Borstvoeding of niet

Leuk onderwerp. Wilde m er zelf ook ingooien, maar is al gebeurt nu he! Ik ben een echte bv fan. Tot 2x goed gelukt. De eerste 10 mnd en de 2e 7 mnd. Toch vind ik niet dat het moet of zo. Je moet er echt positief tegenover staan, want het kost je ook wat. Ben zelf ook groot geworden met een fles ;-) Wel denk ik dat je het bij twijfel gewoon een kans moet geven. Stoppen kan altijd.
Wat ik zelf een groot voordeel vind is dat je je voeding altijd klaar en bij je hebt. Geen flessen mee enzo, lekker makkelijk, maar misschien ben ik gewoon een geluksvogel.
Ben benieuwd hoe de andere meiden er tegenoverstaan!

x Taraneh

Hier nog een BV fan. Heb mijn zoon ook 20 mnd gevoed. Heerlijk. Wel kloven en gedoe gehad in het begin, maar ook goede begeleiding. Had er van tevoren niet echt een idee over, maar het is gewoon zo gegaan. Uiteindelijk echt op mijn eigen initiatief gestopt, als het aan mijn zoon lag dan dronk hij nu nog. Hij is het ook zeker niet vergeten, want als hij mijn blote borst ziet zie je het mondje opengaan en zo'n ondeugende blik in zijn ogen. 'Tita op hè' zegt hij dan...schatje. Duss ik ga het gewoon weer doen en zie wel waar het schip strand :)

Groetjes Marijne 16,1 wk

Ik ga absoluut borstvoeding proberen. Vind het een wonder van de natuur dat jou lichaam voeding produceert voor je kind.

Maar......ik ga mezelf niet weken kwellen met kloven en ontstekingen. Lukt het niet, dan lukt het niet. Dan gaan we over op de fles.
Maar ga het echt eerst proberen.

Ik ga weer bv geven, maar ben niet van plan om dit langer dan 3 maanden te doen. Zodra ik weer aan het werk ga, heb ik geen zin om te moeten kolven.
Maar wat me wel goed is bevallen, is de laatste voeding (zo rond 23.00 uur) op fv over te stappen, zodat mijn man die kan geven, en ik vroeg naar bed kan. Op die manier vind ik het niet erg om een vroege voeding te geven want dan heb ik een stuk meer slaap te pakken.
Ik vond het wel heel zwaar dat ik de enige was die mijn dochter kon voeden. Als ik dus even wegging, moest ik altijd op de klok letten om op tijd terug te zijn. Misschien ga ik daarom al eerder afbouwen, ik weet het nog niet. Hoewel de bv echt heel goed verliep de vorige keer, heb ik het nooit leuk gevonden. Ik deed het alleen omdat dit de beste voeding was en heb dus nooit begrepen waarom dit nou een genietmoment moest zijn ;)

hallo
ik ga voor de bv. vorige keer is dit niet zo goed gegaan doordat mijn zoontje niet genoeg binnen kreeg, ik te onzeker was enz.. dus ik ga het nu gewoon weer probereb maar lukt het niet dat wordt het direct flesvoeding. ging de vorige keer ook prima en ik heb een heerlijk gezond ventje rond lopen!!

het is inderdaad belangrijk dat mama en baby zich goed voelen!!

x

hallo
ik ga voor de bv. vorige keer is dit niet zo goed gegaan doordat mijn zoontje niet genoeg binnen kreeg, ik te onzeker was enz.. dus ik ga het nu gewoon weer probereb maar lukt het niet dat wordt het direct flesvoeding. ging de vorige keer ook prima en ik heb een heerlijk gezond ventje rond lopen!!

het is inderdaad belangrijk dat mama en baby zich goed voelen!!

x

Terug
Bovenaan