Borstvoeding of flesvoeding?

Ik ga ook voor de bv. In mijn ogen is dat gewoon het beste, en het makkelijkste! Ook al zeggen heel veel dat een flesje makkelijker is, ik vind van niet. En dat zeg ik uit ervaring. Heb m'n dochter 3 maanden zelf kunnen voeden en toen was het helaas op. Voor bv hoef je 's nachts niet uit bed om het klaar te maken en daarna de boel weer goed af te wassen. Ik lag 's nachts met 20min weer in bed, incl. luier verschonen. En het mooie van bv is dat je kindje zelf regelt hoeveel het drinkt. Ik werd van de flesjes juist veel onzekerder. Als ze m niet leeg dronk maakte ik me zorgen en als ze m te snel leeg dronk was ik weer bang dat ze te weinig kreeg.
Verder ben ik ook niet iemand die makkelijk in gezelschap mijn borsten bloot gooi, maar je kunt altijd wel ergens afgeschermd gaan zitten. Dat heeft voor mij nooit voor problemen gezorgd.
Verder is een groot voordeel dat je het altijd bij de hand hebt, het is altijd klaar en op temperatuur en het is gewoon hardstikke goed voor antistoffen en allergieën ed.
Mijn advies bij twijfel is, probeer het! Je kan ieder moment stoppen maar je kan maar op 1moment beginnen. Ik zeg wel eerlijk dat het begin niet zo makkelijk is. Bij mij deed het behoorlijk pijn, maar na 2weken ging het heel makkelijk.
Ook vind ik dat je het je niet aan moet laten praten, als jij je er niet lekker bij voelt laat je dan niet ompraten door andere. Het is de keus van jou en je man! Als jij er ongelukkig van word word je kindje er ook niet beter van!
Als de enige reden voor fv is dat je man ook kan voeden zou ik zeker bv gaan geven. Bij mij was het kolven tenminste geen probleem, ook met 10minuutjes klaar. Ik ben ook regelmatig weg geweest met genoeg voeding in de koelkast.
Maar nogmaals, volg je eigen gevoel!

Beste Girl89,

Doe wat voor jou het beste aanvoelt. Als je jezelf er niet echt het type voor vindt en je misschien ook snel weer gaat werken, plus dat je man ook graag flesjes wil geven, lijkt het me niet raar als je kiest voor flesvoeding.

Zelf krijg ik rond 3 juni mijjn derde dochter en bij de twee andere dametjes heb ik meteen flesvoeding gegeven, omdat ik mezelf er ook geen type voor vindt. Daarbij wil ik weten of mijn kind genoeg drinkt en bij flesvoeding kun je dat prima bijhouden. Verder vond mijn man het ook heel fijn om flesjes te geven en meteen veel binding met zijn dochters te krijgen. Na 10 weken ging ik weer aan het werk en was het ook erg makkelijk in verband met de overgang naar de kinderopvang.

Omdat ik na de eerste bevalling last had van mega stuwing en veel pijn had (3 dagen lang niet geslapen van de pijn...), heb ik de tweede keer Dostinex genomen (dit remt de melkproductie en gaat stuwing tegen). Dat is me fantastisch bevallen en ik heb een superkraamtijd gehad. De meiden dronken meteen goed uit de fles en zijn prima gezond.

Nogmaals: doe wat jij het prettigst vindt zonder je iets aan te trekken van de omgeving.
Als je wel kiest voor borstvoeding is dat natuurlijk prima, want zo heeft de natuur het geregeld en het is wel praktisch omdat je altijd voeding bij je hebt op de juiste temperatuur.

Succes en geniet van de tijd met je baby, of dit nu wel of niet aan de borst is ;-)

Gr,
Mariska1973

vind dit erg leuk om te lezen hoe iedereen er zelf over denkt en waarom ze welke keuze maken.
vind het ook erg mooi dat wat iemand zelf voor keuze maken ze vind dat iedere het voor zicht zelf moet kiezen...

nu vroeg ik me af, is voor al een vraag aan de mensen die al eerder ervaring hebben met bv.
ik heb namelijk gelezen dat tijdens de bv geven je lijf een hormon aan maakt die zorgt dat jij als moeder gaan ontspannen... hebben jullie dat ook gemerkt???
zo ja, dan ik dat maar weer heel slim van moeder natuur!!!

iedereen moet het ook zelf weten. Je moet iets kiezen waar jeje zelf lekker bij voelt. Je bent daardoor echt geen mindere moeder als je flesvoeding gaat geven dikke onzin. Als borstvoeding echt zo goed was waarom zit er dan geen vitamine K in en dat moet je alsnog bijvoeden. Ik ben bijna 35 weken en heb gelukkig geen last van lekkende borsten.

dat is inderdaad helemaal waar van die vitamine K en D... nu begreep ik van de vk dat het vroeger er wel meer in zou zitten maar door dat het in de eten van tegen wordig stees minder zit, dus iederen krijg te weinig binnen dat het daarom zou zijn... vroeger zat er in groent en fruit veel meer vitamine en die zitten er blijkbaar steeds minder in...

Ik ga voor borstvoeding. Het lijkt mij super leuk en ook heel natuurlijk. Ik denk dat het eerst even wennen is en dat het dan eigenlijk vanzelf wel gaat.
Dit is mijn eerste kindje, dus ik heb geen ervaring, het is meer een gevoel dat ik er nu bij heb.
Mocht het niet lukken, we hebben een paar flesjes in huis :)

En natuurlijk vind ik ook dat iedereen het voor zichzelf moet bepalen. Ik denk dat je juist een goede moeder (en vader natuurlijk ook) als je voor je kind kiest waar je zelf een prettig gevoel bij hebt. Dan heb je achteraf ook niet dat je denk; als ik nou.....
Maar ik zou ook zeggen, bij twijfel, gewoon proberen. Je kunt eigenlijk maar een keer kiezen voor borstvoeding en altijd weer stoppen als het je niet bevalt!

Succes met je keus!

ik ga fles voedingen geven,ik heb bij de 1e borstvoeding geprobeerd en dit lukte echt niet ( was altijd van plan om flesvoeding te geven en op laatst toch maar borstvoeding..) had ik ook niet moeten proberen..mijn keuze was toch al heel duidelijk eigenlijk. niet doen is niet doen...en al helemaal niet doen om dat anderen zegge "dat het er bij hoort" gewoon doen waar jij je goed bij voelt!!

las ook ergens in een van de reactie dat je pijn van de bevalling er bij hoort.
het spijt me zeer,maar vind dat echt onzin.
Weet niet of die gene al kinderen heeft gekregen die dit typte.maar ik ben heel blij (!!!) dat er pijnbestrijding is!

mamavanlizzy

Helemaal mee eens wbt pijnbestijding. Kreeg een weeën storm, was ontzettend blij met de ruggenprik en daardoor verliep de bevalling prima.

Ik zal er zeker deze keer als het moet er ook weer om vragen. Ga het mezelf niet moeilijk zitten maken.

Terug
Bovenaan