Borstvoeding of flesvoeding?

Ik zit zelf nog te twijfelen of ik BV of FV ga geven. Zijn jullie daar al uit?

Iedereen bij mij in de omgeving geeft flesvoeding en ik weet wel dat borstvoeding zo veel voordelen heeft, maar ik vind mezelf daar niet echt het type voor en m'n vriend zou het ook geweldig vinden om een flesje te kunnen geven. Zoals ik al zei geeft iedereen ook flesvoeding en krijg ik niet zoveel informatie over borstvoeding. Ben wel naar een cursus geweest, maar twijfel toch nog.

Ben benieuwd wat jullie doen..

Groetjes Girl89

ik ga borstvoeding geven... vind zelf dat het er eigenlijk gewoon bij hoort... zo hoort ook 9 maanden zwanger zijn en de pijn van de bevalling er ook gewoon bij... klinkt stom als ik het zo zeg maar zo voelt het wel!!!

wat je kan doen zo dat vader mee kan voeden is deels afkolven... zo ken ik ouders die de voedingen s nacht zo afwisselen!!! de een nacht is het de borst en de ander nacht de vader met afgekolfde moeders melk... kunnen jullie beide genieten van de voeden en heeft het klein toch het alle beste voeding...

ik weet bij mijn zusje dat ze niet eens hoeft af te kolven... als de klein aan de ene borst hing liep de ander leg en dat ving ze op voor later gebruik...

het is en blijft een keuze die je moet maken die ook echt bij je zelf moet passen... je kan altijd beging met borstvoeding en als het niet klopt voor je gevoel toch overstappen!!!

succes met je keuze

Ik ga ook voor borstvoeding. Ik vind mezelf ook niet echt t typetje ervoor, ben veel te druk hiervoor en zie mezelf echt niet naast iedereen mijn borst blootgeven. OOk in mijn vriendenclub staot bijna iedereen over na een paar weken, teveel gedoe vinden ze.

Echter ben ik zelf een allergie persoon, komt astma veel in mijn familie voor en dat gaat vaak gepaard met exzeem (wat ik ook heb). Om dit zoveel mogelijk te verkleinen bij de kleine, ga ik proberen zolang mogelijk BV te geven. Het kan nl deze klachten verminderen.

En na wat onderzoek moet ik zeggen dat ik t ook steeds mooier ga vinden, BV, een mooi intiem moment tussen mama en kind. Een vriendin van me heeft t gedaan en mist de BV nu, dat moment van samen.

en je kan idd na een paar weken afkolven zodat papa ook de fles kan geven.

ander leuk voordeeltje is dat je iets sneller afvalt en je buik sneller slinkt, maar weet niet of dat bij iedereen zo is.

succes met je keuze, het blijft wel jouw/jullie keuze!!! lekker doen wat t beste bij jou past.

Ik ga ook voor BV. Ben het wel eens met revittaly. Ik probeer het gewoon en mocht het niet lukken om de een of andere reden kan je altijd overstappen op flesvoeding.Heb het dan ieg geprobeerd. En wat betreft dat de papa ook een flesje wil geven dan kan je natuurlijk heel goed gaan kolven zoals andere meiden ook al zeggen.Ik vind dit geen argument om het dan niet te doen.

ik ga flesvoeding geven, borstvoeding lijkt me echt verschrikkelijk.. je weet niet hoeveel de kleine binnen krijgt alleen jij kan voeden tenzij je kolft maar joh wat een gedoe.. en vaders kan ook flesje geven:D en dan heb je ook even rust hihi:p
Maar het is maar net waar je het lekkerst bij voelt bij borstvoeding moet je er wel echt achter staan anders wil het straks ook niet hoor ik wel eens.

iloontje:

Zo denk ik er dus ook over! Alleen bij mij 'lekken' m'n borsten al vanaf week 24 dus m'n borstvoeding komt wel goed op gang. En dat kolven lijkt mij z'n heel gedoe en telkens als ik denk 'ik ga voor flesvoeding' komt er iemand met een goed argument om BV te geven en voel ik me meteen een slechte mama omdat ik het niet ga doen..

Lastig.. misschien toch maar beslissen als m'n meisje op m'n buik ligt..

Girl89:

hahaha de lekkende borsten ken ik ook.... geeft mijn een goed gevoel daar ik juist BV wil geven...

wat ik al eerder heb gezegd over het afkolven ook dat is in de beging een keuze...
bij mijn zusje hoefde ze nooit af te kloven daar dat tijdens de voeding de ander borst zich zelf af kolfde!!!
ik hoop zelf dat het voor mij net zo makkelijk gaat maar goed dat zullen we zien...

elke keuze die je rond om je zwangerschap en je kind blijven hele moeilijk besluiten...

ben benieuwde wat de vk/gyn zou vinden als je inderdaad de besluit over laat tot de moment dat de kleine op de buik ligt??? maar waarom zou dat niet kunnen... moet je denk ik allen zorgen dat je voor beide alles in huis voor hebben!!!

succes... en volg gewoon je hart...

Ik ga proberen borstvoeding te geven, bij de eerste heb ik dat niet gedaan en na een tijdje wel spijt van gekregen. Ik wil het gewoon een keer ervaren en als het niet werkt gaan we over op de fles.

Ik ben er eerlijk gezegd ook niet echt het type voor, heb weinig geduld en zit snel over in of het wel genoeg gekregen heeft enzo, maar stel nou dat het super gaat, dan is het mooi meegenomen.

Laat je niet teveel beinvloeden wat de buitenwereld zegt maar gewoon lekker doen waar jij goed bij voelt.

Gr

Terug
Bovenaan