Borstvoeding of niet

Ik twijfel nog steeds wat ik wil gaan doen,bij m,n eerste kind heb ik borstvoeding gegeven maar niet voor een lange tijd,ik moest er na 3 weken al mee stoppen want ik had ontstekingen in m,n borsten gekregen,en het deed zo,n pijn dat ik nu echt twijfel wat ik ga doen.
Ik weet dat borstvoeding wel het beste is,maar flesvoeding is tegenwoordig ook heel goed.
Ik neig naar flesvoeding.
Ik kom er zo niet uit m,n vriend laat het aan mij over,tja mischien kunnen jullie me helpen?
groetjes

Hoi Blondy,

Bij Jamey en bij Yentl ging de borstvoeding niet zo goed. Ik heb dus maar heel eventjes BV gegeven. Toen ik zwanger was van Quinn zat ik net zo te dubben als jij nu en ook mijn man liet het aan mij over. Ik heb toen besloten om mij eerst goed te laten voorlichten. Ik ben na een info avond geweest en daarna heb ik besloten om te starten met BV maar als het niet zou lukken zou ik overgaan op FV zonder schuldgevoelens. Het resultaat was dat ik 22 maanden BV heb gegeven aan Quinn. Misschien wel zo lang omdat ik mezelf erg rustig voelde en ik mijn borsten goed in de gaten heb gehouden en gevoelige plekjes heb weggemasseerd en misschien ook wel gewoon stom toeval, wie zal het zeggen.

Mijn twee flesvoedingskindjes zijn ook gewoon groot geworden, het is echt geen schande om geen BV te geven.

Liefs Petra

Even vooropgesteld: Ik weet dat borstvoeding het beste is!

Ik kies nu voor de fles.... Ik wil niet nog eens die ellende meemaken en nu gelijk vanaf het begin af aan genieten van mijn kind zonder al die pijnlijke bijkomstigheden.

Ik weet het nog goed van mijn 1e.... Die had last van tepelkloven, die had teruggetrokken tepels, die had een borstontsteking, die had dit en die had dat.... En ik had geen voeding... Geen druppel, helemaal niks!
Behalve de flesmoeders, heerlijk hoe ontspannen zij daar met hun kind zaten de fles te geven.

Nu wil ik dat ook! Ik wil niet meer gestressed zijn, ik wil geen pijn meer hebben, ik wil geen constant hongerig kind!
En ik weet dat het zo niet hoeft te gaan, maar ik wil het niet eens meer proberen.
Het is absoluut geen schade om de fles te geven.

Toen ik bij mijn 1e stopte met de borstvoeding omdat het echt niet meer ging, kreeg ik een heel ander kind ervoor terug. Ze huilde een stuk minder en was vrolijk! Logisch ook, wat ik was als moeder niet te genieten toen ik de borst gaf. Nu was ik ontspannen, relax en eindelijk kreeg ze voeding binnen....

Neej, ik heb deze keer mijn keus al gemaakt!

Liefs, Nicole

PS Ik respecteer ieder zijn mening en ik hoop dat andere mijn mening ook respecteren

Nou dames,

Het beste is een blije moeder en een blije baby. En of dat nu met BV of FV is, maakt volgens mij niet zoveel uit. De flesvoeding van tegenwoordig is zo goed en ook de moeder-kind binding is volgens mij prima als je FV geeft.
Ik heb de vorige 2 keren 6 mnd BV gegeven en ga dit nu ook weer proberen, maar het moet wel lukken. jezelf prettig erbij voelen is het allerbelangrijkst, voor je hele gezin.
Liefs Nienke

Bij mij lukte het de eerste keer ook niet omdat hij het niet wilde, zelfs als ik het gekolfd had dronk Quinten het niet.

Ik ben toen na 3 dagen overgegaan naar de fles en het was heerlijk!

Toch ga ik dit keer weer voor de borstvoeding.
Gewoon omdat ik baalde dat ik het niet kon en het niet lukte.
heb wel hele goede begeleiding gekregen met de borst.

groetjes lenie

@ Nicole,

Ik ben het helemaal met je eens. Het is geen schande om flesvoeding te geven.
Flesvoeding heeft zelfs een paar voordelen. Zo kun je midden in de nacht ook een keertje aan je partner vragen of hij even wil voeden. Een zwangerschap van 9 maanden en een bevalling is best vermoeiend en dan is het ook wel eens fijn om een nachtje door te kunnen slapen.

Liefs Petra

ja hier ga ik weer borstvoeding geven heb bij de eerste 2 jaar en 4 maanden bv gegeven en nu ga ik het weer proberen...

tis idd het beste en ja je kan altijd van bv naar fles maar niet andersom dus nooit geschoten is altijd mis denk ik maar

nu ben ik zelf ook kraamverzorgende dus vind ik wel dta ik het zeker moet proberen hihi elk kindje is anders dus wilt niet zegge dat deze wel gelijk goed drinkt net als de eerste dus we zullen zien

Ik wil het heel graag gaan proberen. Maar ik wil het combineren met flesvoeding. Zodat de papa ze savonds eens een fles kan geven. Ik moet me nog even goed laten informeren in hoeverre dit mogelijk is.

Wel wil ik max 7 maanden borstvoeding geven als dat mogelijk zou zijn. Daarna ga ik weer aan het werk en ik wil dan niet nog hele dagen bezig zijn met kolven. Het zijn er ook nog eens 2 dus dan kom ik denk ik nergens meer aan toe.

Maar ja je moet toch ook eerst maar eens zien ofdat het wel lukt,

Terug
Bovenaan