echt weer zin in.

groetjes

Ik wil ook bv geven, ik wil het iig gaan proberen. Ben erg benieuwd of het lukt!!

Mocht het niet gaan, dan gewoon over op fles, ook helemaal niks mis mee!
Wil alleen graag wel bv ervaren hebben......

Hai, ik ben van het april forum maar lees ook op de andere forums mee. En dit vind ik een leuk topic!

Ik ben zwanger van de derde. Ik heb mijn beide kinderen bv gegeven. De eerste niet heel lang, maar mijn dochter wel een maand of 7.

Inderdaad, mensen gaan er vaak vanuit dat je begint met bv. Dat word ontzettend gepromoot, dat je als je voor de fles kiest nog een soort schuldgevoel krijgt ook. Onzin hoor, je moet gewoon lekker doen waar je zelf zin in hebt.

Maar daarentegen viel het mij dus ook op als je langer bv geeft dan, laat ik zeggen een maand of 4, mensen daar ook opmerkingen over gaan maken, van, hoe lang ga je dit nog doen, enz enz. Dus ook als je borstvoeding geeft loop je tegen de oordelen van mensen aan. Om maar niet te praten van het voeden in het openbaar. Ik ging altijd wel achteraf zitten, en had een grote sjaal bij me. Maar het idee dat er een kind aan de borst ligt te drinken is blijkbaar voor sommige mensen een stap te ver. Haha, alsof we nooit een blote borst op tv zien ofzo.

Maar goed, dit is weer offtopic, maar wat ik probeer te zeggen is, veroordeel elkaar niet, doe lekker wat je zelf wil, maar gun dat de ander dan ook.

Ik wil ook borstvoeding gaan geven.
Als dit lukt natuurlijk.
Als ik moet gaan kolven zien we wel weer verder.
(met werken enzo).

Ik ga weer BV geven, heb ik bij de andere 2 ook gedaan en dat ging echt uitstekend. Voor mij was dit meer dan ideaal, maar ik heb dan ook werkelijk geen problemen gehad. En ik kan me voorstellen als je een andere ervaring hebt gehad, dat je dan misschien nu iets anders kiest.

Maar ik vrag me wel af waarom sommigen het niet zien zitten. Als alles gewoon gaat, is het namelijk suppermakkelijk en praktisch. Waar zien jullie dan tegenop?

Verder; ieder lekker zijn eigen keus.

Terug
Bovenaan