Borstvoeding of niet

Hoi meiden,

Ik ga weer voor flesvoeding.
Bij de 1e ook gedaan. Ik ben toen wel bij de 1e naar een bv cursus geweest, gewoon puur om te kijken of dit was wat ik wilde. Wat erg bij mij mee speelt, is dat ik al erg gevoelige borsten heb van mezelf. Me man mag er vaak al niet eens aanzitten. Het idee dat je kleintje en dan aan drinkt, nee dat zag ik echt niet zitten. En wat ik ook erg fijn vond, was dat mijn man de nachtvoeding toen deed bij de 1e en ik kon dan lekker blijven liggen. Me man gaf de nachtvoeding vaak wel bij ons op bed, zodat ik er ook van mee kon genieten.

Ik hoop op BV, ik ga me goed laten voorlichten, door deel te nemen aan een aantal borstvoedingsavonden, schijnen erg goed te zijn.

Eerste kindje, dus we zullen zien. Het lijkt me erg mooi dit voor je kind te kunnen doen, maar heb ook al wat nare verhalen gehoord...

Groetjes Linda, 19+....

Ook hier een BV moeder. Bij de eerste heb mijn dochter het 5 maanden lang lekker gevonden maar omdat ik te weinig voedingstoffen had waardoor ze niet verzadigt was kreeg ze bij voeding....en tja..na 5 maanden dacht ze geef mij maar gelijk die fles die is net zo makkelijk.

Ook heb ik erg veel tepelkloven gehad en terug getrokken tepels maar bleef het toch steeds proberen.

Maar wil het niet lukken kan je altijd nog naar de FV grijpen dus mijn advice is gewoon doen is het niks stap je gewoon over......

Groetjes Maureen 19wk3dagen

Hoi,

ik wil toch ook nog graag even reageren. Ik geef onze Tijn nu al 9 maanden borstvoeding, hoop het ergens vol te houden tot hi in januari een jaar wordt, ergens ook tot zijn broeryje of zusje er strakjes is, lijkt me ook wel heel bijzonder.
Ik geniet er ontzettend van, ook wel denk ik doordat mijn vorige zwangerschap (van Tijn dus) alles behalve zorgeloos was en de bevalling heel zwaar was en Tijn op de kinderafdeling moest blijven. Ben dus ook wel trots dat het toch gelukt is en kan zo genieten van het moment!
Ook ik heb het een tijdje heel moeilijk gehad. In het ziekenhuis na m'n keizersnee sowieso, waar ze ook nog heel strang naar Tijns gewicht keken omdat hij op de kinderafdeling lag maar ook erna toen hij na een paar maanden verkeerd hapte en het alleen maar heel veel pijn deed.
Gelukkig alle hulp van het cb en een lactatiekundige in huis gehad. Even hard ervoor moeten werken, maar toen ging het weer als een trein!

Maar goed, dit is mijn verhaal en ik zou willen zeggen: probeer het, voel jij (of je kindje) je er niet goed bij stop dan ook weer, zonder je daarover schuldig te voelen. Wel borstvoeding geven maar daardoor heel gestrest of ongelukkig zijn is toch veel slechter dan de fles geven? Wil alleen maar zeggen probeer het omdat ik er zo ontzettend van geniet en veel meer mensen dat gun!

Natasja

ps

Over nachtrust: Tijn sliep heel snel (na 5 weken) 12 uur per nacht. Daarvoor hadden we vaak de afspraak dat mijn man hem haalde en teruglegde waardoor ik 's morgens vaak maar heel vaag wist dat ik hem gevoed had, sliep zo ongeveer door...

Terug
Bovenaan